Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Von mancherlei wunderbaren
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">So vyl aber die ſeügenden kinder belanget/ oder ſo noch zart ſeind/ hat
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lb
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man gar bald verfälet/ wañ man ſie in henden vmbballet/ oder anſicht vñ
<
lb
/>
küſſet. </
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s
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echoid-s20469
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">dann weil diſe ein ſtinckenden athem habend/ ſchaden ſie offt deren
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lb
/>
lungen/ alſo daß ſie die ſchwindſucht bekommen.</
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">Es iſt auch nit gar erdichtet/ daß man vonn dem anſchauwen ſagt/ wie
<
lb
/>
der Poet ſpricht/</
s
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<
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">Ich weiß nit wölches aug verkeert/</
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">Mir meine zarte ſchaaff zerſtört.</
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echoid-s20475
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">Sonder es iſt auch nateürlich/ vnnd lernet ſolliches die erfarung. </
s
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echoid-s20476
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">dann
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lb
/>
es iſt bekanndt/ daß etliche ſchlangen vorhanden/ wölliche allein durch ihr
<
lb
/>
anſchauwung den menſchen vmbbringen. </
s
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<
s
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echoid-s20477
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">Man vermerckt auch in den Me
<
lb
/>
talliſchen ſpieglen die maaſen von einer frauwẽ/ ſo jr zeyt vnd blůmen hat/
<
lb
/>
wiewol man diſes komlicher zů jrem athem rechnen möchte. </
s
>
<
s
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echoid-s20478
"
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preserve
">Dem ſeye wie
<
lb
/>
im wölle/ weil ſie auff ſo vyl weg mögen ſchadẽ thůn/ ſoll man es nit gar für
<
lb
/>
ein fabel haben wann ſie ſchaden thůnd. </
s
>
<
s
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echoid-s20479
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">es iſt auch nit gůt daß man ihnen
<
lb
/>
die kinder vertreüwe.</
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">Deßhalben iſt bekanndt/ daß man diſe auch offt billich ſtraffet/ weil ſie
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lb
/>
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">Hex@n ſol mã
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lb
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ſtraffen.</
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begerend zů ſchedigen/ oder auch von wegen ihrer gottloßheit. </
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">doch ſeind ſie
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lb
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der mehrtheil allein thorechtig. </
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">man mag ſie auch nit zů vollkommener ver
<
lb
/>
iecht vnnd bekanndtnuß bringen/ ſo deß tods werdt ſeye/ wie dann in die-
<
lb
/>
ben/ mörderen/ vnnd anderen ſchandtlichẽ menſchen beſchicht. </
s
>
<
s
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">Es iſt aber
<
lb
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alles voll eyttelkeit/ lugen/ hendlen ſo wider einander/ vnd vnſtandhaff-
<
lb
/>
tigkeit. </
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">dann daß man ſagt wie all jr ſachen zůſammen ſtimmend/ vnd daß
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lb
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die abweſenden ſolliches bezeügend/ iſt aber erdichtet. </
s
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">ſie kommen aber nit
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lb
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mit einander über ein/ dann allein von dem tag ihrer verſammblung/ weil
<
lb
/>
gantz gemein vnder ihnen/ wölcher es ſein ſoll.</
s
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">Wann man aber diſes argument recht vnnd fleyſſig examinieret/ befin-
<
lb
/>
det es ſich daß diſe kunſt gentzlich ein betrug/ vnnd daß ſie nit recht zůſam-
<
lb
/>
men kommen. </
s
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">dann es möchte eine ihren hundert anzeigen/ weil noch ihrer
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lb
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zeügnuß ſo vyl bey einander werend. </
s
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">Sie zeigend aber allein diſe an/ ſo jnen
<
lb
/>
auß hörſagen/ oder weil ſie die geſehen/ bekañdt/ wölche ſie nitt in jrem ſpil
<
lb
/>
(dann alſo nennen ſie jr geſicht) ſonder auß dem gehör vnd geſprech/ erken
<
lb
/>
net haben.</
s
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">Dieweil aber etliche zweyfflend ob diſes ihnenn wachend oder ſchlaf-
<
lb
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fend begegne/ iſt gewüß daß es jnen zů beiden zeyten beſchicht. </
s
>
<
s
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">dann ſie ſe-
<
lb
/>
hend vnd hörend ein ding/ weil ſie jm eigentlich vnd ſteyff nochgedencken/
<
lb
/>
darzů dem ſelbigen glauben geben. </
s
>
<
s
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">wie auch Raſis von dem ſagt/ wöllicher
<
lb
/>
auß großer thorheit vermeinet/ er wer ein han/ vnd ſtůnd zů gewüſſer zeyt
<
lb
/>
auff/ damit er wie die hanen kräyete. </
s
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<
s
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">Es wirt auch diſer wohn vnnd geſicht
<
lb
/>
durch das geſprech/ ſo ſie mit einanderen fürend/ faſt beſtetiget. </
s
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">Sie kom-
<
lb
/>
mend auch nitt offt zů diſem ſpil/ dann es ſeind etliche wölche vermeinen/
<
lb
/>
ſie kommend im iar kümerlich dreymal dahin. </
s
>
<
s
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">wann auch diſes beſchicht/
<
lb
/>
meinend die/ ſie ſeyend hingangen/ vnnd thůnd doch diſes nit mit willen/
<
lb
/>
wiewol es auch etwan (wie geſagt) bſchicht/ vorab durch etlicher ſalbẽ hilff.</
s
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p
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">Deßhalben ſoll niemand achten/ daß diſe hexen/ ketzeriſche weiber/ teüf
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fel verehrer/ vnnd todſchlegerin/ deß tods nit wirdig ſeyend. </
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">Wañ aber die
<
lb
/>
that nit darbey/ vnd allein ein falſcher won vorhandẽ/ ſoll man ſie vn{der} die
<
lb
/>
narren zellen/ doch iſt auch diſe thorheit gefahrlich. </
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">deßhalbẽ wañ ſie ſich nit
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echo
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