Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            <s xml:id="echoid-s22843" xml:space="preserve">Doch ſeind in anderen dingen etwan ware geſpenſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22844" xml:space="preserve">Ich will aber nun der
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            weyſſagung vrſach vnderlaſſen/ dañ Ariſtoteles vñ Theophraſtus habend
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            von Pithia oder Apolline geſchriben/ vnd ſolliches zum theil der Prieſter
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            ſchafft betrug/ zum theil deß dampff krafft zůgemeſſen/ wie dann auch der
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            haußgeiſteren wohn/ in knecht vnnd megten ſo deß ſtricks wirdig werend.
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            <s xml:id="echoid-s22845" xml:space="preserve">Ein ſolliche meinung hatt auch Euſebius vonn weyſſagungen gehabt inn
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            bücheren von der Euangeliſchen zůbereittung. </s>
            <s xml:id="echoid-s22846" xml:space="preserve">Es iſt auch bey dem Daniel
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            gar ein herrliches exempel von deß Baals pfaffen vorhanden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22848" xml:space="preserve">Deßhalben ob mann wol vyl ding mit einem groſſen ſeil mag zů den na-
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            türlichen vrſachenn ziehen/ iſt doch offenbar daß gewüß vrſachen der teuff-
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            len vnnd geiſteren halben ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s22849" xml:space="preserve">Als namlich wann yemand ein menſchen
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            vmgebracht vmb einer liederlichen vrſach willen/ oder von wegen eines klei
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            nen gelts/ wirſt du ſehẽ daß der menſch hernach nit mehr recht bey jm ſelbs/
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            auch ehe die that beſchehen/ vnnd weiſt nit warumb er diſes gethon hatt. </s>
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            ſes hab ich zů mehr malen geſehen/ alſo daß man ſagen mag/ der teüffel ha-
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            be ſie beſeſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22851" xml:space="preserve">Es möchten auch die treüm ſo etwas zůkünfftig bedeüten/
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            nit alſo fein mit allen thaten überein kommen/ wann ſie nit von Geiſten o-
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            der Gott eingeben wurden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22852" xml:space="preserve">Deßhalben der warheit nitt gemeß/ daß diſe ſo
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            den gotloſen begegnen/ als dem Sylla/ Calphurnia/ vnd C. </s>
            <s xml:id="echoid-s22853" xml:space="preserve">Caligula von
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            Gott harkom̃en/ darũb kommen ſie von bößen geiſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22854" xml:space="preserve">alſo hatt auch Ho-
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            merus daruon gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22855" xml:space="preserve">Doch habend ſie noch lands brauch vnnd art jres
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            Gottes dienſt/ was wir hüttigen tag teüffel heiſſen/ Götter genennet. </s>
            <s xml:id="echoid-s22856" xml:space="preserve">Wir
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            entpfindẽ auch etwas in vns ſelbs das vns on vrſach treibt/ mit vns ſtreyt
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            tet vnd wider ſtrebt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22857" xml:space="preserve">alſo daß zů zeytten vnſer gemüt mit jm ſelbs kempffet.
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            <s xml:id="echoid-s22858" xml:space="preserve">Ich will ghen/ ich will nit ghen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22859" xml:space="preserve">ich weiß gar nit warumb ich ghen ſolte/ vyl
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            minder was mich ſolte behalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22860" xml:space="preserve">darzů wie vermiſchete ding auß den grobẽ
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            elementen der erden werden/ als namlich auß erden vnnd waſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s22861" xml:space="preserve">dann ich
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            hab ietz wol hundert malen bewiſen/ daß allein diſe zwey elementen in ver-
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            miſcheten dingen ſeyend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22863" xml:space="preserve">Was wolte dann hinderen/ daß nit widerumb auß der reinen ſubſtantz
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            der ſubteylen elementen/ namlich vonn deß waſſers dampff vnd reineren
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            lufft/ ettliche vollkommenliche vnd vnſichtbare vermiſchungen wurden?</s>
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            <s xml:id="echoid-s22865" xml:space="preserve">Es hatt Gott ſo vyl hurnauſſen/ muckẽ/ vnd andere plagen erſchaffen/
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            vnnd die natur harfür gebracht/ vnnd ſolte nicht auch etwas vollkommen
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            liches haben wellen?</s>
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            <s xml:id="echoid-s22867" xml:space="preserve">Deßhalben hatt er diſes eintweder gemögen vnnd gewüſſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s22868" xml:space="preserve">wie dann?
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            <s xml:id="echoid-s22869" xml:space="preserve">hatt er vns die ding verbünnet? </s>
            <s xml:id="echoid-s22870" xml:space="preserve">oder er hatt es gemögen vnnd aber nit ge-
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            wüſſet? </s>
            <s xml:id="echoid-s22871" xml:space="preserve">diſes were ein große ſchand zůſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22872" xml:space="preserve">deßhalben noch überig/ er ha-
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            be diſes nit vermögen. </s>
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            warumb es jm vnmüglich geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22874" xml:space="preserve">man mag aber diſes nit thůn/ man ſetze
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            dann vorhin/ daß in allen vermiſchungen weil die geboren werden/ all vier
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            elementen von nöten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22875" xml:space="preserve">diſes iſt aber keins wegs waar/ ja es iſt auch wider Ari
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            ſtotelem. </s>
            <s xml:id="echoid-s22876" xml:space="preserve">deßhalben kein zweyffel/ die geiſter ſeyend auch erſchaffen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22878" xml:space="preserve">Es iſt auch gleüplicher wann man den handel von anfang bedencken/
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            es ſeyend geiſter dañ thier geſchaffen/ weyl ſie auß einer reineren ſubſtantz
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            erboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s22879" xml:space="preserve">Dañ wer wolte ſagen/ ſo wol bey ſinnen were/ dz die elementen da-
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            rũb gemachet/ damit auß jrẽ vnflat die thier geboren wurden/ vnd nit vyl
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            mehr daß auß jrem beſſeren theil/ das beſt werde? </s>
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