Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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ſachen/ Das dreizehend bůch.
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            allwegẽ den apffel vnder der ſchölletẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">wañ du ſolliches vollbracht/ ſo zeüch
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            die ſchelleten über die ſchnitt/ vnd zeüch den faden bey dem auſſeren theyl
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            hin vnd har/ alſo magſt du den apffel in wie vyl ſtuck du wilt zertheilẽ/ vnd
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            bleibt doch die ſchelleten oder rinden gantz/ dann nimb den faden hinweg/
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            vnnd behalt den apffel.</s>
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            <note position="left" xlink:label="note-0614-02" xlink:href="note-0614-02a" xml:space="preserve">Ein apffel
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            mitt gantzer
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            ſchölletẽ zer
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            theilen.</note>
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            <s xml:space="preserve">Man ſagt wann man die eybiſch wurtzel zů ſtuck ſchneidet/ vñ in waſſer
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            legt/ ſo gefrüre es in einer nacht. </s>
            <s xml:space="preserve">Solliches hatt Dioſcorides anzeigt/ man
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            ſoll es auch für ein warheit halten. </s>
            <s xml:space="preserve">dann er redt eigentlich vom handel/ vñ
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            lernet diſes auch die vernunfft. </s>
            <s xml:space="preserve">dann es iſt vyl zäher ſafft darinnẽ/ von wel
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            chem das waſſer gefrieren mag/ vnd nit von kelte. </s>
            <s xml:space="preserve">diſes mag auch von den
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            fiſchen beſchehen/ doch ift die gefrierung etwas lieblicher.</s>
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            <s xml:space="preserve">Man machet einen wunderbarẽ ſeltzamen gürtel oder ring alſo. </s>
            <s xml:space="preserve">Es wer-
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            den drey circkel gemachet/ oder wann man wil mehr/ alſo zůſammen geſetz-
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            et/ doch allein mit einem zügigen ſtrich/ daß keiner den anderen anrüre. </s>
            <s xml:space="preserve">al
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            ſo beſchicht daß man vermeinet es hangend zwen im lufft/ mitt wunderba-
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            ren kunſt vnd liſtigen erfindung. </s>
            <s xml:space="preserve">man mag diſe vyl ringer machen dañ ma
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            len. </s>
            <s xml:space="preserve">doch hab ich fürgeſtelt ſo vyl mir müglich. </s>
            <s xml:space="preserve">Es hatt
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            aber diſe rechnung/ wann wir wöllẽ ein drifachen ring
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            machenn. </s>
            <s xml:space="preserve">wir beſchreiben zwen circkel/ dann nemmen
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            wir ein zaal welche wir begerend. </s>
            <s xml:space="preserve">wann diſe durch drey
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            diuidiert/ ſoll an den circklen oder ringen noch eines ü-
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            berbleibenn/ als nammlich ſechzehen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann wann man
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            diſe zaal durch drey diuidiert/ bleibt eins/ vnnd kom-
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            mend fünffe herfür. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalbenn diuidier den auſſe-
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            ren circkel in ſechtzehen gleiche theyl/ vnnd mach ſo vyl
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            puncten. </s>
            <s xml:space="preserve">ſo vyl abtheylungẽ ſoll man auch an dem klei-
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            neren circkel machen/ doch alſo daß die vnderen puncten in der mitte die o@
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            beren begreiffen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſoll man der circklẽ theil von dem vnderen puncten
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            zů dem oberen ziehen/ vñ von dem ſelbigen zů dem vnderen/ vnd allwegen
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            zwen darzwiſchen laßen/ vnnd widerumb zů dem oberẽ/ vnd zwen darzwi-
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            ſchẽ/ biß mann zůletſt wann die drey circkel vollbracht/ zů dem erſten pun-
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            cten kommen/ alſo werden drey circkel nur einer. </s>
            <s xml:space="preserve">Man mag aber die auſſer
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            ſten circkel/ oder die zů erſt beſchriben vnderlaßen/ damit man der beſchrei-
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            bung vrſach baß verſtande.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt auch gůt wañ man ſie durch wüſchet/ damit daß werck gantzer vñ
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            ſchöner möge geſehen werden. </s>
            <s xml:space="preserve">es müſſen aber die ring in den abtheylungẽ/
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            ſo in einem ſteiffen ding beſchehen/ einander nit anrürẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo wirt man ver-
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            meinen es hangend diſe für ſich ſelbs/ welches doch nit iſt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es wirt ein gerade linien vyl eygentlicher mitt einem außgeſtreckten fa-
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            den dann mit einem richtſcheit verzeichnet. </s>
            <s xml:space="preserve">es iſt auch
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            diſes den werckmeiſteren nitt verborgen. </s>
            <s xml:space="preserve">es mag auch
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            diſe ſo den mittag bedeüttet/ auff ein andere weiß/ dañ
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            ich vorhin beſchriben/ geordnet werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Man ſetz den
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            zeyger A B ſchnůr ſchlecht auff ein ebne (wie ich dich
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            vorhin gelernet hab) vnnd einen circkel C D darumb.
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            <s xml:space="preserve">Hab aber an dẽ tag acht/ wañ der ſchattẽ ſie eigentlichẽ
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            anrüret/ vñ nit über dẽ kreiß hinauß geth vor Mittag</s>
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