Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Von mancherlei wunderbaren
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            dieweil man in keinẽ bücherẽ ſo große zal begreiffen möchte. </s>
            <s xml:space="preserve">Wie aber durch
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            ſechs multiplication ein treffenliche zal entſthet/ alſo mag ſie auch außge-
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            theilet werdẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">darũb můß man acht haben wañ ſie jhr weyte enderen/ dann
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            mã bedarff ein tafel darzů. </s>
            <s xml:space="preserve">Man mag auch leichtlich mit einer anderẽ ſprach
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            erdichtete brieff ſchreibẽ/ aber ſchwerlich treüwe tolmetſcher haben/ wölche
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            diſe außlegen können. </s>
            <s xml:space="preserve">Auß diſem iſt die kunſt/ ein ding auff dz kürtzeſt zů
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            ſchreiben/ harfür kom̃en. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben die Anagnoſten/ wölche ein ding wider
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            erörthert/ zů Ciceronis zeytẽ/ die redẽ gar ſchnellicklich beſchribẽ/ alſo dz ſie
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            kein wort außgelaſſen. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ durch kurtze noten vnd zeichẽ begriffend ſie vyl
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            ding. </s>
            <s xml:space="preserve">diſe kunſt hat vier gebott. </s>
            <s xml:space="preserve">Zů erſt dẽ gebrauch/ als xp̃s Chriſtus. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ wz
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            ghet xp dz chr an? </s>
            <s xml:space="preserve">freylich gar nicht. </s>
            <s xml:space="preserve">dz ander iſt die gewonheit zů reden. </s>
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            S. </s>
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            <s xml:space="preserve">V. </s>
            <s xml:space="preserve">F. </s>
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            <s xml:space="preserve">E. </s>
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            <s xml:space="preserve">V. </s>
            <s xml:space="preserve">Si ualetis uos filijɔß ueſtribene eſt, ego quocß ualeo,
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            oder/ Wañ jr vnd eüwere kin{der} geſund ſeind/ ſthet wol/ ich bin auch gſund.
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            <s xml:space="preserve">Zům drittẽ dz das wort/ ſo dẽ verſtand gemeß nach denletſtẽ bůchſtaben vn
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            der die bekañten wort geordnet werde. </s>
            <s xml:space="preserve">als/ h
              <emph style="sub">c</emph>
            op
              <emph style="sub">@</emph>
            f
              <emph style="sub">m</emph>
            eſt/ ut l
              <emph style="sub">a</emph>
            perpe
              <emph style="sub">o</emph>
            l
              <emph style="sub">n</emph>
            ſol. </s>
            <s xml:space="preserve">exc
              <emph style="sub">t</emph>
            . </s>
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            das iſt/ Hoc optimè factum eſt, ut luna perpetuò lumen Solis excipiat, oder. </s>
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            iſt wol gethon/ dz der Mon allwegen der Sonnen liecht annim̃et. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ diſe
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            außlegung iſt dẽ verſtand vnd dẽ bůchſtaben/ wölche man vermercken ge-
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            mäß. </s>
            <s xml:space="preserve">Zům vierten wañ man die ſyllaben mit erkañten noten/ vnd die wör-
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            ter mit einigen ſyllaben/ o{der} anderen gebreüchlichen dingen bedeütet. </s>
            <s xml:space="preserve">dann
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            in diſem handel helffen vns die puncten/ linien/ vnd tittel. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann aber die
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            übung zů einẽ handel von nöten/ o{der} etwas vollbringen mag/ ſo beſchicht es
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            hie/ wölches nit allein ein gleichförme/ ſon{der} auch ein behẽdigkeit erforderet.</s>
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            büchſtabẽ zů
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            ſchreiben.</note>
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            A # a # r # c
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            # s # f # t
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            zů beſchreibẽ.</note>
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            <s xml:space="preserve">Dieweil man dann vmb dreyerley vrſach ſubteyl ſchreiben ſoll/ namlich
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            daß wir heimlich ſchreiben/ geſchriben ding außlegen/ vnd kurtz ſeyen wañ
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            es die zeyt erforderet/ als in den ſalen da man lection hört/ vnd wir daß ſel-
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            big eroffnet/ ſo haben wir alles vollendet. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt aber hie zeyt an zů zeigen/
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            wie ein ſach on brieff in die weytte möge angezeigt werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich hab vorhin
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            angezeigt man möchte ſolliches mit facklen thůn/ vnnd vermeinet ich hette
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            es erfunden/ aber ich hab inn einem alten bůch zwen weg diſer gattung be-
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            ſchriben gefunden/ etwan von Polybio angezeigt/ wölliche doch etwas an-
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            derſt dann vnſerer geweſen. </s>
            <s xml:space="preserve">weil aber diſe gantz dunckel/ vnnd nit gar vor-
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            handen/ acht ich gůt ſein wann ich diſe außlegte/ ich wurde auch ein nutzba
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            re leer thůn/ wann wir vns deren recht gebrauchen köndten.</s>
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            legerten ſtatt
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            gen.</note>
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            <s xml:space="preserve">Es macht Eneas zů beiden orthen geſchirr/ ſo lang/ eng/ tieff/ vnnd inn
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            drey oder vier theil getheilet/ vnnd in diſen holtz vnnd dachten/ wie man in
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            den amplen machet. </s>
            <s xml:space="preserve">auff dem holtz ligend liechtſpen/ dargegen über zů obe
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            reſt in dem geſchirr ſeind die fürnembſten ſtuck beſchriben/ als namlich wir
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            bedörffend korn/ es iſt ein auffrůr in der ſtatt/ man hat ein zůſatz hineinge
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            nommen/ es iſt ein Peſtelentz vorhanden/ wir wöllen morn hinauß fallen/
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            vnd vyl andere der geleichen hauptpuncten. </s>
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            den orthen mit waſſer außgefüllet vnd die angezündtẽ liechtſpen oder kien
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            holtz etwas lang gebruñen/ zeücht man die rörẽ hinauß/ ſo fallet das feüwr
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            zů nidereſt hinab. </s>
            <s xml:space="preserve">wann man das waſſer abgelaſſen/ ſo lißet einer was zů o-
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            bereſt geſchriben iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">doch iſt diſer weg ſchlecht genůg/ vnd lernet nit was wir
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            begerẽ/ ſon{der} es ſeind auß vnzalbarẽ vyllicht etlich gar wenig/ ſo ſich begebẽ
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            mögen vnnd doch nitt vollkom̃en. </s>
            <s xml:space="preserve">Auff diſes zeigt er auch ein andere weyß
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            an ſo dervnſeren nit vngeleich/ die haltet ſich alſo. </s>
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