Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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231 clxxv
232 clxxvi
233 clxxvij
234 clxxviij
235 clxxix
236 clxxx
237 clxxxi
238 clxxxij
239 clxxxiij
240 clxxxiiij
241 clxxxv
242 clxxxvi
243 clxxxvij
244 clxxxviij
245 clxxxix
246 xcx
247 cxci
248 cxcij
249 cxciij
250 cxciiij
251 cxcv
252 cxcvi
253 cxcvij
254 cxcviij
255 cxcix
256 cc
257 cci
258 ccij
259 cciij
260 cciiij
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201cxlvſachen/ Das ſechßt bůch. kraut vnder des knabẽ kraut arth zellend. Dieweil ich aber von diſer geredt
hab
/ gedenck ich auch was Dioſcorides von der erſten art des tauſentguldẽ
kraut
geſchriben hatt/ daß nam̃lich die wurtzel ſo man gemeinlich Rhapon
ticẽ
nennet/ das flẽiſch im hafen/ welches man ſeüdet/ zůſammen fügt/ wel
ches
auch ettlich andere von der Heide bezeügend.
Diſes iſt wol gläublich/
als
von vorgemeldeter Ragwurtz/ die man kümmerlich ſchneiden ſoll/ es
verwunde
ſich dann der menſch.
welches ich ſelbs an einem kraut/ das faſt
dünne
/ lange/ herte/ vnd dreyeckechtige bletter hatt/ offt erfaren hab.
dañ
deſſen
ſeitten ſchneiden wie ein ſchermeſſer.
diſes beſchicht auch denen/ wel-
che
die dünnen rießror anrürend.
Es zeiget auch Varro an/ das auß dem alten rübſaame köl wachſe/ vnd
auß
dem kölſaamen rüben.
alſo iſt auch verwächßlung vnder den rübẽ vnd
ſteckrüben
/ vnnd diſes nit von wegen des alters/ ſonder auß enderung der
Sonnen
/ welches auch gläublicher.
Dieweil aber bekannt daß auch köl
in
den rübſtilen/ iſt es kein wunder/ dann ſie habend ein weyche ſubſtantz/
vnd
verenderen ſich wenig an ihren theilen/ darumb mag eines leichtlich
auß
dem anderen werden/ dieweil ſie auch leichtlich entpfahen vffgond.
dañ was leichtlich vffgath/ das kommet von einem verletzten ſaamen/ da-
rumb
mögẽnd ſie auch ihr natur verenderen.
ſie entpfahend aber bald/ dañ
ſie
haben vyl vermiſcheter feüchte in jnen.
diſes laßt ſich gar bald bereitten.
Alſo hatt die Baſilien mancherley blůmen/ weiß/ rot/ vnd blaw. es ver-
11Baſilien. keret ſich auch etwan diſes gewächs in quendel/ etwan in fiſchmüntz.
Weil
dann
dem alſo/ müſſend ſie einanderen etwas verwandt ſein/ vnd ſich hal-
ten
wie ein vollkom̃enes vnd vnuolkom̃ens.
Die Ruten iſt alſo ſtarck/ das ich noch wol eingedenck/ ſie habe einẽ men-
ſchen
in Schottland geſund gemachet.
weil der ſelbig ſein garten bauwet/
vnd
die Ruten ſeüberet/ derẽgar vyl geweſen/ dañ er hatt das heilig feüwr
an
den henden vnd der ſtirnen.
Solliches ſagt er/ were jm von dem geruch
begegnet
.
alſo das kein wunder ſoll nemmen/ daß ſie ſchlangen vertreibt/
wo
man deren vyl an ein orth pflantzet.
Es iſt ein wunder das wir an den Türckiſchen bonen vermercket/ welche
etwas
größer dañ die vnſeren/ vnd einer wunderbaren natur/ alſo das ſie
einen
menſchen geleich iſt mit der ſtirnen/ augen/ naſen/ vnd mund (doch
ſoll
man ein theil von dem ſtil daran laßen) darzů mit zweyen zeügen ver-
waret
/ vnd mit einem küne.
Zwar die natur hatt nicht gleicher eines men-
ſchen
angeſicht gemachet.
Es ſeind auch bey ettlichen gewächſen ein vnderſcheid in menlinen vnd
weiblinẽ
/ als an der Ilice vnd quercu/ ſo eichbäum ſeind.
deßhalben wañ
diſe
beyeinanderen ſtond/ flechten ſich die wurtzeln alſo ineinanderen/ daß
man
allen theilen vermeinet/ es ſeye nur ein ſtam̃en/ vnnd habend diſe
bäum
nur ein wurtzel.
ein ſolliche große begird haben das mennlin vnnd
weyblin
zůſammen/ daß ſie ſich in einanderen flechten.
Doch eſſen die Per-
ſier
ſolliche frucht/ vnd pflantzend ſie auch.
deßhalben haben vyl glaubt/
daß
in den thieren vyl ding auß den eyeren harfür kommend on meñlein/
22Eyer frucht-
bar
on menn-
lin
.
ob wol inn der ſelbigen art mennlin vorhanden.
dann domit ich von den fi
ſchen
red/ do in einer art kein mennlin/ iſt nit vnglänblich/ ja es iſt von
ten
/ daß die eyer on die meñlin fruchthar ſeyend.
wo aber die meñlin vor-
handen
/ mag es ſelten/ oder gar nimmer beſchehen/ daß die eyer on die

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