Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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">
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"
n
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529
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rhead
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ſachen/ Das eilfft bůch.
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es kennen die erfarnen ſolliches auch wol vermeiden/ wann es ſich von deß
<
lb
/>
meers ab vnd zůlauff/ anfahet zůſamen hauffen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15307
"
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="
preserve
">Es iſt aber diſes auch faſt
<
lb
/>
vngewüß/ weil ſie ihr orth verenderen. </
s
>
<
s
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echoid-s15308
"
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="
preserve
">wann man aber der dieffe zůfahret/
<
lb
/>
kommet man daruon.</
s
>
<
s
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echoid-s15309
"
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
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echoid-s15310
"
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="
preserve
">Die vierte gefahr iſt/ daß kein ſpalt vorhanden/ von einem ſtoß oder al-
<
lb
/>
ter/ damitt das ſchiff in gefahr komme. </
s
>
<
s
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echoid-s15311
"
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="
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">Diſem kom̃en die fürſichtigen ſchiff
<
lb
/>
leüth auch vor/ durch kauderwullen/ vnnd andere ſtopfftücher. </
s
>
<
s
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echoid-s15312
"
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="
preserve
">Man ſoll
<
lb
/>
auch wol bedencken/ daß das ſchiff nitt zů alt ſeye. </
s
>
<
s
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echoid-s15313
"
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="
preserve
">ſolliches erkennet man
<
lb
/>
an dem pfeyſen/ bäch/ vnnd faulem holtz. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15314
"
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="
preserve
">Es ſeind auch diſe gefahr mehr
<
lb
/>
der jrrenden/ dañ die ſonſt verfelet haben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15315
"
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="
preserve
">Sonſt iſt ein andere gefahr/ wañ
<
lb
/>
das ſchiff etwan von wegen deß großen laſt vnderghet. </
s
>
<
s
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echoid-s15316
"
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="
preserve
">wölliches dann für-
<
lb
/>
nemlich beſchicht/ wann die portbretter zů nider ſeind/ alſo daß das waſſer
<
lb
/>
hinein ghet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15317
"
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="
preserve
">diſes beſchicht auch am mehrſten/ wañ die ſchiff überladẽ ſeind.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s15318
"
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="
preserve
">doch begegnet es auch von dem ſtarcken trib deß meers/ wañ der wind deß
<
lb
/>
meers lauff zů wider iſt/ oder die wind wider einanderen ghond.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15319
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15320
"
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="
preserve
">Es ſeind auch nach andere gefahr/ daß die ſchiff vnderghond/ vnnd iſt
<
lb
/>
die gröſte/ wann das ſchiff von den ſtreittenden winden erſchüttet/ vnd an
<
lb
/>
dem orth da man am mehrſten weeret/ überfallen wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15321
"
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="
preserve
">Diſes beſchicht inn
<
lb
/>
zwen weg/ beſeytz/ oder an einem eck/ doch fürnẽlich zů fordereſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15322
"
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="
preserve
">dann wañ
<
lb
/>
es vnden nit wol geladen/ vnnd der mehrtheil für das waſſer außghet/ wirt
<
lb
/>
es bald vmbkeeret. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15323
"
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="
preserve
">wann man es auch beſchwert/ vnnd mitt den ſeglen nitt
<
lb
/>
leichteret/ wirt es von dem waſſer vndergetrucket/ vnnd ſincket zů boden.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s15324
"
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="
preserve
">wann aber ſchon die ſegel beſchirmen/ vnnd das waſſer mit den winden hin
<
lb
/>
ein fallet/ wirt es auch vmbkeeret. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15325
"
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="
preserve
">Man hat aber wider die einfallendẽ wäl-
<
lb
/>
len/ vnnd wann das ſchiff mit waſſer ſchon überladen/ ein einige hilff/ nam
<
lb
/>
lich in der mitte ein eingeſchloſſen ſchiff machen/ alſo dz diſes ob es wol mit
<
lb
/>
dem laſt getrucket/ von dem eingeſchloſſen lufft erhalten werde. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15326
"
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="
preserve
">Es ſeind
<
lb
/>
auch die großen teüchel vnd ſpritzen von nötten vnnd faſt gůt/ daß waſſer
<
lb
/>
auß zů ſchöpffen.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15327
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15328
"
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="
preserve
">Es ſeind auch die ſegel faſt gůt/ daß die ſchiff von dem waſſer nit vnder-
<
lb
/>
getrucket werden/ dann wañ man ſchnell daruon fahret/ mag man der wäl
<
lb
/>
len vngeſtümigkeit entrinnen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15329
"
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="
preserve
">Wir wöllen aber anzeigen wie ein ſchiff/ ob
<
lb
/>
es wol von winden vnd wällen allenthalben vmbgeben/ von dem vnder-
<
lb
/>
gang ſicher ſeye.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15330
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15331
"
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preserve
">Alſo ſeye das theil vnder dem waſſer A E B/ vnd das E
<
lb
/>
<
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fig-0529-01
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fig-0529-01a
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number
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72
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">C D A B E</
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>
in mitten aller ſchwere/ das C D ein end der ſchiff bretter. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15332
"
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="
preserve
">ſo
<
lb
/>
wirt das C A die weytte ſein/ die für dz waſſer hinauß ghet/
<
lb
/>
wie auch das B D. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15333
"
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="
preserve
">die weyte aber ſo vnder dem waſſer/ iſt E
<
lb
/>
A vnnd E B. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15334
"
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="
preserve
">damit nun das B D ſich gegen dem waſſer nei
<
lb
/>
ge/ můß das B E hinab fahren/ oder dem waſſer widerſtre-
<
lb
/>
ben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15335
"
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="
preserve
">Daß es aber nit hinab fahret/ machet alles das ſo nach
<
lb
/>
lär iſt/ nit allein ob dem A B/ ſonder auch darunder. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15336
"
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="
preserve
">es hatt
<
lb
/>
aber diſes ein geleiche ſchwäre mit dem/ ſo von dẽ ſchiff mitt
<
lb
/>
waſſer vmbgeben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15337
"
xml:space
="
preserve
">dann diſes iſt an anderen orthen bewiſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s15338
"
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="
preserve
">wann aber das
<
lb
/>
ſchiff auß ſeinem orth fahret/ mag es ſchwerlich von dem laſt überwunden
<
lb
/>
werden.</
s
>
<
s
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="
echoid-s15339
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s15340
"
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="
preserve
">Widerumb wann es ſich neigen ſoll/ můß auch das centrum vnnd mit-
<
lb
/>
telpunct der ſchwere geenderet werden/ wölches dann faſt ſchwer zů </
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>