Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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781dccxxvſachen/ Das ſechzehend bůch. daſelb ſten/ ſo vyl vnd ihm müglich/ es werde dann mit gewalt daruon ge-
zogen
.
Deßhalben beſchicht daß die geyſter gar ſelten/ vnd allein auß wich-
tigen
vrſachen vns kommend.
Dit dritt vrſach oder bewerung iſt/ wann die geyſter ſeind/ iſt vnſer ge-
müt
vnſterblich/ weil nicht iſt/ ſo ein gemüt verhindert/ damit es ein luff-
tiſchen
leib an ſich nemme.
darzů weil eben diſe/ ſo die geiſter ſetzen/ halten
auch
die gemüter für vnſterblich.
Wann aber die Geyſter vnſterblich/
weil
ſie einer ſteifferen vnnd herrlicheren ſubſtantz dann die gemüter/ weil
auch
diſe ſo die halten/ ſie der mehrtheyl alſo achten/ můß auß deren dreyen
eins
ſein/ namlich daß ſie eintweder vnleiblich ſeyend/ vnnd alſo mag man
diſe
nit vermercken.
oder ſie habend ein vnſterblichen vnnd himmeliſchen
leib
.
es mag aber deren keiner ein gemüt in der matery haben. Oder ſie wer-
den
allwegen ein ſterblichen leib haben.
welches doch gar widereinander iſt.
Oder diſer wirt ſich enderen vnd alſo verderben/ welches doch gantz vnge-
reimbt
zůſagen/ weil er vorhin in dom erſten geweſen.
dann es iſt nit gläub
lich
/ daß diſes die matery hin lege/ damit es ein andere gleich förmige art an
ſich
nemme.
Darumb ſeind die Geiſter eintweder ewig/ vnd on leib/ wie vn
ſer
glaub außweißt/ oder wann ſie ein leib habend/ ſeind ſie ſterblich.
Es
mag
aber nicht hinderen daß deren gemüter beleibend.
Es hindert auch
nicht
daß man die vngläublichen geiſter nit vermercken ſolte/ weil ſie mitt
ihrem
glantz vnd liecht den lufft bewegen.
Zůletſt widerſprechend ſie diſes mit ſolchem argument/ Wann Geyſter
werend
/ müſten ſie freünd oder feind ſein.
wann es feind werend/ wurden
etliche
von diſen verletzet/ vorab weil ſie von vylen verachtet/ als von Epi
curiſchen
/ Peripatetiſchen/ vnd Sadduceeren.
wir ſechend aber daß noch
niemand
vonn ihnen beſchediget.
man liſet auch nitt daß yemand ſeye ge-
ſtraffet
worden/ darumb daß er gar nicht vonn den teüflen oder Geyſteren
gehalten
habe.
Es ſprechend aber ettliche/ ſie beſchedigen darumb nitt/ weil ſie ein klei-
nen
vnd ſchwachen leib habend.
es iſt aber diſes gar kein argument. dann
was
ſolte hinderen/ wann ſie der zeit acht nemend/ daß ſie etwan einem zie-
gel
auff das haupt wurffend/ welche von jnen ſelbs bald fallen ſolten?
oder
wann
ſie auff die ſchiffart acht nemend/ die leüt ertrenckten?
oder etwan
ein
wind anrichteten/ vnnd ſolliche von hohen bergen vnnd gähen felſen
ſtürtzeten
.
Oder wann ſie der dingen nicht vermögend/ ſonder allein (wie
die
Platoniſchen daruon reden) die gemüter angreiffend/ warumb richten
ſie
nit die pferd an/ daß ſie diſe ſo auffjnen ſitzend herab werffend/ vnd er-
tödten
.
Wir ſehend aber das widerſpil. dann wann man ein Platoniſchen
auff
ein geyl vnnd wild pferdt ſetzet/ vnnd hargegen ein Epicuriſchen/ ſo
die
geyſter verſpottet/ auff ein miltes/ wirt das wild pferd den Platoni-
ſchen
herab ſtürtzen/ vnnd wirt ihm nitt wol gehn/ das milt aber wirt den
gottloſen
Epicuriſchen ſenfftiglichen tragen.
Deßhalben ſoltẽ die Platoniſchen in ſollichem wichtigẽ handel die zwey
ſtuck
gethan haben.
erſten anzeigen daß die Geyſter werend/ vnnd für-
nemlich
auff die argumenten/ welche man ihnen mocht fürwerffen/ ant-
worten
.
demnach ſich bereiten deren natur anzůzeigen.
Sie laßend aber diſe ſtuck beleiben/ diſputieren vnnd ſchwetzen vyl von

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