Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dclxxiiij" file="0730" n="730" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            man diſes alles zů der waaren religion vnnd zů dem aberglauben ziechen/
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            noch dem vnnd das gemüt geartet iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21391" xml:space="preserve">Man ſoll ſich aber hüten/ daß man
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            nit vmb geltes willen oder andrer ringen ſach halben/ oder in einem böſen
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            handel/ oder von eines gottloſen menſchen halben/ ia kümerlich für ein vn
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            ſchuldigen ſolliches vnderſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s21392" xml:space="preserve">dann über diſes daß du auch zů nochgen-
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            den zeyten die weyſſagung vnnd fürſchung zů nichten macheſt/ wirffeſt du
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            die berlin für die ſeüw/ vnd erzürneſt Gott ſchwerlichen/ deſſen du vylicht
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            der tagen eines ſchwerlichen entgelten můſt/ vnnd weiſt nitt wo von es dir
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            kommet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21394" xml:space="preserve">Daß man aber das loß in anderen dingen verſůchen wolte/ iſt gar gott-
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            loß/ als wolt man auff etwas anders mercken/ dann auff diſen/ wöllichent
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            wir alles ſchuldig ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s21395" xml:space="preserve">Es ſehẽ auch allein die narrẽ zů vyl vff die nieſſung/
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            weil ſie offt auß vyl nateürlichen vrſachen entſthen mögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21396" xml:space="preserve">Darzů iſt auch
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            diſes gantz vngereimbt/ daß die nüchteren vnnütz vnnd ſchedlich/ vnd di-
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            ſe ſo noch mittag beſchehen/ gantz glücklich werẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21397" xml:space="preserve">dieweil ſich doch diſe noch
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            der ſpeyß vyl ehe zůtragend vmb mittag zeyt/ dann am morgen/ wañ man
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            noch nüchter iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21398" xml:space="preserve">Es iſt auch gar thorechtig daß man vermeinet/ ſie ſeyend
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            auff der rechten ſeyten vyl nützlicher/ dann auff der lincken. </s>
            <s xml:id="echoid-s21399" xml:space="preserve">dieweil ſolches
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            allein räterſchen vnd alte abergleübiſche thorheiten ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s21400" xml:space="preserve">dieweil diſe ding
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            vns vnbekanndt/ auch nitt von vns/ oder nateürlichen vrſachen mögen be
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            wiſen werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21401" xml:space="preserve">Deßhalben wirt das loß etwas mittel zwiſchend der nieſſung
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            vnnd den treümen ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21403" xml:space="preserve">Es bedaucht mich zwar es habe Ariſtoteles diſ n zů vyl zů geben/ weil ſie
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            der mehrtheil entſthond/ wann die dämpff vonn der lungen zů dem haupt
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            ſteigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21404" xml:space="preserve">vorab weil diſer vermeinet das gemüt ſeye in dem hertzen vnnd nitt
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            in dem haupt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21405" xml:space="preserve">Deßhalben iſt ein gewüſſer zeichen wann einem das hertz zit-
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            teret/ vnnd das gemütt nicht gůts vorſagt (wie der Poet ſpricht) dann die
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            nieſſung. </s>
            <s xml:id="echoid-s21406" xml:space="preserve">Darumb wann diſe nit gar on vrſach kommet/ das haupt nitt be-
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            greifft/ vnnd von jm ſelbs frey dahar faret/ bedeüttet ſie gar nicht/ ſonder
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            iſt ein nateürlicher zů fal. </s>
            <s xml:id="echoid-s21407" xml:space="preserve">Alſo můß auch nit alle zeyt etwas in treümen har-
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            noch volgen/ ſonder es mag wol verzogen werden/ wann das gemüt lauter
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            vnnd der leib von feüchte erfüllet vnnd gar beſchweret iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21408" xml:space="preserve">dann ſolchen leü
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            then iſt gar gůt ein abſtinentz vnnd langwerenden abbruch zůhalten/ vnd
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            kommend doch die treüm nit ſo nicht bedeütẽ/ ſonder ſie beleibend gar auß.
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            <s xml:id="echoid-s21409" xml:space="preserve">Es iſt aber nützer daß man erkenne/ wölliche von Gott oder nitt ſeyen/ als
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            vor gemeldet iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21410" xml:space="preserve">Dann die vnrüwige/ vnuollkommene ſo nitt an ein ander
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            ſeind/ vergeßliche/ wanckelbare/ zů anfang vnnd zů mitternacht/ ſeind vn
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            nütz vnnd nicht werdt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21411" xml:space="preserve">dann diſe kommend auß gedechtnuß vergan gener
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            thaten/ oder auß begird deß gemüt/ oder von ſpeyſen vnnd anderen feüch-
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            tigkeiten. </s>
            <s xml:id="echoid-s21412" xml:space="preserve">Hie möchte aber yemand zweyfflen/ ob auch zů deß gemüt reinig
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            keit dienſtlich/ daß man aller ſchmachen vnnd vnbillichkeit ver geſſen ſolt? </s>
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            es wöllend auch diſe/ ſo in der ſach vrtheilen/ alles hie gar fleyſſig erwegen/
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            vnnd ſolliches beſtetigen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21415" xml:space="preserve">Man můß aber hie das gemüt bedencken/ dañ klein vnbillichkeitten ſoll
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            man gentzlichen verzeichen/ darzů die großen wann ſie ſich ongefahr zů ge-
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            tragen/ oder auß anreitzung/ oder auß irthum̃. </s>
            <s xml:id="echoid-s21416" xml:space="preserve">doch mag man diſes wol er-
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            forderen ſo e nem abgetragen vnd genommen iſt/ es treffe chr oder gůt an.
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            <s xml:id="echoid-s21417" xml:space="preserve">wann er diſes nit thůn will/ hat er es auß boßheit oder nit mit fleyß gethon. </s>
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