Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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ſachen/ Das ander bůch.
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              <pb o="lxxv" file="0131" n="131" rhead="ſachen/ Das ander bůch."/>
            wöllend ſie/ dz diſes gleich vñ on alles mittel võ Gott kom̃en. </s>
            <s xml:space="preserve">zů letzt weil ſie
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            doch diſes nit von Gott begerẽd/ ſonder dẽ hunger mit brot/ vnd den durſt
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            mit tranck löſchend/ warumb hangend oder zweyflend ſie in ſo offenbaren
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            dingen? </s>
            <s xml:space="preserve">Wañ aber die teüffel ſolliches vermöchtend/ wurdẽ ſie als feind
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            das gantz mẽſchlich geſchlecht außdilcken/ oder als fründ jrẽ vylen beholf-
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            fen ſein wider all jr hoffnung/ weil doch ſolliches jnen leichtlichen zůthůn
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            were. </s>
            <s xml:space="preserve">Wañaber alles ſolte ongefahr beſchähẽ/ hebſtu alle ordnung auff. </s>
            <s xml:space="preserve">es
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            iſt aber offenbar dz ein wun{der}bare vnd beſtendige ordnũg an den him̃liſchẽ
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            dingen iſt/ dañ ſunſt möchte man nit ſo ein lange zeit die finſternuß vorhin
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            anzeigẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Wölche aber vnderſtõd ſolches alles zů der Elementẽ krafft zůzie-
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            hen/ vñ alſo alles vermiſchẽ/ wañ ſie diſes/ ſo offenbar iſt/ verſtündẽ (nam
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            lich dz nichts wüchſe on des geſtirns vnd der liechterẽ werme/ dz auch kein
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            Element von natur warm/ ſon{der} alle gantz kalt werend) wurden ſie von di-
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            ſen dingen nit zweiflẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Zůletſt aber fliehend ſie zů der werme des geſtirns/
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            durch wölche zwar alles erwärmet wirt/ doch wöllẽ ſie nit das es ein influẽtz
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            vñ ein verborgẽ vrſach ſeye. </s>
            <s xml:space="preserve">vñ bekeñen alſo dz ſie Peripatetiſche vñ Ariſto
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            telis jünger ſeind. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich ſich aber nit dz diſe etwan vngerümbters ſagẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Was
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            iſt aber für ein vnderſcheid/ dz du ſagſt/ ſolliches beſchähe auß vermiſchũg
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            der werme/ vñ vngewüſſer maß/ oder auß einer zimlichẽ krafft vñ einfluß?
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            <s xml:space="preserve">dañ wir habẽ etwan vorgeſagt/ wz ein einfluß ſeye/ darwi{der} mag niemand
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            ſein/ daß aller dingen vnd der qualitetẽ maaß offt vngewüß ſeyend. </s>
            <s xml:space="preserve">Dem-
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            nach/ dz auch etliche ſeyend/ ſo wir neñend abbrochene krefft/ oder handlũ
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            gen/ ſo wi{der} angangẽ ſeind/ võ wölchẽ große krefft beſchehẽ/ ſo vns vnwüſ-
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            ſend ſeind. </s>
            <s xml:space="preserve">Deßhalbẽ mögen wir die auch wol influentzẽ neñen. </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo dz inge
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            mein die influentz nicbt an{der}ſt ſeye/ dañ ein gewüße maaß {der} him̃eliſchẽ wer-
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            me/ an größe/ an krafft/ an zeit der würckũg/ ſo aber vns vngewüß iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">Die
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            weil wir aber auch in diſen niderẽ dingẽ ſo bei vns ſeind geſehẽ/ wo {der} quali-
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            teten würckũg offenbar/ vñ etwan wo ſie nit gar offenbar ſeind/ als in dem
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            Magnet/ vñ in den ſeytẽ/ warũb woltẽ wir dañ leügnẽ dz in dem him̃el/ ei-
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            ner ſollichẽ edlẽ vñ ewigẽ ſubſtãtz diſe krefftẽ nit werẽd? </s>
            <s xml:space="preserve">fürnem lich weil die
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            vndere ding {der} oberen würckũgen ſeind/ auff dz mindſt von wegẽ der qualt
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            teten/ ſo mencklichẽ bekañt ſeind? </s>
            <s xml:space="preserve">Du ſprichſt aber/ diſes iſt über {der} influẽtz
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            gewalt/ dz ſich jrẽ vyl von wegẽ des glaubens in den todt ergebẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ dz end
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            vnd ziel iſt auſſerhalbẽ dem hãdel. </s>
            <s xml:space="preserve">Aber lieber gſell/ wañ dz võ Gott kom̃et/
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            warũb ſeind dañ ſolliche in allẽ ketzereyẽ erfundẽ/ vñ faſt vnzalbar? </s>
            <s xml:space="preserve">iſt dañ
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            Gott ein vrſach derẽ dingẽ/ ſo grad wider einan{der} ſeind? </s>
            <s xml:space="preserve">oder hatt er jetz ein
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            luſt an dem/ dañ an eim anderẽ/ wie ein vnſtandhafftiger mañ? </s>
            <s xml:space="preserve">iſt er auch
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            faſt ſorgfeltig/ wz geſt alt man jn verehre/ wie {der} heidẽ götter? </s>
            <s xml:space="preserve">Ia die habẽ jm
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            ſelbs nicht nach gefragt/ ſon{der} die geittige pfaffen/ wölche ſollichs allẽs er
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            dichtet habẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Was iſt dañ die vrſach? </s>
            <s xml:space="preserve">iſt nit vyl mehr die Melancholey/ wöl
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            che ettliche zů doren macht/ die an{der}e gar vnſinnig? </s>
            <s xml:space="preserve">lieber beſchaw nur diſe/
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            wölche alſo on allẽ vn{der}ſcheid den opinionẽ vñ ſectẽ anhangẽ/ ob die gar nit
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            vnuerſtendig/ o{der} nit bey jnẽ ſelbs/ o{der} aber gar melancoliſch/ dz ſie einẽ nit
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            recht anſchẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Můß es nit alſo ſein/ wañ ſie võ einer vngewüſſen ſach zãcken/
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            ſo gar nicht nützlich/ vñ alſo jr lebẽ/ glück/ ehr/ kin{der}/ vatterlãd/ vñ wz den
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            menſchen gůt vñ angenem iſt/ in gfahr gebẽ vnd verachtẽ? </s>
            <s xml:space="preserve">Was werdẽ doch
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            diſe für einẽ Gott habẽ/ der ab ſolchẽ jamer der vnſchuldigẽ ſolte einen luſt
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            entpfahẽ? </s>
            <s xml:space="preserve">wurde er nit grauſamer ſein dañ die Diana in Tauris? </s>
            <s xml:space="preserve">die ſelbigẽ
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