Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            handlet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21857" xml:space="preserve">Es werden ettlich lachen welche Plinium in dem xxviij bůch jm
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              <note position="left" xlink:label="note-0744-01" xlink:href="note-0744-01a" xml:space="preserve">warumb man
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              deſs ſchmertz
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              en nit entpfin-
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              det wann man
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              an die geſchla
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              gene hãd ſpeü
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              wet.</note>
            vierten capitel leſen/ ſo die vrſach nit verſthond. </s>
            <s xml:id="echoid-s21858" xml:space="preserve">wañ einẽ ſeines ſtreichs võ
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            weitnuß oder an {der} nehe gereüwet/ ſoll er an die hãd ſpeüwẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21859" xml:space="preserve">dañ das geſchla-
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            gen thier entpfindet alſo gleich ſeines ſchmertzen nit mehr. </s>
            <s xml:id="echoid-s21860" xml:space="preserve">er ſagt auch diſes
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            für ein gantze warheit. </s>
            <s xml:id="echoid-s21861" xml:space="preserve">er ſagt auch man möge diſes wol an einem vierfüſſi-
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            gen thier erfaren. </s>
            <s xml:id="echoid-s21862" xml:space="preserve">hargegen wann man vorhin an die hand ſpeüwet/ ſoll der
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            ſtreich etwas herter ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s21863" xml:space="preserve">Diſes hatt zwo vrſach. </s>
            <s xml:id="echoid-s21864" xml:space="preserve">die ein daß diſer ſo nach dem
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            ſtreich vorleid vnnd reüw an die hand ſpeüwet/ gemeinlich in dem ſchlagen
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            an ſeinem gemüt ſchwancket/ vnnd alſo nit faſt hert ſchlecht. </s>
            <s xml:id="echoid-s21865" xml:space="preserve">dann auß dem
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            ſelbigen trib/ nach vnſeren můtmaſſen/ iſt ein groſſer vnderſcheid in den
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            ſtreichen/ ſo vns heimliche krafft gibt oder die ſelbigen entzeücht. </s>
            <s xml:id="echoid-s21866" xml:space="preserve">Wann
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            er ſchon nit ſpeüwet/ beſchehe diſes auch. </s>
            <s xml:id="echoid-s21867" xml:space="preserve">darũb iſt die ſpeüwung ein zeichen
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            deß reüwen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21868" xml:space="preserve">der reüwen aber des geringen ſtreich. </s>
            <s xml:id="echoid-s21869" xml:space="preserve">die vrſach iſt der vernũfft
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            offenbar/ aber denn ſinnen verborgen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21870" xml:space="preserve">Sonſt iſt noch ein andere vrſach/
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            nam̃lich die zeytt ſo darzwiſchen fallet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21871" xml:space="preserve">dann wann der ſtreich beſchehen/
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            můß der ſchmertz abnemmen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21872" xml:space="preserve">es iſt auch der ſchmertz kein beſtendig ding/
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            ſonder hatt für vnnd für ein neüwe enderung vnnd zů nemmung/ wie das
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            feüwr. </s>
            <s xml:id="echoid-s21873" xml:space="preserve">dann diſes iſt in den diſputatzen von der artzney angezeigt worden.
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            <s xml:id="echoid-s21874" xml:space="preserve">Welches auch offt beſchicht/ wirt von den vnerfarnen der Philoſophey für
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            ein gewüſſe regel geordnet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21876" xml:space="preserve">Deßhalben kommet auch ein Sympathia o{der} mitleydenheit vnd krafft
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            deß reüwenden gemüt/ vnd der welt/ welches alle ſeine theil zůſammen hal
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            tet/ herzů/ ſo wirt alles wunderbarer vnnd krefftiger/ aber nitt warhaffti-
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            ger werden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21878" xml:space="preserve">Hie iſt wider ein frag/ ob auch etliche ding wann ſie getragen/ etwas ver
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            mögen/ als des myrti ſteüdlein wider die müde/ deren ſo über land reißen/
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            vnnd der Puniſch wehrmůt wider den ars wolff/ wie Cato geſchriben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21879" xml:space="preserve">Ich
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            weiß aber gewüßlich wol/ dz diſe gar nicht helffen/ weil ſie kein ſolliche krafft
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            oder gar wenig an jnen haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s21880" xml:space="preserve">Daß aber das geblüt ſo von dem waſſer ge-
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              zů ſtellen.</note>
            reiniget/ vnnd an der ſonnen gedorret/ vnnd gebuluert/ das geblüt ſtelle/
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            weil es auch von einem menſchen kommet/ iſt gleüplicher/ vnd diſes auß ei
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            ner ſympathia/ vnnd mitleydenden natur. </s>
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            hen/ wann etwas/ ſo jren geleich/ in ein widerwertige art geendert.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21883" xml:space="preserve">Es iſt auch nicht vngerümpt daß die kinder allein durch daß an ſchau-
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            wen der großen krotten/ vorab ſo auß den erdhülenen/ oder greberen kom-
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            men/ bezaubert werden/ vnd alſo durch ein vnbekante kranckheit ſterben.
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            <s xml:id="echoid-s21884" xml:space="preserve">Es hatt aber Varro geſchriben/ wann man vyl krotten in waſſer ſeüdet biß
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            zů dem dritten theil ein/ vnnd man harnoch denn leib mit weſchet/ wirt er
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            glatt vnnd kaal. </s>
            <s xml:id="echoid-s21885" xml:space="preserve">doch můß diſes nit gleich beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21886" xml:space="preserve">es iſt auch kein wunder
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            daß die hennen gar nit růwen wan mann diſen eines ohren wey haupt an-
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            hencket. </s>
            <s xml:id="echoid-s21887" xml:space="preserve">es iſt auch diſes nit on vrſach. </s>
            <s xml:id="echoid-s21888" xml:space="preserve">darzů wann man der ſchwalmen eyer
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            mit öl beſtreiche/ wañ ſie fünffzehen tag gebrůtet/ bring der ſchwalm weyße
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            iunge harfür/ welche doch mit der zeytt jre feder enderen vnnd wie die ande
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            reſchwalmen ſchwartz werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21889" xml:space="preserve">Man ſagt es ſeye geprobiert/ daß von eines
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            adler federen/ welche vnder die ganß feder gelegt/ gemeinlich geredt wirt. </s>
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            namlich daß ſie diſe verzeert durch die natürliche antipathia vnnd wider-
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            wertige natur.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21892" xml:space="preserve">Mann ſagt daß das geſaltzen waſſer mitt dem weyſſen vom ey geſtande.
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