Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Von mancherlei wunderbaren
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            leib gettagen/ vnnd aber das leben alſo kurtz/ müßte noth halben bald die
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            gantze arth abghen/ dann man müßte allein den dritten theil dem alter zů
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            geben/ vnd den ſechßten der juget/ vnnd wurden alſo allein vier theil über
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            beleiben/ ſo zů der geburt kommelich werend. </s>
            <s xml:space="preserve">Du ſichſt aber bey den men-
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            ſchen/ welches ein vernünfftig thier/ was für hindernuſſen/ durch geſatz
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            vnd gewonheiten darzů kommen. </s>
            <s xml:space="preserve">demnach auß begirden des gemüts/ weil
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            ſie diſer nit gewaltig/ darumb müßten deren mehr dann eines zůmal gebo-
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            ren werden/ wie von ſeüwen vnd hünden. </s>
            <s xml:space="preserve">es mag aber ſolliches bey keinem
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            thier ſein/ ſo die frucht im leib tregt/ darũb můß diſes/ das mã ſagt/ ein fa-
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            bel ſein. </s>
            <s xml:space="preserve">Welche aber geſagt/ es ſeye diſe arth nitt menſchẽ/ ſonder etwas
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            mittels/ ſo nitt geregiert werde/ auch kein gemeinen nutz habe/ doch rede/
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            aber vnuollkommen/ alſo daß ſie an geberden vnd verſtand ein mittel na-
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            tur von den thieren habend/ wie die alten von den Satyren fabulierẽ vnd
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            dichten/ die ſeind noch mehr zůſchelten. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſie halten diſes darumb/ weil
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            ſie glauben/ der menſch ſey durch vyl anfeng vnnd gründ von den thieren
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            vnderſcheiden/ wie er dann auch durch vyl machten/ glideren/ übungen/
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            vnd würckungen ein vnderſcheid hatt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt aber der menſch nit alſo von den thieren vnderſcheiden/ ſonder al
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            lein mit der vernunfft. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt aber die vernũfft/ darmit wir eines auß dem
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            anderen herein bringen/ die ſich zů mehrmalen (wie vor etwan geſagt) do-
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            plet/ als in zalen/ ſchöpffung vnd ſtath der welt/ die mancherley enderun-
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            gẽ vnd gezierden herein bringt/ wie wir in dẽ kraut Hypericon oder S. </s>
            <s xml:space="preserve">Io-
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            hans kraut genennet/ zů einem exempel ſehen. </s>
            <s xml:space="preserve">darumb můß ein thier diſes
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            haben oder můß nit haben/ vnd mag zwiſchen diſẽ kein mittel erfundẽ wer
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            den. </s>
            <s xml:space="preserve">wölches diſes hatt iſt ein mẽſch/ wölches es nit hat/ iſt ein vnuernünff
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            tig thier. </s>
            <s xml:space="preserve">Wañ du aber ſagſt es habe diſes etwan eines vnuolkommen/ das
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            mag nit geſein. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ wie in dẽ Heimlichkeiten angezeigt/ iſt ein jede form vñ
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            art vollkom̃en/ vnd ſeiner eigenẽ würckung vollmechtig. </s>
            <s xml:space="preserve">Wañ du nun für-
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            würffeſt/ es habend ettliche thier ein theil ſinnen gar doll/ als die fiſch das
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            geſicht/ ſo iſt doch die form vnd arth nit doll/ aber das inſtrument. </s>
            <s xml:space="preserve">welches
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            gnůgſam anzeigt/ daß vnder diſen ſelbs etliche die anderen übertreffend/
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            dieweil ſie ein beſſer inſtrument haben. </s>
            <s xml:space="preserve">wann aber die form vnd das leben
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            ein gewiſſe beſchribene facultet oder macht hette/ möchte ſie auch in dem be
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            ſten inſtrument nit verbeſſert werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann du ſagſt/ die Pygmeen vnd
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            zwergen ſeyend alſo in vergleichung mit der menſchen art/ wie die fiſch jres
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            geſichts halben zů den vöglen zůrechnen/ oder zů den vierfüßigen thieren/
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            ſo můſt du doch nicht deſt minder bekennen/ daß die Pygmeen vollkom̃en
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            menſchen ſeyend/ dieweil ihr form vnnd geſtalt volkommen. </s>
            <s xml:space="preserve">darumb iſt es
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            kein mitle arth zwiſchen den menſchen vnd thieren. </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo iſt bekañt/ daß
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            der Pygmeen hiſtorien ein fabel ſeye/ wie auch Strabo vnd mencklich zů
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            vnſeren zeiten daruon gehalten/ wölchen faſt alle wunderwerck der welt
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            wol bekannt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Daß aber ein ſollicher herrlicher Philoſophus betrogen/ macher des Ho
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            meri authoritet vnd anſehen/ auch das gemein geſchrey/ von einer beſonde
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            ren geſcheüden arth katzẽ/ don wölchen wir vorgeſagt/ oder vyl mehr von
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            den affen. </s>
            <s xml:space="preserve">Vnd weil er vyleicht vermeint/ daß die zwey auſſerſte theil vnnd
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            end/ zů gleicher geſtalt/ in nateürlichen dingen von nöten weren. </s>
            <s xml:space="preserve">weil man
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            nun die Riſen zůlaßet/ ſolte man auch die Pygmeen zůlaßen/ wölches auch
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