Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dccxxvi" file="0782" n="782" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            einem vngewüſſen handel. </s>
            <s xml:id="echoid-s23010" xml:space="preserve">Wañ aber diſe nit ſchedlich ſeind/ weil ſie menſch
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            liches geſchlechts freünd/ wiewol diſes yederman beſtendig/ mit einmüti-
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            ger meinung nit zůlaßet/ als der glaub/ die Platoniſchen/ vnd der Pſellus
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            welcher ein mittel meinung zwiſchen diſen gehabt/ oder wañ diſe niemand
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            dörffen beſchädigen/ vnd es ihnen verbotten/ als widerumb der glaub vñ
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            die Platoniſchen ſagen/ warumb ſeind doch nit etliche/ welche ſcheinbarli-
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            cher weiß durch die gefürdert werden? </s>
            <s xml:id="echoid-s23011" xml:space="preserve">warumb wirt nitt einer oder zween
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            durch die Teüfel reich? </s>
            <s xml:id="echoid-s23012" xml:space="preserve">oder lernet ein neüwe kunſt? </s>
            <s xml:id="echoid-s23013" xml:space="preserve">oder bekom̃et ein Fur-
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            ſtenthumb? </s>
            <s xml:id="echoid-s23014" xml:space="preserve">oder erlãgt große weyßheit? </s>
            <s xml:id="echoid-s23015" xml:space="preserve">weil doch hiezwiſchen alle ſo glau-
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            bend daß diſe ſeind/ oder ſich der annemmend/ gar fein bethoret werdenn.
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            <s xml:id="echoid-s23016" xml:space="preserve">Wer hatt doch ye ein bůch in welches etwas gemanglet/ durch des teüffels
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            hilff wider gantz gemachet? </s>
            <s xml:id="echoid-s23017" xml:space="preserve">oder ein alten brauch/ oder ein verlorene kũſt/
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            oder ein verdunckletenn vnnd ſchweren ſententz eroffnet vnnd außgelegt? </s>
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            Die Artzney/ Philoſophey/ Geometrey/ Bůchtruckerey/ Geſchütz/ vnd
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            was bey den menſchenn für groß gehaltenn/ iſt alles durch menſchlichen
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            fleiß erfunden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23020" xml:space="preserve">Die hochuerſtẽdige gelerte/ ſinnreiche/ fleyßige/ vñ die gaben von Gott
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            entpfangen/ haben die gůten künſt erfunden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23021" xml:space="preserve">Nit Pythia/ Apollo/ Dodo-
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            neus oder ein weib/ ſo den böſen geiſt gehabt/ habend diſe gelernet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23023" xml:space="preserve">Es hatt auch Sueſſanus mit ſeinem bartigen geyſt/ nicht beſonders er-
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            funden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23024" xml:space="preserve">es ſeind auch die Platoniſchen nit gelerter dañ die Ariſtoteliſchen/
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            ſonder vnbeſtendig/ vnnütz/ eyttel/ allein mit fablen vnnd hoffart brach-
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            tig. </s>
            <s xml:id="echoid-s23025" xml:space="preserve">Ia wölches man allein an ihnen gehoffet/ daß ſie fromm werend/ iſt
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            auch nit geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23026" xml:space="preserve">Dann Plotinus/ Porphyrius/ Iamblicus/ vnnd diſe
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              aber die Pla-
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              toniſchen
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              gouloſs.</note>
            gantze ſect iſt Gott vndanckbar/ vnd nit frommer dann die Heyden gewe-
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            ſen/ weil ſie die leüt beredt/ mann ſoll die Geiſter mit ſampt Gott anbettẽ.
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            <s xml:id="echoid-s23027" xml:space="preserve">dann es iſt auß Gottes wercken offenbar/ daß er alles erſchaffen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23028" xml:space="preserve">darumb
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            ſoll man ihm allein/ vnnd nit den vnbekannten geyſteren danck ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23030" xml:space="preserve">Wann auch geyſter werend/ welche vns etwas gůts thätend/ geſchehe es
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            alles auß dem willen Gottes. </s>
            <s xml:id="echoid-s23031" xml:space="preserve">darumb ſeind ſie eintweders gůt/ vnnd alſo
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            des aller höchſten Gottes diener. </s>
            <s xml:id="echoid-s23032" xml:space="preserve">ſie werden auch nicht für übel habẽ/ wañ
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            wir dem/ ſo ihnen vnnd vnns gůts thůt/ danck ſagend/ den allein anbet-
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            ten. </s>
            <s xml:id="echoid-s23033" xml:space="preserve">O wie iſt es ſo wol geſchriben/ du ſolt Gott deinen herren anbetten/ vñ
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            ihm allein dienen. </s>
            <s xml:id="echoid-s23034" xml:space="preserve">Laß auch ſein diſe ſeyend böß/ vnnd mögend aber kein
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            ſchaden thůn/ ſoll man ſie nicht anbetten auß forcht wegen/ weil jnen nicht
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            müglich/ auch nicht von wegen ihres gunſts/ weil ſie böß ſeind.</s>
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            <s xml:id="echoid-s23036" xml:space="preserve">Wann diſe aber mögend beſchedigen/ vnnd es aber nitt thůnd/ ſollend
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            wir den gnaden Gottes zů meſſen/ durch welchẽ wir von dem feind beſchir-
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            met werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s23037" xml:space="preserve">Deßhalben gar ſchwerlich mitt gewiſſen argumenten zůbe-
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            weiſen/ daß die Geyſter ſeyend. </s>
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            ſe weder den leib noch das gemüt bewegen/ ſonder diſe allein warnen. </s>
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            diſes nit allwegen/ darzů nit faſt. </s>
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            <s xml:id="echoid-s23042" xml:space="preserve">Darumb will ich diſes ſo ich nit weiß/ auch nit ſagen/ dann ich bißhar al
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            lein die ding gewohnt zůſagen/ die ich verſtandẽ/ oder fürwar gewißt hab.</s>
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            allmechtig? </s>
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            <s xml:id="echoid-s23047" xml:space="preserve">Weißt er nit alles? </s>
            <s xml:id="echoid-s23048" xml:space="preserve">ja freylich. </s>
            <s xml:id="echoid-s23049" xml:space="preserve">Warumb beſchirmet
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            er dann ſeine gläubigen vnnd die welche ihm vertrauwend nit? </s>
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