Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of contents

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[81.] Von der gewechſen wunder zeichen-Das lxxiij Capittel.
[82.] Von wunderzeichen an wilden vnnd vnge/ zempten thieren/ Das lxxiiij Capittel.
[83.] Von wunderzeichen an zamen thieren/ Das lxxv Capittel.
[84.] Von wunderzeichen an menſchen-Das lxxvj Capittel.
[85.] Von wunderwercken ſo ſich in geburten zůtragend/ Das lxxvij Capittel.
[86.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das fünffzehend Bůch. Von künſtlicher waarſagung. Weiſſagung auß mancherlei ſachen/ Das lxxviij Capittel.
[87.] Von der Chiromantey/ oder wie man von der hand har ſoll waarſagen/ Das lxxix Capittel.
[88.] Von betrugnuß/ gaucklerei/ vnnd zauberey/ Das lxxx Capittel.
[89.] Von wunderzeichen/ Das lxxxi Capittel.
[90.] Von vogelſchawung oder weiſ/ ſagung/ Das lxxxij Capittel.
[91.] Von weiſſagung auß der eingeweiden beſichtigung/ Das lxxxiij Capittel.
[92.] Von ſtimmen vnnd gethöß ſo der natur zů wider/ Das lxxxiiij Capittel.
[93.] Von mancherlei ſtimmen/ Das lxxxv Capittel.
[94.] Von geſichten vnd geſpenſten auß falſchen vrſachen Das lxxxvj Capittel.
[95.] Von des gemüt weiſſagnng/ Das lxxxvij Capittel.
[96.] Weiſſagung deß vngewitters/ Das lxxxviij Capittel.
[97.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das ſechßzehend Bůch. Von ſachen ſo über die natur zů verwunderen. Von ſiglen/ Das lxxxix Capittel.
[98.] Von nateürlicher Magia vnd waar ſagung/ Das xc. Capittel.
[99.] Von der kunſt magia nach Artefier vnd Mihinier art/ Das xcj Capittel.
[100.] Zů erſt beſchreibt er der Planeten Characteren alſo.
[101.] Der ringen aber alſo.
[102.] Der ſigillen alſo.
[103.] Von Precantationen/ geſegnen/ oder be beſchwerungen/ Das xcij Capittel.
[104.] Von Geſpenſten/ Geiſteren/ oder Teüfflen vnnd todten/ Das xciij Capittel.
[105.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das ſiebenzehend Bůch. Von Sachen ſo wirdig zů beſchreiben. Von mancherlei ſitten der völckeren/ Das xciiij Capittel.
[106.] Von mancherlei ſpraachen/ Das xcv Capittel.
[107.] Von Stetten vnd anderen namhaff ten dingen/ Das xcvj Capittel.
[108.] Von ſchatzen/ Das xcvij Capittel.
[109.] Libereien bücher vnd mancherlei exempel der alten koſtlichkeit/ Das xc viij Capittel.
[110.] Em aufflöſung von dem end har/ durch wölche man der erfundenen dingen gebrauch haben mag. Das xcix. Capittel.
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            ſo iſt von nöten das er in der Elementẽ gegne entſtande/ ſo er aber ein klei
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            nere enderung hatt/ ſo entſtath er on zweifel an dem him̃el. </s>
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            wie die menſchliche vernunfft/ mit einer ringẽ kunſt mag des him̃els heim
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            lichkeiten eroffnen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s559" xml:space="preserve">Es iſt aber allen Cometen gemeyn auff dreyerley geſtalt bewegt zůwer-
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s560" xml:space="preserve">Die erſte bewegung iſt vonn Auffgang gegen Nidergang/ wie auch
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            alles andern geſtirns/ vnd das inn vier vnd zwentzig ſtunden. </s>
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            von Nidergang in Auffgang/ ongefahr ein theyl vnd grad des himmels/
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            faſt wie die Venus. </s>
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            zwentzigſten tag des Herbſtmonats angangen/ vnnd am dritten tag des
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            Chriſtmonats auffgehöret/ iſt in 71. </s>
            <s xml:id="echoid-s564" xml:space="preserve">tagen/ auß dem 5. </s>
            <s xml:id="echoid-s565" xml:space="preserve">grad der Iunckfrau
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            wen/ in den 8. </s>
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            <s xml:id="echoid-s567" xml:space="preserve">Alſo iſt der allein in 71. </s>
            <s xml:id="echoid-s568" xml:space="preserve">tagẽ 163.
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            <s xml:id="echoid-s569" xml:space="preserve">grad der lenge nach an dem Zodiaco fürgefaren/ alle tag namlich einẽ grad
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            minder. </s>
            <s xml:id="echoid-s570" xml:space="preserve">Auß wöllichem iſt offenbar/ dz der nit mag vnder dem Mon ſein/
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            dañ ſonſt wurde er nach ſeiner erſten bewegung ſchneller lauffen dann der
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            Mon. </s>
            <s xml:id="echoid-s571" xml:space="preserve">Dañ es iſt bekannt/ das der Mon in 24. </s>
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            der erſten bewegung 13. </s>
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            <s xml:id="echoid-s575" xml:space="preserve">Die dritte bewegung iſt die gröſte/ vnd das nach der breite/ das mit vn-
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            gläublicher ſchnelle einer jetz gegen mitnacht/ der ander gegen mittag do-
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            har fahrt/ wölcher lauff dañ beſchicht/ wañ die Cometen bey den Polis ent-
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            ſtond. </s>
            <s xml:id="echoid-s576" xml:space="preserve">dañ ein kleine enderung des orths/ ſo mans gegen dem Zodiaco ver-
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            gleichet/ machet in der breite ein groſſe enderung.</s>
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            in ſonderheit hatt/ wölche auß deſſen vrſachen genommen werden. </s>
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            nen aber habend wir gnůgſam in den büchern geſagt ſo wir über den Ptole
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            meum geſchriben habend/ vnd die leer von den zeichen genommen.</s>
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            antipathia/ oder mitleidenden gleichförmigkeyt vnd widerwertigkeyten
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            ergründen/ dañ es iſt bekannt/ das allwegen zwiſchen der vrſach vnd dem
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            werck etwz gleichung vnd änligkeyt iſt/ deßhalben auch zwiſchen dem him
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            mel vnd den Elementen/ zwiſchen der Soñen vnd dem lufft/ vnd denẽ ſo
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            ſich des luffts fröuwend/ als do iſt das hertz/ zwiſchen dem Mon vnd allen
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            feüchten dingen von wegen des waſſers/ derhalben auch mit den fiſchen/
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            nur einfach/ dañ ſonſt were es in allen/ ſonder die einanderen änlich ſeind.</s>
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            deren zůwider ſeind/ als die ſich in dem ſinn vnnd vernunfft beradtſchla-
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            gend/ was dem einen ab gath/ das nimbt bey dem anderen zů/ wann aber
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            die wärme von der wirckung auff höret/ wirt nicht mehrs/ ſonder minders
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            gehandlet/ wañ aber die feüchtigkeyt an dem ſo die entpfacht/ gemindert
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            wirt/ ſo kom̃et kein widerwertige handlũg an deren ſtatt/ ſonder die hand-
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            lung wirt allein geminderet/ als wann einer nit vil ſihet/ ſo thůt er nichts
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            anders/ ſonder ſihet allein ſo vil weniger/ ſo vil das geſicht blöder iſt/ da-
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            rumb iſt die blindheit ein priuation oder entziehung/ vnd nit ein qualitet.
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