Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dcxxv" file="0681" n="681" rhead="ſachen/ Das fünffzehend bůch."/>
            begegnen mag/ weil er auch gegen ſeinem ſchöpffer vndãckbar geweſen/ vñ
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            ſonſt anderer geſtalt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19857" xml:space="preserve">Als vnder den Keyſerẽ Valentiniano vnd Valentẽ die bäſen im Palaſt
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            grůneten/ zeigten ſie an dz gãtz ſchlecht leüt von niderẽ ſtammẽ ſolten tref-
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            fenlich erhöcht werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19858" xml:space="preserve">der geleichen geth es auch zů mit allen ſchlechtẽ din-
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            gen/ wann ſie wider jr natur in etwas beſſers verkeert werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19859" xml:space="preserve">als wañ ein
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            eſel mit eines menſchen haubt geboren wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19860" xml:space="preserve">wann in dornheckẽ roſen wuech
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            ſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19861" xml:space="preserve">dergeleichen iſt auch diſes geweſen/ ſo wir vorhin von einem eſel angezo
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            gen/ der auff den richterſtůl geſtigen was.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19863" xml:space="preserve">Der ſtetten halben hielt ſich der Hetruſcer kunſt alſo. </s>
            <s xml:id="echoid-s19864" xml:space="preserve">man hatt acht auff
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              <note position="right" xlink:label="note-0681-01" xlink:href="note-0681-01a" xml:space="preserve">Der
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              glück zü@@ken
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              nen.</note>
            diſen der am dem tag geboren/ an welchem mã die ſtatt zůbanwen angefan-
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            gen/ ob der zů einem vollkommen alter keme/ vnd was glück jm zů handen
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            ſtieße. </s>
            <s xml:id="echoid-s19865" xml:space="preserve">wie er auch vnder anderen menſchẽ geweſen/ alſo vermeintẽ ſie wurd
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            die ſtatt vnder den ſtetten ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s19866" xml:space="preserve">Alſo iſt Numas Pompilius an dem xix tag
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            Aprellen geboren/ an welchem tag auch Rom erbauwen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19867" xml:space="preserve">diſer hatt daſelb-
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            ſten gereigiert/ vnnd iſt Rom ein künigin vnder den ſtetten worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19868" xml:space="preserve">Wann
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            auch ein anderer auß den burgeren an dem tag geboren da der vorgend ge-
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            ſtorben/ vnnd lang lebet/ ſo beſthet ſie zwey alter. </s>
            <s xml:id="echoid-s19869" xml:space="preserve">Wann diſer ſtirbt/ vnd
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            wider ein anderer an dem tag geboren/ vnnd alt wirt/ vollbringet diſer das
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            dritt alter der ſtatt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19870" xml:space="preserve">vnnd alſo biß zů dem zwölfften. </s>
            <s xml:id="echoid-s19871" xml:space="preserve">alſo daß kümerlich ein
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            ſtatt mag biß zů den taußet jarẽ kom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s19872" xml:space="preserve">Ich glaub aber daß diſes ſo zů dem
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            erſten geſagt/ mehrteil waar ſeye/ vnnd gar kein aberglaub dabey/ dieweil
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            die zwey ſo mit einander geboren/ ein glück erlangen ſollend. </s>
            <s xml:id="echoid-s19873" xml:space="preserve">bey dem ande-
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            ren aber iſt der aberglaub. </s>
            <s xml:id="echoid-s19874" xml:space="preserve">Sonſt iſt vyl beſſer wañ man für die zwölff gey-
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            ren der ſtatt Rom zwölff hundert jar zů gibt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19875" xml:space="preserve">dann diſe ſtatt iſt M clxiiij
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            jar nach dem ſie erbauwen von den Geten erobert/ vnder ihrem Künig A-
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            larico/ als der vnnütz liederlich mann Arcadius Keyſer geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19876" xml:space="preserve">Wann
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            yemand auch xij welt für Numẽ vollkommen gantz lebẽ/ welches ſich faſt
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            in die lxxx jar erſtreckt/ rechnen/ der wurde nit fälen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19877" xml:space="preserve">Diſes weißt man ei-
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            genlich wol/ daß Varro der ſtatt/ auß eines waarſagers weyſſagung/ diſes
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            end beſtimmet hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19879" xml:space="preserve">Deß zůkünfftigen ſigs wunderzeichen nimmet man von vier orthẽ har.
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              ſen.</note>
            von dem him̃el/ als wañ man ein gewüß zeichen am him̃el ſicht/ daß eigent
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            lich zů einer parthey gehört. </s>
            <s xml:id="echoid-s19881" xml:space="preserve">als ein creütz für die Chriſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19882" xml:space="preserve">ein Mon für die
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            ſo dem Mahometen etwas verflichtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19883" xml:space="preserve">Darzů von denen dingẽ ſo von dem
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            him̃el fallen/ als von ſtraal vnd feüwr. </s>
            <s xml:id="echoid-s19884" xml:space="preserve">wann ein feüwr herab fallet/ bedeü-
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            tet es ein niderlag. </s>
            <s xml:id="echoid-s19885" xml:space="preserve">wann man vermeinet es brennen die ſpieß/ bedeütet es
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            den ſieg. </s>
            <s xml:id="echoid-s19886" xml:space="preserve">Es ſoll aber der feldherr auff die träum acht habẽ/ wañ er ein auff-
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            rechter mann iſt/ dañ wie diſe ſeind/ werden auch ſeine ſachen ein außgang
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            nem̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s19887" xml:space="preserve">wañ er boßhafftig iſt/ vñ etwas eigẽtlich ſicht/ als ein ſieg o{der} glück/
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            dadurch er zů dem ſtreit frölich bewegt/ iſt jm nit gůt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19888" xml:space="preserve">Dañ des Põpeij frö-
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            licher traum vor der Pharſaliſchen niderlag/ iſt nit allein falſch/ ſonder jm
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            auch tödtlich geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19889" xml:space="preserve">Von den thieren verſteth man diſes offter vnnd ge-
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            wüſſer. </s>
            <s xml:id="echoid-s19890" xml:space="preserve">auff wölche ſeitten die rappen vnd geyren ſehẽ/ denen zeigen ſie ein
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            niderlag an/ weil ſich diſe thier von todten cörperen ſpeyſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19891" xml:space="preserve">Es iſt noch bö
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            ſer wañ die binlein auff die fenlin ſitzen/ oder auff des hauptmans zelten/
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            dañ man pflegt diſes thier on raach/ wañ ſie honig gemachet/ auß den hüet
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            ten zůuertreibẽ mitt rauch vñ fewr. </s>
            <s xml:id="echoid-s19892" xml:space="preserve">Es iſt auch ein Eydgnoßiſcher haupt-
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