Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            vngereimbt vñ grobe verß/ wölche in jrer Menſur nit recht geordnet ſeind.
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            <s xml:id="echoid-s18903" xml:space="preserve">Wann aber der gewalt etwas kleiner/ wirt allein ein gemeine red vnd kein
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            verß darauß.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18905" xml:space="preserve">Weil aber diſe krafft zů anfang bey Apollo oder in der hüle größer was/
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            kamend jre weyſſagung auch mitt verßen dohar. </s>
            <s xml:id="echoid-s18906" xml:space="preserve">deßhalben ſeind die verß
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            nit von deß dampff oder Gottes krafft kommen/ ſonder er treib die döchte
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            ren/ ſo diſem Gott zůgeeignet/ noch ihrer natur auß beſonderem eingeben
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            zůkünfftiger dingen/ alles harauß zůſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18907" xml:space="preserve">Daß aber der dãpff treibe waar
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            zů ſagen vnd auch verß zů machen/ iſt kein vngereimbt ding. </s>
            <s xml:id="echoid-s18908" xml:space="preserve">dann der wein
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            thůt diſes auch/ ehe dann die trunckenheit zů dem end gebracht.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18910" xml:space="preserve">Es iſt aber nach ein zweyffel ob diſe waar geweſenn/ vorab weil die Py-
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            thia nit von ihnen ſelbs/ ſonder von anderen geweyſſaget. </s>
            <s xml:id="echoid-s18911" xml:space="preserve">wir mögend nitt
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            ſagen daß Apollo ein vrſach der ſelbigen geweſen/ dieweil wir noch nitt be-
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            ſchloſſen/ ob der geleichen Götter oder teüffel vorhanden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18912" xml:space="preserve">Deßhalben wañ
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            du diſes in deß himmels krafft richteſt/ wirſt du mencklichem genůg thůn.
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            <s xml:id="echoid-s18913" xml:space="preserve">dann es regieret über die hüle vnnd dochter/ weil ſie ein iunckfrauw belei-
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            ben ſolt/ die krafft Veneris/ der Sonnen/ vnd Saturni. </s>
            <s xml:id="echoid-s18914" xml:space="preserve">auß wölchẽ auch
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            die waare weyſſagerin in verßen ihre weyſſagung angezeigt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18915" xml:space="preserve">man hatt auch
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            von diſen har den Poeten den nammen der weyſſagung zůgeben. </s>
            <s xml:id="echoid-s18916" xml:space="preserve">Alſo hatt
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            ſich begeben weil ein Göttliche krafft darhinder/ daß in den weyſſagungen
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            die waarheit etwz größer oder kleiner befundẽ/ nach dẽ ſich die iunckfrauw
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            geenderet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18917" xml:space="preserve">Vnnd wann auch die zeyt geenderet/ daß zů letſt diſe krafft gar
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            veraltet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18918" xml:space="preserve">darzů daß ebẽ ein iunckfrauw auß mancherley lauff deß geſtuns/
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            mancherley klarheit/ waarheit/ vnnd wolredenheit der verßen in dẽ waar-
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            ſagen erzeigte. </s>
            <s xml:id="echoid-s18919" xml:space="preserve">darumb iſt diſe krafftan Venus geſtirn ſo recht geſtandẽ ge-
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            weſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18920" xml:space="preserve">Wann auch in der Iunckfrauwen geburt/ vnnd der hüle anfang/ dz
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            geſtirn beſſer gerichtet/ gieng auch alles rechter von ſtatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18922" xml:space="preserve">Alſo iſt die weyſſagung von dreyen dingen harkommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18923" xml:space="preserve">Auß der erden
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            krafft/ ſo das gemüt getriben/ auß himmeliſcher krafft in der Iunck frau-
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            wen/ vnnd auß himmeliſcher krafft in der hüle. </s>
            <s xml:id="echoid-s18924" xml:space="preserve">dann wann man baß in die
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            hüle hinein kam/ machet diſer dampff daß auch ein wachender in die verzu
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            ckung kam. </s>
            <s xml:id="echoid-s18925" xml:space="preserve">Wann aber ein wachender verzuckt wirt/ ob ſie wol ongefahr be
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            ſchicht/ zeiget ſie doch mancherley ding an/ wölches dann in Pythia durch
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            das geſtirn/ zů der waarheit vnd zůkünfftigen dingen gerichtet ward.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18927" xml:space="preserve">Deßhalbenn iſt auß diſem offenbar/ warumb die weyſſagung der mehr-
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            theil waar/ vnnd doch nitt allwegen? </s>
            <s xml:id="echoid-s18928" xml:space="preserve">vnnd warumb ſie etwan heiter/ et-
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            wan dunckel geweſen? </s>
            <s xml:id="echoid-s18929" xml:space="preserve">Warumb vonn anfang vnnd noch veyl zeytten/ die
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            verß geredt wurden/ zům theil von einer krafft deß himmels/ namlich von
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            Veneris geſtirn/ wölliches dann Poetenn vnnd weyſſager gemeinlich ma-
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            chet/ Zům theil weil es bey den altenn inndem brauch alles mitt verßen
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            an zů zeigen/ als Orpheus/ Heſiodus/ vnnd Parmenides/ wölche auch die
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            Philoſophey mit verßen beſchribẽ. </s>
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            ſonder allgemach nachgelaſſen/ zů erſt in ein gemeine red/ dann in vngerei
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            mete antwort. </s>
            <s xml:id="echoid-s18931" xml:space="preserve">Dieweil nit allein der hüle krafft durch das alter verderbt/
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            ſonder auch die welt/ wölliche dazůmal vnder Anaelis vogtey geweſen/ vñ
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            von dem auff Sachielen kommẽ. </s>
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            alſo ward auch Saturnus mit dem Iupiter vermiſchet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18934" xml:space="preserve">Auß diſem iſt offenbar/ daß etliche ſtein vorhandenn/ wölliche den men-
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              weyſs zůſagẽ.</note>
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