Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dcl" file="0657" n="657" rhead="ſachen/ Das zwölfft bůch."/>
            iſt von diſem gnůgſam in dem Hecatoncephalo oder bůch der hundert ka-
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            pitlen angezeigt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19134" xml:space="preserve">Deßhalben iſt genůg daß wir allein meldung hie daruon
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            gethon. </s>
            <s xml:id="echoid-s19135" xml:space="preserve">Was man aber zů der weyſſagung brauchen ſoll/ gehört nit zů gegẽ
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            würtigem handel/ ſonder zů dem bůch der heimlichkeitten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19136" xml:space="preserve">doch will ich et-
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            was harnoch daruon anzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19137" xml:space="preserve">Man zweyflet aber ob die boßhafftigen vñ
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            Gottloſen auch mögend weyſſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19138" xml:space="preserve">vnnd ich glaub es möge wol ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s19139" xml:space="preserve">dann
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            es hatt Caiphas vnnd Saul oder Sylla auch geweyſſaget. </s>
            <s xml:id="echoid-s19140" xml:space="preserve">was mögẽd aber
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            die gottloſen für ein gemeinſchafft mit Gott haben? </s>
            <s xml:id="echoid-s19141" xml:space="preserve">es iſt zweyerley weyſa-
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            gung/ wie vor gemeldet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19142" xml:space="preserve">von dem gůten/ welches gott zů gehört/ vnnd ſolli
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            cher mögend die gottloſen nit theil hafftig werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19143" xml:space="preserve">vnd von dem bößen/
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            welches Gott nit zůgehört/ vnnd kommet nit deſtminder von mitten deß
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            himmels/ vnnd regierenden verſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s19144" xml:space="preserve">Was nun der bößen weyſſagungen
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            ſeind/ mögen zů Gott nitt gehören. </s>
            <s xml:id="echoid-s19145" xml:space="preserve">was aber der gůten/ gehörend auch zů
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            den gottloſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19146" xml:space="preserve">Du ſolt aber nit můtwilliglich/ noch zum offterenmal/ noch
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            von kleinen ſachen/ noch zweymal von einer ſach/ auch nit du ſeyeſt dann
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            daruon angeſü
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            cht oder gezwungen/ zů der weyſſagung dretten/ ſonder dei
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            nen ſtath vor hin wol meßigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19147" xml:space="preserve">deßhalben kein zweyffel iſt daß Socrates ge
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            ſagt/ er habe ein beſonderen teüffel. </s>
            <s xml:id="echoid-s19148" xml:space="preserve">dann er mocht allwegen weiſſagen weil
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            ſein gemüt rein von laſteren vnnd mancherley verwirrungen/ vnnd der
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            leib nüchter von ſpeyßen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19150" xml:space="preserve">Ob aber auch ettliche beſondere ſpeyßen das gemüt verwirren/ vnd von
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            der weyſſagung abwenden/ als zwibel/ kapißkraut/ linßen bonen vnd der
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            wein/ vnnd andere das gemüt reinigen vnnd zů der weyſſagung bereiten/
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            weiß ich nit gar eigentlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s19151" xml:space="preserve">zwar die artzney als die nießwurtz vnnd der Aga
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            ricus ſchaden nicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s19152" xml:space="preserve">es dienend auch ettliche beſonderen ſpeyßen wol zů di-
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            ſer ſach/ wie auch zů anderen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19154" xml:space="preserve">Weil man aber von den wunderzeichen handlen ſoll/ möchte billich ye-
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            mand zweyflen/ weil diſe ding von jren eigenẽ vrſachen harkommen/ ob zů
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            künfftige ding an der wunderzeichen vrſachen hiengen/ vnd man diſe möch
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            te vorbin erkundigen vnnd erfaren auß den wunder zeichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19155" xml:space="preserve">Als wann ein
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              gung.</note>
            große ſchar rappen vorauß einer vnbekanten art erſcheinet/ vnnd du wöl-
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            teſt auß diſen die zerſtörung der ſtatt anzeigenn/ můß die zerſtörung an
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            der vrſach gelegen ſein/ welche die rappen dahin zů fliehen getribẽ. </s>
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            auch noch ein heiterer exempel anzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19157" xml:space="preserve">wann ein kalb mit zweyen köpffen
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            ein ſchwach regimẽt bedeütet/ wie mag diſer vnfaal auß deß zwey köpffigẽ
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            kalbs vrſach hangen/ weil er ſein ſelbs beſondere hatt? </s>
            <s xml:id="echoid-s19158" xml:space="preserve">vorab weil die Philo
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            ſophy bekennen/ daß diß wunderwerck auß verhinderung der matery/ vñ
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            der natur irthum beſchehe. </s>
            <s xml:id="echoid-s19159" xml:space="preserve">Deßhalben ſagen wir daß diſes nit von einem
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            vngeſchickten laſt der matery beſchicht/ ſonder von einer vnordenlichen be
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            wegung/ welche von widerwertigen vrſachen verkeeret wirt. </s>
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            derzeichen hatt nit allein ein verhinderung/ ſonder weeret auch der natür-
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            lichen ordnung. </s>
            <s xml:id="echoid-s19161" xml:space="preserve">als in den mißgeburtẽ/ da die bewegung die thier von jrer
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            gebürlichen ſtatt treibt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19162" xml:space="preserve">Deßhalben iſt ein Gott deren dingen vrſach/ {der}as
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            iſt ein gemüt deß himmels vyl edler vnnd gewaltiger dann der teüffel/ vñ
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            ein diener deß höchſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19163" xml:space="preserve">Wie auch die verhinderungen auß den minſten in
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            die minſten ſeind/ als im kalb/ alſo iſt auch in den mittelmeßigen auß den
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            mittelmeßigen als in ſtetten welches treffenlich große verhinderungẽ der
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            Götteren ſeind. </s>
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