Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            ding ongefahr angerichtet/ iſt bekanndt/ daß dem nit alſo/ ſonder daß ſolli
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            ches Gottes ordnung iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11790" xml:space="preserve">Darũb ſo ich mich an alle orth wend/ wirt diſe ma
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            tery alſo eingefaſſet verhinderet/ die ſonſt ein him̃eliſche natur hat. </s>
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            ben begibt ſich das einer diſes/ der ander ein anders baß verſthet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11792" xml:space="preserve">Alſo ver-
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            ſthet ein verſtand alles/ vnnd wirt mit vollfürung aller theilen gar außge-
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            machet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11793" xml:space="preserve">Darumb iſt ein gemüt/ aller deren ſo geweſen/ ſo ſeind/ vnnd ſein
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            werdend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11795" xml:space="preserve">Es ſeind auch etliche zů einem/ die anderen zů anderem geſchickter vnd
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            tauglicher/ weil ſie andere theil deß gemüts/ vnd andere inſtrumenten be-
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            kom̃en/ alſo daß diſe ſo krefftiger am gemüt/ zů dem wercken minder geſchi
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            cket ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s11796" xml:space="preserve">dann wie der ſo ſpeculiert vnd alles bedenckt/ alle krefften der ſee
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            len allein zü dem vntödtlichenn zeücht/ alſo hargegen der/ ſo mitt wercken
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            vmbghet/ braucht alle krefft ſo er im verſtendlichen theil hat/ zů den ſinnli
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            chen vnd beſonderen handthierungen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11797" xml:space="preserve">Weil dann der ein von diſem theil
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            gar nicht hat/ vnd der ander alle krefften deß gemüts zům ſelbigen zeücht/
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            was ſoll für ein wunder ſein/ wann der ein an dem orth/ ſo die werck antrif-
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            fet/ den anderen überwindet? </s>
            <s xml:id="echoid-s11798" xml:space="preserve">es ſeye dañ ein beſondere würckung vnd voll
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            kom̃enheit deß gemüts darwi{der}/ als in Hippocrate/ Ariſtotele/ vñ Galeno.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11800" xml:space="preserve">Damit ich aber den handel ſelbs wie er ſeye eröffne/ wann alle menſchen
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            für vnd für biß in ewigkeit gelebt/ wurde einer zů einem Gott werden/ die-
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            weil alles überein keme/ vnd nach weyter hinauß füre. </s>
            <s xml:id="echoid-s11801" xml:space="preserve">Wir vnderſthend di
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            ſes wolin vnſerem ſchreibẽ/ es ſeye aber diſes wie es welle/ ſo man es zů dem
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            vnendtlichen rechnet/ iſt es gar nichts. </s>
            <s xml:id="echoid-s11802" xml:space="preserve">Es mag auch nitt wol behalten wer
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s11803" xml:space="preserve">dann die bücher haben auch jr alter vnd welt/ wie die menſchen ſelbs/
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            doch etwas lenger. </s>
            <s xml:id="echoid-s11804" xml:space="preserve">Solliches zeigt an/ daß man nicht gewüſſes deren ſachẽ
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            hat/ ſo ſich vor der ſtatt Troy zerſtörung zůgetragen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11805" xml:space="preserve">Diſes iſt faſt M M-
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            D C C L. </s>
            <s xml:id="echoid-s11806" xml:space="preserve">jar vor vns beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11807" xml:space="preserve">vnd von der ſelbigẽ zeyt har gedencket man
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            allein vergangner thatẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s11808" xml:space="preserve">vnd doch der ſelbigen nit wol/ ſonder vyl ding iſt
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            einer fabel geleicher dann einer hiſtorien. </s>
            <s xml:id="echoid-s11809" xml:space="preserve">dann der elter Homerus/ Heſio-
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            dus/ Dictis/ vnd Dares haben alſo geſchribẽ/ daß es mehr einer fabel dañ
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            hiſtorien gleichet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11810" xml:space="preserve">alſo ghet es mit der zeyt zů/ ſo ſich in zerſtörung der ſtatt/
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            vnd lang harnach zůgetragen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11812" xml:space="preserve">Die menſchliche natur aber iſt jren ſelbs der vntödtlich keit gewüß/ vnd
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            ſtellet darnach/ darumb ſchreiben ſie mit großer arbeyt hiſtorien/ nit allein
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            der thaten/ ſon{der} auch der natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s11813" xml:space="preserve">Alſo har Plinius ſeinen büchern ein gantz
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            hoffertigen tittel gegeben. </s>
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            höchſt ſein/ wölliches doch nimmer zů dem end kommet. </s>
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            mitt der erden zůghen/ aber mit keinem ſeinem theil. </s>
            <s xml:id="echoid-s11816" xml:space="preserve">alſo mögẽ die iar ſein/
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            aber keine für ſich ſelbs. </s>
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            ewigen/ ſo iſt vnſer gemüt auch ewig. </s>
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            nem theil/ iſt beſſer man ſage das gemüt ſeye ewig/ wie auch die erſt matery
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            aller dingen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11819" xml:space="preserve">Dann es iſt gewüß/ wann die gedechtnuß vorhandẽ/ oder wir
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            alle zeyt bücher hetten/ vnd die leibliche krefft nit abnemend/ wurde ein ye
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            der in einem vnendtlichen leben ſelig werden/ vnnd faſt glückhafftig ſein/
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            wie er auch in ſeinem höchſten weſen iſt/ ſo vns in einem augenblick begeg-
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            net. </s>
            <s xml:id="echoid-s11820" xml:space="preserve">es wurde namlich das gemüt ſich ſelbs erkennen/ was es were/ vnd von
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            wannen es kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11821" xml:space="preserve">dañ die vntödtliche natur iſt das gemüt vnd verſtend
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            liche ſeel. </s>
            <s xml:id="echoid-s11822" xml:space="preserve">In denen dingen/ in wöllichen die theil von dem gantzen vnder-
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