Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Dem durchleüchtigen- hochwirdigen Fürſten vnnd
herren/ herrn Chriſtophel vonn Madrutzen/ Cardinal vnnd Biſchoff zů
Triend vnd Brixien/ deßgleichen Gubernator vnd Landtuogt
im Herrzogthumb Meyland/ wünſchet Hieronymus
Cardanus Doctor der artzney zů Meyland
vyl glück vnd heil.
WELCHe göttliche vnd menſchliche ſachen fleyſſiglichen erwe-
gen/ frommer Fürſt/ die verwunderen ſich fürnemlich in gött
lichen dingen/ daß ſo vyl wunderbarer vnnd ſeltzammer ding
von einem vnzertheilten vnd einfachen vrſprung harkom̃end.
In menſchlichen aber/ daß vnſer gemüt mitt ſo kleinem leib/
kurtzem leben/ vnd großer verhinderung deß ſchweren laſt beladẽ/ hat mö
gen die himmeliſchen ding durchtringen.
Als ich diſes auch fleyſſiglichẽ bey mir ſelbs bedacht/ habe ich es auch für
11w@@ fürnem-
lich von me
ſchen zůbed@
cken.
die zwey mechtigeſten ſtuck gehalten/ namlich wie doch von der vnbefleck-
ten vnnd vnzertrenten einigkeit/ zů allen zeyten/ alſo vnzalbarliche/ man
cherley/ vnd ſeltzam̃e ſachen harkemend.
vnd daß die ſterbliche menſchen/
ſo vyl jnen müglich/ zů der Gottheit ſtrebten/ vnd diſe faſt erlangten.
Die
weil dann zwen puncten diſes wunderbaren lauffs/ der erſt wöllicher auch
ein anfang der gantzen welt/ namlich ſo ſich die Göttliche vnd vnſterbliche
natur/ in diſe ſterbliche vnd zergenglichen ſachen außtheilet/ der an{der}/ wañ
das menſchlich gemüt diſe tödtliche vnnd zergengliche ding mit vernunfft
vnd kunſt vnderſthet zů dem Göttlichen anfang/ mitt widerwertiger ord-
nung zů richten/ habend den anderen puncten/ wölcher allein vns zůge-
hörig/ vnſere vorelteren alſo hoch geacht/ dz Pythagoras auß der Inſel Sa
mo in Egypten gereiſet/ damit er zů den Magen vnnd verſtendigen wey-
ſen leüten keme/ demnoch in Cretam vnd ghen Lacedemon.
Alſo auch Pla
to von Athen in Italien vnd Egypten.
Diſer exempel habend faſt alle verrümbte artzet geuolget/ wölche gantz
weite landtſchafften durchreißet.
Dann der weyßheit ſüſſe iſt alſo hoch/ jre
beſitzung alſo ehrlich/ jr übung alſo nutzlich/ jr frucht alſo ein Göttliche lie
be/ vñ jr contemplation vnd betrachtnus alſo ein ſichere růw/ daß alle mẽ-
ſchen auß nateürlicher begird darnoch ſtellen.
Deßhalben verwunderet es
mich nit daß vnſere altuorderen/ diſe ſo die gůten kũnſt erfunden/ für Göt
ter verehret/ dieweil ſie auß menſchlicher gůtthat/ vnd eigener hochheit für
Götter geachtet/ wiewol ſie ein großen vnderſcheid von den Götteren ge-
habt/ dieweil ſie ſich eines anderen gaaben vnd frömbder ſchenckungen ge-
braucht.
Alſo hat man Apollinem von der Muſick/ Eſculapium von {der} artz
ney/ Minoum von der geſatzen/ Mercuriũ von der Arithmetic/ Cererem
vnnd Bachum von deß ackerbauw erfindungenn/ für ein Gott gehalten.
Ich achten aber daß diſe nit minder lobwirdig/ wölliche die ding ſo andere
erfunden/ den nochkom̃enden in geſchrifft geſtellet/ dañ die erfinder ſelbs.

Darumb ſoll ſich niemandt zů vyl verwunderẽ/ daß die verrümbte bücher
vnd libereyen den großen vnd treffenlichen Künigen alſo angelegen/ vnd
in großem werdt ſeind gehalten worden.

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