Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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421 (ccclxv)
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422 (ccclxvi)
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423 (ccclxvij)
424
424 (ccclxviij)
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425 (ccclxix)
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426 (ccclxx)
427
427 (ccclxxi)
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428 (ccclxxij)
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429 (ccclxxiij)
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429ccclxxiijſachen/ Das acht bůch. in dem traum vernem̃en mag/ oder on ein einbildũg fürkom̃en. Die einbil-
dung aber/ ſo auß der entpfindtlichen geſichten bewegungen gefaſſet/ kom
met den ſchlaffenden thiern für/ vnd ſo veerr die ſchlaffen/ iſt es ein traum.
Alſo haben wir drey theil der abtheilung/ vnd iſt nach der viert vorhandẽ/
wann beider ſinn mit einanderen vnuollkom̃enlich überwunden.
dañ den-
zůmal berathen wir vns mit willen vnd gedanckẽ/ entpfindẽ auch ein klein
mit den auſſeren ſinnen aller dingen.
darumb thůnd wir etwas im ſchlaaff
als wann wir wacheten.
Auß diſem vrtheilẽ wir auch daß wir ſchlaffen/ weil
wir beide nit recht thůnd/ vnd durch die auſſere ſiñ gar wenig entpfinden/
vnd in dem ratſchlagen jrr ghand.
als wann wir am mornderigen tag mit ei
nem geſellen reyten ſollten/ vnd zů mitternacht auffſtünden/ gleich wann
die Sonn ſchon auffgangẽ were.
Solches beſtetiget auch diſes/ ſo offt nach
dem widerſpil beſchicht/ das wir etwas wachend vollbringen/ alſo daß wir
bald harnach nitt wüſſen/ ob wir ſchlaffend oder wachẽd ſolches auß gerich
tet.
Diſes iſt etwan mir begegnet/ als ich etliche wunderbare ding geſehen/
dorfft ich andere nit fragen/ ſo es auch geſehen/ ob ſie diſes geſehen hetten/
dann ich forcht ich hette ſolches ſchlaffend geſehen/ vnd wurde alſo verſpot-
tet werden.
Alſo was ich auch in geleicher gefahr/ doch nit ſo gar ſehr/ wann
ich etwas waarhafftig geſehen.
dann ich mocht für zů vyl vergeßlich gehal-
ten werden/ vnd darumb dorfft ich es nit beſchreiben.
Nach dem vnd ich a-
ber vermercket/ das Petrus Bellonius in dem bůch von dem Weynen vnd
geſchrey angezeiget/ er ſeye etwã in der inſel Corcyra vor tag auff geſtandẽ/
vnd durch der weinenden getüm̃el bewegt wordẽ/ habe auch die weyber mit
bloſſen brüſten ſehen allenthalben in der ſtatt vmblauffen/ heülen vnd wei
nen/ vnd ſeye alſo wider entſchlaffen.
vnd demnach wie es zeyt worden vnd
die Sonn auffgangen/ auffgeſtanden/ vnd dem Wirt angezeigt/ was er in
einem traum geſehen/ dann er vermeinet er hette ſolliches in einem traum
geſehen/ ſeye er von dem vnderrichtet/ er habe diſes nitt im traum/ ſonder
warlich geſehen/ wie es dann zůgangẽ/ hab ich beider ſach vrſach bekom̃en/
vnd erſt vnderſtanden diſes zůbeſchreiben.
Dañ diſes beſchicht der mehrtheil/ wañ einer bald/ ſo er etwas geſehen/
wider entſchlaffet/ oder wañ einer durch größere geſchefft abgewẽdet/ von
den erſten gedancken fallet.
Wie auch die erſten ding denen begegnen/ ſo nit
recht ſchlaffen/ vnnd aber doch an innerlichen vnd auſſerlichen ſinnen ver-
wirret/ alſo beſchicht diſes ſo nit recht wachend/ dann die ſiñ ſeind in beiden
verhinderet.
Dieweil dann in dem ſchlaff vnd wann man wachet diſe beide
beſchehen/ vnd beide ſiñ nit gar erlegen/ iſt bekañt/ daß nach ein dritt ding
in menſchen vorhanden/ durch wölches der ſchlaff von wachen vnderſchei-
den/ vnd iſt ein band deß gemüt.
Darumb iſt der ſchlaff ein bãd deß gemüts mit verhinderung beider ſin
11was ſchlaff
ſeye.
nen.
Hargegen iſt das wachen im menſchen ein freyheit deß gemüts/ die ſiñ
ſeyend eingewicklet/ oder gar frey.
Wann nun das gemüt frey/ vnd die ſiñ
verhinderet/ als in den ſchlefferigen/ meinet man die ding/ ſo wachet bege-
gnet/ habe man im ſchlaff geſehen.
Vnd widerumb wann das gemüt bede-
cket/ vnd beide ſinn zům theil frey ſeind/ diſe thůnd dann eben die ding/ ſo
die wachenden zů thůn gewon ſeind.
wann aber allein der innerlich ſinn ge-
bunden/ ſehen diſe oder hören/ köñen aber ſich nit recht berathen.
wañ aber
die auſſeren ſinn eingewicklet/ vnd die innerliche nit/ ſchlaffen ſie warlich/

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