Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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423 (ccclxvij)
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424 (ccclxviij)
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425 (ccclxix)
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426 (ccclxx)
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425ccclxixſachen/ Das acht bůch. wie gemeldet/ dann man findet nit allein Riſen in gar hitzigẽ/ ſonder auch
kalten orten.
Es zeigt Hector Boethius an/ daß in der kirchẽ zů Petten in
Morauien/ welches ein landſchafft in Schottẽ/ Litil Ihon gebein noch be
halten werdẽ/ nam̃lich des kleinen Iohanſen.
(dañ die Schotten reden nitt
wie wir) ſonder keren dz hinder herfür/ vnd ſpilẽ auch von der linckẽ gegen
der rechten hand) welche er ſelbs geſehen.
vnd vnder anderẽ ſeye das hufft-
bein am ſchenckel nit kürtzer/ dañ der gantz menſchlich fůß/ vnd war an der
dicke wie die waden/ alſo dz er den gantzen arm darein ſtoßen mocht.
daß er
můtmaßen kondt/ er were bey den viertzehen ſchůhen lang geweſen.
darũb
hatt man jn zů geſpött weiß Kleinhanß genennet.
Eben diſer Boethius
bezeügt/ daß man in dem M.
D. xxj. jar zů Buthouhanien vmb die Crou
daiſche gelegenheit/ die greber auffgethan/ da man alle gebein vyler Riſen
geſehen.
Was ſolte dann zů diſer zeit hindernuß bringenn/ daß nitt auch
möchten ſolliche wunderwerck geboren werden/ dann mancherley vermi-
ſchung der völckeren/ vnnd daß die ſpeyſen geendert?
wie wir zů anderen
zeiten angezeigt.
Darumb nit züuerwunderẽ daß man võ diſen ſagt/ ſo bey S. Auguſtins
haubt whonend/ wölche den Riſen ſollend gleich ſein/ vnd an dem lauff al-
ſo ſchnell/ daß ſie ein jaghund oder haſen ereylen mögend.
Ich achten auch/
diſes möge waar ſein/ wann ich an den Corſiſchen gedenck/ wölcher ſich auff
ſein ſchnelle verlaſſen/ vñ vnderſtandẽ den Keyſerlichen landuogt Ferran
den Gonzagen vmbzůbringen.
Sigmund ein Freyherr ſo des Keyſers legat in Moſcouiten geweſen/ zei
11Moſcouiten
faſten.
get an/ daß daſſelbig volck in der faſten/ am Montag/ Mitwochen/ vnnd
freytag gar nicht eſſe.
doch ſeind ettliche ſo allein an diſen dreyen tagẽ waſ-
ſer vnd brot eſſend.
etlich eſſend am Sambſtag vñ Sontag allein/ die übri-
ge fünff tag bleibend ſie gar on ſpeiß.
es möchten etliche diſes für ein fabel
halten/ aber jm iſt alſo.
dann es dienet hie zů/ daß der leib nit faſt reſoluiert
vnd auffgelößt wirt/ von wegẽ des kalten luffts/ demnach die lange gewon
heit/ ſo von jren altu orderen auff ſie kommẽ/ vnd die vylfaltige ſpeyſen/ ſo
ſie an diſen tagen/ in wölchen ſie eſſen/ zů ſich nemmen/ alſo daß ſie vyl vn-
teüwigkeit daruon bekommen/ vnd demnach der lang ſchlaaff/ von wegen
der laugen nacht/ auch die růw vnd der ſpeyſen natur.
Es iſt noch etwas größers/ daß diſe mögen ein gantze ſtund blaſen vnd
trum̃eten/ vnd doch nit den lufft durch den mund an ſich ziehen/ dann ſie
füllend diſe vor voll lufft/ demnach wañ ſie blaſen oder trum̃eten/ ziehend
ſie den lufft durch die naſen an ſich.
alſo vyl thůt gewonheit. Wann die ſelbi
gen auch nach jrer lãds arth trum̃eten vnd pfeyffen/ machẽ ſie ein wunder-
bar geſchrey.
Vnder die wun{der}werck d er menſchlichẽ natur/ ſoll auch Hay
des Schotlenders vñ ſeiner ſünẽ vngläubliche ſtercke billich gezellet wer-
22Hay ſter@@@. den.
dañ wie diſer allein mit zweyen ſünẽ zů der ſchlacht kom̃en/ hatt er/ als
wañ ein neüwer zeüg vorhan dẽ/ die Denmarcker ſo faſt geſiget/ in die flucht
bracht/ vnnd damit du dich noch mehr verwundereſt/ nitt mit den kolben
oder ſchwert/ ſonder mit dem pflůg.
deßhalben hatt man ihm flecken vnnd
güter geben/ darzů geadlet/ alſo daß deſſelbigen geſchlecht noch weret.
Des
felds größe/ welches ſechs tauſent ſchritt lang/ vnnd vier tauſent breit/ zei-
get an wie diſe bauren ein treffenliche thaat begangenn.
vnnd diſes iſt die
warheit.
Das man aber von Merlino ſagt/ vnd wie Vterus der künig inn

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