Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dxcviij" file="0654" n="654" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            lauff mögen eben diſes erkennen das Vergilius angezeigt/</s>
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          <note position="left" xml:space="preserve">Chriſtus ver-
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          kündet.</note>
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            <s xml:id="echoid-s19032" xml:space="preserve">Ein neüwes kind von himmelreich/</s>
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            <s xml:id="echoid-s19033" xml:space="preserve">Kommet zů vns gar tugetreich/</s>
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            <s xml:id="echoid-s19034" xml:space="preserve">Die eyſen welt wirt bald zerghen/</s>
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            <s xml:id="echoid-s19035" xml:space="preserve">Vnd dann ein gulden welt entſthen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19037" xml:space="preserve">Alſo zeigt Apollo an er werde nach dem fleyſch tö dtlich ſein/ große wun-
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            der thůn/ vnd doch nach dem todt wider aufferſthen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19038" xml:space="preserve">Alſo auch Sybillen/
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            er werde die lammen gerad/ die ſtummen redend/ die blinden geſechend ma
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            chen/ große ding vollbringen/ den weg zů dem ewigen leben anzeigen/ vnd
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            doch vnbillich von der welt verſpottet/ vnnd gemarteret werden. </s>
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            anders dergeleichen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19041" xml:space="preserve">Deßhalben damit ich in gemein daruon rede/ mag man wol von zůkünff
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            tigen dingenn weyſſagenn/ vnnd iſt ein můtmaſſung daruon/ oder faſt ein
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            kunſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19042" xml:space="preserve">ia wann man diſes mit dem weg der erkanndtnuß vergleichen/ iſt es
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            ein gewüſſe kunſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19043" xml:space="preserve">ſo vyl aber vns vnnd das end belanget/ iſt die můtmaſ-
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            ſung betruglich. </s>
            <s xml:id="echoid-s19044" xml:space="preserve">dann diſer handel haltet ſich alſo.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19046" xml:space="preserve">Der obereſt verſtand oder regierer deß geſtirn iſt wie ein liecht/ vnd deß
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            weyſſagers gemüt wie ein ſpiegel. </s>
            <s xml:id="echoid-s19047" xml:space="preserve">wann nun diſer vonn allen bewegnuſſen
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            rein/ werdend zůkünfftiger dingen bildtnuſſen darinnen widerſcheinen/ al
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            ſo daß ſie von den anſchauwenden mögen vermercket werden/ vnd nit von
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            dem gemüt/ wie auch der ſpiegel die bildtnuſſen nitt entpfacht/ ſonder ſie
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            ſpringend von dem hinweg. </s>
            <s xml:id="echoid-s19048" xml:space="preserve">es enderen ſich aber die bildtnuſſen ſo offt/ wie
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            auch die ſpiegel. </s>
            <s xml:id="echoid-s19049" xml:space="preserve">dann wann diſe brochen/ vngeleich/ rauch/ oder wüſt/ wer
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            dend auch vnuollkommene/ zerbrochene/ krumme vnd wüſte bildtnuſſen.
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            <s xml:id="echoid-s19050" xml:space="preserve">auß diſem entſthet daß ſie nit alle/ noch zů yeder zeyt mögẽ weyſſagen. </s>
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            mag man diſe auch etwan nach allem begeren erlangen/ etwan aber ſeind
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            ſie gar vngereimbt/ vnd die ſich niendart zů der frag ſchicken.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19053" xml:space="preserve">Wañ aber yemand hie fürwurffe/ diſes were wi{der} vnſer heilige geſchrifft/
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              ſagung an zů
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              nemmen.</note>
            wölliche dergeleichen weyſſagungen den teüfflen zůgibt/ vnnd achtete man
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            ſolte bey den waarſageren nitt rath ſůchen/ dieweil ſolliches von den teüf-
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            flen harkeme. </s>
            <s xml:id="echoid-s19054" xml:space="preserve">antworten wir/ daß wir auff nateürliche ding ſechend/ vnnd
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            wann die gründ vnnd anfeng mitt dem handel ſtimmend. </s>
            <s xml:id="echoid-s19055" xml:space="preserve">Dann Chriſti
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            wort iſt waarhafftig/ vnnd wölliche darein geſchriben/ weil ſie wöllen Phi-
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            loſophi gehalten ſein/ ſeind torechtig erfunden. </s>
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            tium annemmen/ weil er nitt zůlaſſet daß die erd rund/ vnnd leüth ſeyend
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            ſo die füß gegen vns wendend? </s>
            <s xml:id="echoid-s19057" xml:space="preserve">daß er auch ſo liederlich mit dem handel vm̃
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            ghet/ wölliches doch das gröſt wunderwerck Gottes iſt? </s>
            <s xml:id="echoid-s19058" xml:space="preserve">Deßhalben weil
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            vnſere heilige vätter dẽ gemeinen volck geprediget/ haben ſie vnſerem glau-
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            ben das anſechen vyl mehr entzogen/ dann geben. </s>
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            dem bůch von der ſtatt Gottes/ auch Tertullianus/ Iuſtinus/ vnd Lac-
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            tantius/ wölliche die kirchen faſt alle für argwöniſch haltet. </s>
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            ners in ihren bücherenn dann der heiden Götterenn eytelkeit/ wann ſie
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            von diſem gelaſſen/ ſagend ſie auſſerthalben heiliger geſchrifft/ vnnd gůte
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            ſitten zů pflantzen/ nicht gůtes. </s>
            <s xml:id="echoid-s19061" xml:space="preserve">dann es gehört die Philoſophey nicht zů ih
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            rem handel.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19063" xml:space="preserve">Es iſt vyl nutzlicher man wüſſe daß allein ein Gott ſeye/ von wölchẽ al-
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            les gůtes kom̃et/ in wölches krafft alles bſchicht/ vñ in ſeinẽ namẽ wz gůts
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            gehandlet wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19064" xml:space="preserve">vnd wañ einer ſchon ſonſt fälet/ ſündet er nicht. </s>
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