Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            ergründen/ dieweil Ariſtoteles/ welcher eigentlich von der ſach gehandlet/
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            darwider iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s8448" xml:space="preserve">dañ er hatt kein krefftig argumẽt/ mit dem er ſich beſchirmet/
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            weder eben diſes/ welches doch nit waar iſt/ namlich dz die fiſch/ wañ man
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            ſie in einẽ geſchirr/ dz voll waſſer vnd bedeckt iſt/ haltet/ von ſtund an ſter-
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            ben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8449" xml:space="preserve">dañ ſie ſterben nit vyl belder wañ man dz waſſer enderet/ vnd der teckel
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            nit warm iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s8450" xml:space="preserve">Wañ diß argument ein waren grund hette/ möcht er wol alſo
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            beſchlieſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s8451" xml:space="preserve">dañ wann ſie gleich ſturben/ were es ein anzeigung dz ſie müſtẽ
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            den lufft in jrẽ athmen haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8452" xml:space="preserve">Weil er aber ein falſch en grund legt/ mit wel
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            chem er Ariſtotelem anfichtet/ iſt offenbar/ daß er ein vnbilliche ſach vn-
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            derſtath zůbeſchirmen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s8454" xml:space="preserve">Ich lob jn wol daß er von der warheit wegen von Ariſtotele vnd Galeno
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            abtrittet/ daß er aber von der warheit fallet/ damitt er mit Ariſtotele oder
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            einẽ anderen nit überein kom̃e/ lob ich nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s8455" xml:space="preserve">dañ es vnderſthan mir vyl nach
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            zůuolgen/ weilich an einem oder mehr orthen/ nit mit Ariſtotele ſtim̃e. </s>
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            ſeind aber alſo wider diſen/ daß wir die erfarung vnd ſteiffe vrſach dem ent
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            gegen ſtellẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s8457" xml:space="preserve">Ich thůn auch diſes nit daß ich jn widerfechte/ ſonder weil die
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            kunſt weitläuffig iſt/ vnnd ſonſt nit mocht zů einem rechten end gebracht
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            werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s8458" xml:space="preserve">alſo/ wann Ariſtoteles ſelbs lebt/ wurde er mein meinung annem
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            men/ oder auff das wenigeſt nit für übel haben/ das ich auß ſo vyl ſteyffen
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            argumenten/ vnd trefflichen nutzbarkeit von jm abgewichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s8459" xml:space="preserve">ich hab auch
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            diſes mit ſollicher vernunfft vnd beſcheidenheit gethan/ das ich wol geach
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            tet von ihm abgetretten zů ſein/ vnd aber nit mit geneigtem willen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s8461" xml:space="preserve">Es iſt aber offenbar/ daß diſer ſollichen zanck auß ehergeittigkeit willen
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            angefangen/ weil er ein falſche erfarung zůhanden genommen/ damitt er
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            den anfechte. </s>
            <s xml:id="echoid-s8462" xml:space="preserve">Doch ſagt ich zůuyl von diſem handel/ wann ich ſolliches
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            von deſſen wegen anzeigte. </s>
            <s xml:id="echoid-s8463" xml:space="preserve">Ich thůn aber diſes nit vmb deſſen willen/ wel
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            cher ſonſt vyl herrliches dings geſchriben/ vnd an anderen orthen vyl billi-
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            cher von dem vnd auch Galeno abtrittet/ ſonder vyl mehr daß ich diſe ab-
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            ſchrecke/ welche gantz vnuerſchampt weidlich menner werwerffen/ vñ rich-
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            ten neüwe ſecten an/ ſo ſie doch die alten noch nie verſtanden hand. </s>
            <s xml:id="echoid-s8464" xml:space="preserve">welches
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            dann menſchlichem geſchlecht vnnd gůten künſten treffenlich ſchedlich iſt.
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            <s xml:id="echoid-s8465" xml:space="preserve">Dann weil diſer nit entſchuldiget/ welcher mit ſo vyl argumenten allein in
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            diſem puncten von den alten vnbillich abgetretten/ was ſtraaff ſeind dañ
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            die wirdig/ welche boßhafftig vnnd vnkennet Sophiſten vnnd ſchwetzer/
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            damit ſie geſehen werden/ das menſchlich geſchlecht mit großem ſchaden be
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            triegen? </s>
            <s xml:id="echoid-s8466" xml:space="preserve">vnd alſo bößlich der alten arbeit leſteren.</s>
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            <s xml:id="echoid-s8468" xml:space="preserve">Damit ich aber wider zů dem handel kom̃e/ diſe ſo ein breite fiſchſchoren
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            habẽ/ ſterben belder/ dz ſie nit gewhonet den lufft an ſich zůziehen/ wañ ſie
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            im waſſer ſeind/ weil ſie nũ diſen mit hauffen faſſen/ erſtickẽ ſie gleich. </s>
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            ſie in dem waſſer den lufft an ſich zugen/ wurde kein fiſch außerthalben dem
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            waſſer alſo bald ſterben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8470" xml:space="preserve">Er ſagt aber/ die äl ſterben in einem trüben waſſer
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            bald/ weil ſie nitt athmen mögen. </s>
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            <s xml:id="echoid-s8472" xml:space="preserve">dann man fahet ſie bald
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            weil ſie blind werden/ ſterben aber doch nit ob ſie wol vnder der erden (wie
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            er ſelbs bezeügt) leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s8473" xml:space="preserve">Di Tincen oder ſchley en leben auch inn dem trüben
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            waſſer/ vnnd lang auſſerthalben dem waſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s8474" xml:space="preserve">dann diſe thier leben darumb
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            lang/ weil ſie ein kalt bertz hand/ vnd deßhalben auch enge fiſch ſchorẽ/ mö-
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            gen auch nit erſticken/ darumb athmen ſie auch nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s8475" xml:space="preserve">dann diſe fiſch wurden
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            ſonſt ehe dann andere/ in dem trüben waſſer erſticken.</s>
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