Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dcli" file="0707" n="707" rhead="ſachen/ Das fünffzehend bůch."/>
            ſolliches etwan beſchehe. </s>
            <s xml:id="echoid-s20667" xml:space="preserve">dañ die enderungen ſo ſeltzam/ vnd welche in lan-
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            gen zeiten nit beſchehen/ iſt ein große vnd vngläubliche ſach.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20669" xml:space="preserve">Es beſchehend die wunderzeichen auß ſechs vrſachẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s20670" xml:space="preserve">in anfang des glau-
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              chen auſs
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              ſechs orſache.</note>
            ben/ ſo Gott angerichtet/ als do der lam von S. </s>
            <s xml:id="echoid-s20671" xml:space="preserve">Peter vnd Ioãne geſund
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            gemachet/ wölcher bey der Schönen porten des tempels gelegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20672" xml:space="preserve">dann es
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            iſt gewüß/ daß diſes wunderzeichen ein fundament vnſers glaubens gewe-
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            ſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20673" xml:space="preserve">dann ſie wendeten Chriſti wunderwerck zů anderen vrſachen/ vnd zů ei
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            nem menſchen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20674" xml:space="preserve">diſes aber ſo von einem fiſcher beſchehen/ iſt faſt groß vnd
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            krefftig geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20675" xml:space="preserve">oder ſie beſchehen zů des glaubens beſtätigung vñ zůnem
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            mung/ wie das vierdt wunderzeichen in der ordnung iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20676" xml:space="preserve">oder daß man ci-
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            nes frommen mans gedechtnuß behalte/ wie wir in dem drittẽ exempel an-
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            gezeigt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20677" xml:space="preserve">oder daß man der heiligen heiligthůmb vnd gebein erkenne/ als in
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            der hiſtori des anderen wunderzeichen iſt angezeigt worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s20678" xml:space="preserve">Es zeigt auch
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            Hector Boetius von S. </s>
            <s xml:id="echoid-s20679" xml:space="preserve">Niclaus gebein der geleichen an/ welche durch ein
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            münchen erfunden worden/ dem ſie im ſchlaaff angezeigt warend. </s>
            <s xml:id="echoid-s20680" xml:space="preserve">Oder es
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            beſchicht von deſſen vnſchuld wegen/ der etwas leiden ſoll/ als im fünfften
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            wunderzeichen geſagt iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20681" xml:space="preserve">Oder auß deren/ ſo bettẽ/ herrlich keit/ als in dem
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            erſten exempel. </s>
            <s xml:id="echoid-s20682" xml:space="preserve">es iſt auch nit gůt daß es allwegen beſchehe/ dann es were
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            kein wunderzeichen/ vnd wurde der natur ordnung verkeeret/ vnd nit gůt
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            wañ es gar nit beſchehe. </s>
            <s xml:id="echoid-s20683" xml:space="preserve">dañ wann diſer etwz auff löſen mag/ ſo es nit gema
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            chet/ ſolte Gott nit alle ding müglich ſein/ welcher alle ding erſchaffen hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20685" xml:space="preserve">Die wunderzeichen aber ſo beſchehen vnd geſehen werden/ beſchehẽ zům
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            theil durch betrug/ als der mertheil. </s>
            <s xml:id="echoid-s20686" xml:space="preserve">etliche mögen beſchehẽ/ man vermeint
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            aber nit daß es nateürlich ſeye zůbeſchehen/ von welchem gar kein zweyfel.
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            <s xml:id="echoid-s20687" xml:space="preserve">etliche mögen gar nicht beſchehen/ von welchen genůgſam von den Peripa
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            reticis gediſputiert worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s20688" xml:space="preserve">etliche ſeind welche wol nateürlichen nit beſche
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            hen mögend/ doch vermeinet man ſie beſchehen auß einer anderen vnd be-
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            ſonderen vrſach. </s>
            <s xml:id="echoid-s20689" xml:space="preserve">es gehörend aber diſe ding zů den bücheren von den ewigẽ
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            himlichkeiten. </s>
            <s xml:id="echoid-s20690" xml:space="preserve">Demnach iſt wider ein zanck von welchem ſie beſchehen. </s>
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            ſeind etlicher vrſach wol bekant/ vnd ſeind dreyerley arth. </s>
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            auß verborgenen vrſachen der natur har/ etliche auß verwirrung der ent-
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            pfindtlichen ſinnen/ etliche auß des gemüts wirckung vnnd menſchlichem
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            rathſchlag. </s>
            <s xml:id="echoid-s20693" xml:space="preserve">von diſen dingen allen/ ſtimmet mencklich zůſammen/ aber nit
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            einerley geſtalt. </s>
            <s xml:id="echoid-s20694" xml:space="preserve">Zů erſten weil vyl wunderzeichẽ auff diſe dreyerley arth ge
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            zogen werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s20695" xml:space="preserve">demnach wann man diſe vonn der beſonderen würcklichen
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            krafft Gottes abſündert. </s>
            <s xml:id="echoid-s20696" xml:space="preserve">Es werffend auch etliche das widerſpil für/ nam̃
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            lich die puncten/ ſo Moſes von erſchaffung der welt beſchribẽ. </s>
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            aber anſehen (wie geſagt wordenn) als wann vnſer natur brenne/ wann ſie
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            Gott warlich angefangen lieb haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s20698" xml:space="preserve">darumb ſoll man diſes auch zů den e-
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            wigen heimlich keiten richten.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20700" xml:space="preserve">Hie entſthet aber ein frag/ warumb die wunderzeichen am mehrſten inn
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              chen in vnuer
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            denen beſchehen/ welche on gefahr verletzet worden/ als in verwundetẽ/ er-
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            trunckenen/ gefallenẽ/ vnd von den ſchlangẽ gebißenen/ oder von den vn-
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            ſiñigen hunden/ wie dañ von etlichẽ ſchlüßlẽ zů Laudẽ Põpeij (ſo jetz zů alt
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            Lauden geneñet iſt) geſagt iſt/ welche vor etlichen jaren/ ſo bald man ſie zů
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            den krancken gebracht/ ſelbs ſollen warm ſein worden. </s>
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            gument genommen/ daß die vnſinnigkeit bald vorhandenn/ wann die er-
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            warmet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20702" xml:space="preserve">man behaltet ſie auch noch/ doch werdẽ die ſchlüſſel bey dem feüwr
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