Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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761dccvſachen/ Das ſechßzehend bůch. vnnd ſo in lüfften wonend/ reitzen der menſchen gemüter zů allen laſteren.
Es ſeye auch allenthalben deren ein große zaal/ weil die erden/ das waſſer/
vnd der lufft/ vorab wo die menſchen nit wonend/ mit diſen erfüllet ſeind.

Es gebend auch diſe vnſeren geiſten etliche bildnuſſen deß wollüſt für/ on
alles getöß/ gleich als wann yemand in dem ohr ein ſtimm entpfünd on al-
les getöß.
dann ye mehr die ſtimm bey dem ohr iſt/ ye baß es deren entpfin-
det/ vnd aber minder getöß.
Weil dann der teüffel vnſeren geiſt berüret/
mag man deß teüffels eingeben wol vernemmen/ vnd ſeine wort verſthen/
wann man ſchon kein ſtim̃ höret.
es habend auch diſe ein geſtalt vnſerer ſehl
vnd geiſteren/ wie auch der lufft/ farben/ vnd anderer dingen geſtalt vnd
bildnuſſen.
Alſo ſeind diſe gantz kunſtreich/ vnnd brauchend den beyſch laff
wie die menſchen/ vorab wann ihr leib erhitziget/ vnd die natur gar geil iſt.

die überige arthen ſchaden allein dem leib/ als vyl ſie mögend/ ſonſt iſt gar
kein kunſt hinder ihnen.
Diſe verderben mit feüwr/ mit fal/ mit waſſer/ vñ
anderer gſtalt.
vñ nit allein die menſchen/ ſonder auch etliche andere thier.
Wölliche nun ihn gantz tieffen orthen wonend ſo trocken ſeind/ die bege-
tend der werme/ nit von dem feüwr oder Sonnen/ ſonder die gar weich iſt.
deßhalben ghond ſie inn die bäder/ grůben/ thier/ vnnd fürnemlich in die
menſchen.
wann ſie nun hinein kommen/ verderbend ſie die geiſter deß hir
nes/ vnd zerſtörend alle würckungen.
wann ſie auch den geiſt überherſchen/
erſchüttlen ſie den leib/ vnnd gebrauchend ſich deſſen inſtrumenten.
deßhal
ben reden vnnd ſchreüwend ſie.
Wölliche aber das liecht fliehend/ die machend die entp findtlichen ſinn/
durch ihr große kelte/ doll/ alſo daß man erſtaunet vnnd ſtumm wirt.
dar-
umb gebend diſe auch vmb kein beſchweerung nicht/ dann ſie ſeind hartne-
ckig vnnd erſtaunet.
Daß aber diſe ein teüffel vnd kein überlegne feüchtig-
keit ſeye/ ſo den menſchen beſitzet/ zeiget gnůgſam an/ daß ſie die kommen-
den erkennen/ ehe dann ſie die ſehend/ auch zůkünfftige ding wüſſen/ vnnd
frömb der ſpraachen kündig ſeind.
Es zeiget Pſellus vnder anderenn an/ er habe einen menſchen geſehen/
11Menſchi von
teüfflen beſeſ-
ſen.
der zů nacht von einem Aleten Liuien in ein berg gefüret/ vñ ein kraut ent
pfangen habe.
es habe jm auch diſer dreymalen in den mund geſpeüwet/ vñ
mit einer beſonderen ſalben die augen geſchmiret/ da habe der ſo hinauß ge
füret/ von ſtundan ein große ſchar teüffel geſehen/ vñ habe jn bedaucht als
wañ jm ein rapp in das maul geflogen.
von wölcher ſtund an diſer angefan
gen weyß zů ſagen/ vnd vermög auch ſolches zů allen zeytten/ weder in di-
ſen tagen/ da Chriſtus gekreütziget vnd wider aufferſtanden iſt.
dañ den zů
mal köñe er gar nit weyßſagen.
Wie auch diſer vmb ſolcher red willen/ von
einem auß Pſellen geferdtẽ verſpottet ward/ ſprach der/ Du wirſt auch für
ein plag gar vyl entpfahen.
wölliches jm in kurtzem begegnet/ darzů vyl an
derſt/ ſo er auch ander leüthen weyßgeſagt.
Es zeigt auch Marcus an dz zü
zeytten eine/ ſo jm nach verwandt/ nãlich ſeines elterẽ brůders frauw/ wöl-
che ſonſt ein gar züchtig weib geweſen/ aber offt in {der} kindbette kranckheit ge
habt/ angefangẽ mit einer frömbdẽ ſprach zů reden/ vñ jre klei{der} zerreiſſen.
wie ſich nun die vmbſten{der} deſſen hoch verwundert/ vnd ſie wellen wi{der} heilẽ
vñ zů recht bringẽ/ haben ſie einẽ frömbden alten/ runtzlechtigẽ/ vñ ſchwar
tzenn mann/ ſo Anaphalangia genennet/ zů ihren gefüret.
da habe diſer
ſein ſchwert auß gezogen/ ſie bei der hand erwütſchet/ vnnd auff Armeniſch

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