Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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            <s xml:id="echoid-s20468" xml:space="preserve">So vyl aber die ſeügenden kinder belanget/ oder ſo noch zart ſeind/ hat
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            man gar bald verfälet/ wañ man ſie in henden vmbballet/ oder anſicht vñ
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            küſſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20469" xml:space="preserve">dann weil diſe ein ſtinckenden athem habend/ ſchaden ſie offt deren
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            lungen/ alſo daß ſie die ſchwindſucht bekommen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20471" xml:space="preserve">Es iſt auch nit gar erdichtet/ daß man vonn dem anſchauwen ſagt/ wie
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            der Poet ſpricht/</s>
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            <s xml:id="echoid-s20472" xml:space="preserve">Ich weiß nit wölches aug verkeert/</s>
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            <s xml:id="echoid-s20473" xml:space="preserve">Mir meine zarte ſchaaff zerſtört.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20475" xml:space="preserve">Sonder es iſt auch nateürlich/ vnnd lernet ſolliches die erfarung. </s>
            <s xml:id="echoid-s20476" xml:space="preserve">dann
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            es iſt bekanndt/ daß etliche ſchlangen vorhanden/ wölliche allein durch ihr
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            anſchauwung den menſchen vmbbringen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20477" xml:space="preserve">Man vermerckt auch in den Me
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            talliſchen ſpieglen die maaſen von einer frauwẽ/ ſo jr zeyt vnd blůmen hat/
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            wiewol man diſes komlicher zů jrem athem rechnen möchte. </s>
            <s xml:id="echoid-s20478" xml:space="preserve">Dem ſeye wie
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            im wölle/ weil ſie auff ſo vyl weg mögen ſchadẽ thůn/ ſoll man es nit gar für
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            ein fabel haben wann ſie ſchaden thůnd. </s>
            <s xml:id="echoid-s20479" xml:space="preserve">es iſt auch nit gůt daß man ihnen
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            die kinder vertreüwe.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20481" xml:space="preserve">Deßhalben iſt bekanndt/ daß man diſe auch offt billich ſtraffet/ weil ſie
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              ſtraffen.</note>
            begerend zů ſchedigen/ oder auch von wegen ihrer gottloßheit. </s>
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            der mehrtheil allein thorechtig. </s>
            <s xml:id="echoid-s20483" xml:space="preserve">man mag ſie auch nit zů vollkommener ver
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            iecht vnnd bekanndtnuß bringen/ ſo deß tods werdt ſeye/ wie dann in die-
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            ben/ mörderen/ vnnd anderen ſchandtlichẽ menſchen beſchicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s20484" xml:space="preserve">Es iſt aber
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            alles voll eyttelkeit/ lugen/ hendlen ſo wider einander/ vnd vnſtandhaff-
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            tigkeit. </s>
            <s xml:id="echoid-s20485" xml:space="preserve">dann daß man ſagt wie all jr ſachen zůſammen ſtimmend/ vnd daß
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            die abweſenden ſolliches bezeügend/ iſt aber erdichtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s20486" xml:space="preserve">ſie kommen aber nit
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            mit einander über ein/ dann allein von dem tag ihrer verſammblung/ weil
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            gantz gemein vnder ihnen/ wölcher es ſein ſoll.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20488" xml:space="preserve">Wann man aber diſes argument recht vnnd fleyſſig examinieret/ befin-
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            det es ſich daß diſe kunſt gentzlich ein betrug/ vnnd daß ſie nit recht zůſam-
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            men kommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s20489" xml:space="preserve">dann es möchte eine ihren hundert anzeigen/ weil noch ihrer
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            zeügnuß ſo vyl bey einander werend. </s>
            <s xml:id="echoid-s20490" xml:space="preserve">Sie zeigend aber allein diſe an/ ſo jnen
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            auß hörſagen/ oder weil ſie die geſehen/ bekañdt/ wölche ſie nitt in jrem ſpil
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            (dann alſo nennen ſie jr geſicht) ſonder auß dem gehör vnd geſprech/ erken
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            net haben.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20492" xml:space="preserve">Dieweil aber etliche zweyfflend ob diſes ihnenn wachend oder ſchlaf-
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            fend begegne/ iſt gewüß daß es jnen zů beiden zeyten beſchicht. </s>
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            hend vnd hörend ein ding/ weil ſie jm eigentlich vnd ſteyff nochgedencken/
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            darzů dem ſelbigen glauben geben. </s>
            <s xml:id="echoid-s20494" xml:space="preserve">wie auch Raſis von dem ſagt/ wöllicher
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            auß großer thorheit vermeinet/ er wer ein han/ vnd ſtůnd zů gewüſſer zeyt
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            auff/ damit er wie die hanen kräyete. </s>
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            durch das geſprech/ ſo ſie mit einanderen fürend/ faſt beſtetiget. </s>
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            mend auch nitt offt zů diſem ſpil/ dann es ſeind etliche wölche vermeinen/
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            ſie kommend im iar kümerlich dreymal dahin. </s>
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            meinend die/ ſie ſeyend hingangen/ vnnd thůnd doch diſes nit mit willen/
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            wiewol es auch etwan (wie geſagt) bſchicht/ vorab durch etlicher ſalbẽ hilff.</s>
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            <s xml:id="echoid-s20499" xml:space="preserve">Deßhalben ſoll niemand achten/ daß diſe hexen/ ketzeriſche weiber/ teüf
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            fel verehrer/ vnnd todſchlegerin/ deß tods nit wirdig ſeyend. </s>
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            that nit darbey/ vnd allein ein falſcher won vorhandẽ/ ſoll man ſie vn{der} die
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            narren zellen/ doch iſt auch diſe thorheit gefahrlich. </s>
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