Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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ſachen/ Das ſiebend bůch.
als wann etwas in dem bůch außgelaſſen.
Man ſagt auch daß eines ebers zan ſo erſt getödet/ alſo hitzig ſeye/ daß
Eberzan.er etwan das haar/ ſo man inn darzů hebt verbrennet.
Man ſagt auch daß
die geiſſen wann ſie Eryngien oder brachendiſtel gefunden/ ſich zů ſamenn
thůnd/ vnnd nitt ehe von einanderen weichend/ biß ſie diſen ab gefreſſen.
diſes hatt nitt alſo ein heittere vrſach/ als das/ ſo wir von dem eberzan ge-
ſagt.
dann der eber hatt ein treffenliche hitz/ vnnd wirt auß zorn vnnd ü-
bung gar erhitziget.
ſolliches zeiget der ſchaum an/ es hatt aber der zan ein
dicke ſubſtantz.
Es iſt auch gleüblicher/ dann von dem Eryngien/ daß deß
Salamanders haarlöck von dem feüwr nitt ſollend verzeert werden.
Ich
hab am Salamandren nie kein haar vermercket/ wiewol Fortius anzeiget/
er habe ſolliches erfaren/ es were dann ſach daß auß der auffgelöſeten vnnd
abhangenden haut/ haar worden.
dann es iſt müglich/ iſt auch wol zů glau-
ben/ daß ſie von wegen jhrer kelte/ deß feüwrs gewalt mögend lang wider-
ſthen.
Es ſagt auch der ſelbig/ wann man mitt der hand eines ſchwartzenn
roſſes hals beſtreiche/ gebe es inn der nacht funcken/ aber inn dem tag kei-
nes wegs nitt.
Es ſeind inn der thieren kneybüegung/ ſo geſpaltene füß habend (vnnd
Der alten ſpilinn keinem anderen vierfüſſigen oder zweyfüſſigen thier/ ſo vyl vnnd mir
zů wüſſen) zwey beinlin/ wölliche mehr zů dem ſchinbein dann zů dem ſchen
ckel gehörend/ die werdend aſtragali/ zů latin tali oder knoden genennet.
doch nennend die Latiner auch die bein talos vnnd knoden ſo ob den fůſſen
ſthand.
wiewol diſe/ inn der warheit/ am menſchen nitt ſeind/ nach geleich
ob den füſſen ſthond/ ſonder wie gemeldet/ inn den kneybüegungen.
Wie
auch diſe gebein an wenig thieren/ vnd faſt allein an denen ſo geſpalten füß
habend/ vnnd villicht auch nitt an allen gefunden werdend/ alſo haben ſie
ein wunderbare zůſamenn ſetzung.
Sy ſthond auch allein an den hinderen
ſchencklen/ inn dem geleych ſo ſich fürſich beigt vnnd heiſend kneybüegung.

inn diſen beinlinen wendet ſich das ſchinbein/ vnd wirt ſteiff/ wie auch deß
menſchen ſchinbein in den knoden.
Dieweil auch ein yedes lieblich ding (wie angezeigt) mag ſechs breitte vñ
lenge haben/ ſeind inn diſen aſtragalen allein vier/ dann die obereſt vnnd
nidereſt werdend krum̃ vnnd gantz klein.
doch hatt die obereſt zwen theil/
vnnd wirt wie zwey hörner von einandern geſünderet.
Ich nenne diſes das
obereſt/ wölliches weil das bein am thier ſther/ gegen dem hinderen ſchen-
ckel ſicht/ vnnd den vnderen theil ſo gegen dem fůß iſt.
alſo hatt es zů ring
harumb allein vier breitte vnnd lenge.
do vornen eines/ wölliche gegen dem
hinderen theil der kneybüegung/ vnnd faſt (alſo zů reden) hinauß ſicht/
vnnd diſe ghet für auß/ vnnd ligt der knoden leichtlich darauff.
Gegen de-
ren über ſthet dahinden eine/ ſo ein klein hol iſt/ vnd ſicht gegen deß thiers
vorderen ſchinbeinen/ weil das bein noch an ſeinem natürlichen orth ſthet.
wann man es aber auff den tiſch wirfft/ ſthet der talus/ knoden/ oder würf
fel ſchwerlich auff diſem theil.
Die andern zwo ſeiten/ vnder wöllichen die eine gegen dem auſſern ſchen
ckel/ die anderen gegen dem anderenn theil ſicht/ habend auch jhre namen.
Die gegen dem auſſeren theil ſicht/ wirt hund genennet/ vnnd Ariſtoteles
heißt es iſchion.
die innwendig ſthet/ heißt das alter. Eine vnder diſen iſt

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