Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxxv" file="0781" n="781" rhead="ſachen/ Das ſechzehend bůch."/>
            daſelb ſten/ ſo vyl vnd ihm müglich/ es werde dann mit gewalt daruon ge-
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            zogen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22976" xml:space="preserve">Deßhalben beſchicht daß die geyſter gar ſelten/ vnd allein auß wich-
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            tigen vrſachen zů vns kommend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22978" xml:space="preserve">Dit dritt vrſach oder bewerung iſt/ wann die geyſter ſeind/ iſt vnſer ge-
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            müt vnſterblich/ weil nicht iſt/ ſo ein gemüt verhindert/ damit es ein luff-
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            tiſchen leib an ſich nemme. </s>
            <s xml:id="echoid-s22979" xml:space="preserve">darzů weil eben diſe/ ſo die geiſter ſetzen/ halten
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            auch die gemüter für vnſterblich. </s>
            <s xml:id="echoid-s22980" xml:space="preserve">Wann aber die Geyſter vnſterblich/
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            weil ſie einer ſteifferen vnnd herrlicheren ſubſtantz dann die gemüter/ weil
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            auch diſe ſo die halten/ ſie der mehrtheyl alſo achten/ můß auß deren dreyen
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            eins ſein/ namlich daß ſie eintweder vnleiblich ſeyend/ vnnd alſo mag man
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            diſe nit vermercken. </s>
            <s xml:id="echoid-s22981" xml:space="preserve">oder ſie habend ein vnſterblichen vnnd himmeliſchen
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            leib. </s>
            <s xml:id="echoid-s22982" xml:space="preserve">es mag aber deren keiner ein gemüt in der matery haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22983" xml:space="preserve">Oder ſie wer-
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            den allwegen ein ſterblichen leib haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22984" xml:space="preserve">welches doch gar widereinander iſt.
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            <s xml:id="echoid-s22985" xml:space="preserve">Oder diſer wirt ſich enderen vnd alſo verderben/ welches doch gantz vnge-
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            reimbt zůſagen/ weil er vorhin in dom erſten geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22986" xml:space="preserve">dann es iſt nit gläub
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            lich/ daß diſes die matery hin lege/ damit es ein andere gleich förmige art an
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            ſich nemme. </s>
            <s xml:id="echoid-s22987" xml:space="preserve">Darumb ſeind die Geiſter eintweder ewig/ vnd on leib/ wie vn
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            ſer glaub außweißt/ oder wann ſie ein leib habend/ ſeind ſie ſterblich. </s>
            <s xml:id="echoid-s22988" xml:space="preserve">Es
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            mag aber nicht hinderen daß deren gemüter beleibend. </s>
            <s xml:id="echoid-s22989" xml:space="preserve">Es hindert auch
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            nicht daß man die vngläublichen geiſter nit vermercken ſolte/ weil ſie mitt
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            ihrem glantz vnd liecht den lufft bewegen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22991" xml:space="preserve">Zůletſt widerſprechend ſie diſes mit ſolchem argument/ Wann Geyſter
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            werend/ müſten ſie freünd oder feind ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s22992" xml:space="preserve">wann es feind werend/ wurden
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            etliche von diſen verletzet/ vorab weil ſie von vylen verachtet/ als von Epi
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            curiſchen/ Peripatetiſchen/ vnd Sadduceeren. </s>
            <s xml:id="echoid-s22993" xml:space="preserve">wir ſechend aber daß noch
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            niemand vonn ihnen beſchediget. </s>
            <s xml:id="echoid-s22994" xml:space="preserve">man liſet auch nitt daß yemand ſeye ge-
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            ſtraffet worden/ darumb daß er gar nicht vonn den teüflen oder Geyſteren
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            gehalten habe.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22996" xml:space="preserve">Es ſprechend aber ettliche/ ſie beſchedigen darumb nitt/ weil ſie ein klei-
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            nen vnd ſchwachen leib habend. </s>
            <s xml:id="echoid-s22997" xml:space="preserve">es iſt aber diſes gar kein argument. </s>
            <s xml:id="echoid-s22998" xml:space="preserve">dann
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            was ſolte hinderen/ wann ſie der zeit acht nemend/ daß ſie etwan einem zie-
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            gel auff das haupt wurffend/ welche von jnen ſelbs bald fallen ſolten? </s>
            <s xml:id="echoid-s22999" xml:space="preserve">oder
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            wann ſie auff die ſchiffart acht nemend/ die leüt ertrenckten? </s>
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            ein wind anrichteten/ vnnd ſolliche von hohen bergen vnnd gähen felſen
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            ſtürtzeten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23001" xml:space="preserve">Oder wann ſie der dingen nicht vermögend/ ſonder allein (wie
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            die Platoniſchen daruon reden) die gemüter angreiffend/ warumb richten
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            ſie nit die pferd an/ daß ſie diſe ſo auffjnen ſitzend herab werffend/ vnd er-
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            tödten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23002" xml:space="preserve">Wir ſehend aber das widerſpil. </s>
            <s xml:id="echoid-s23003" xml:space="preserve">dann wann man ein Platoniſchen
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            auff ein geyl vnnd wild pferdt ſetzet/ vnnd hargegen ein Epicuriſchen/ ſo
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            die geyſter verſpottet/ auff ein miltes/ wirt das wild pferd den Platoni-
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            ſchen herab ſtürtzen/ vnnd wirt ihm nitt wol gehn/ das milt aber wirt den
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            gottloſen Epicuriſchen ſenfftiglichen tragen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23005" xml:space="preserve">Deßhalben ſoltẽ die Platoniſchen in ſollichem wichtigẽ handel die zwey
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            ſtuck gethan haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s23006" xml:space="preserve">zů erſten anzeigen daß die Geyſter werend/ vnnd für-
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            nemlich auff die argumenten/ welche man ihnen mocht fürwerffen/ ant-
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            worten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23007" xml:space="preserve">demnach ſich bereiten deren natur anzůzeigen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23009" xml:space="preserve">Sie laßend aber diſe ſtuck beleiben/ diſputieren vnnd ſchwetzen vyl von
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