Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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201 cxlv
202 cxlvi
203 cxlvij
204 cxlviij
205 cxlix
206 cl
207 cli
208 clij
209 cliij
210 cliiij
211 clv
212 clvi
213 clvij
214 clviij
215 clix
216 clx
217 clxi
218 clxij
219 clxiij
220 clxiiij
221 clxv
222 clxvi
223 clxvij
224 clxviij
225 clxix
226 clxx
227 clxxi
228 clxxij
229 clxxiij
230 clxxiiij
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226clxxVon mancherlei wunderbaren nen ſtecken/ ettliche deren keines/ als faſt alles gewürm. Dergeleichen le-
bend
ettliche in dem lufft/ etliche auff der erden oder im waſſer/ oder vnder
der
erden/ auch in den ſteinen.
etliche habend ein vngewüß orth jrer wo-
nung
/ etliche auch in dem feüwr/ ettliche vnder dem ſchnee.
Sie habend a-
ber
mancherley ſitten vnnd art/ auch vylerley geſtalt.
ettlich ſeind zam̃/ et-
lich
wild/ ein theil bey einanderen/ ein theil allein/ vnnd der gleichen.
Sie
habẽd
aber ein vn{der}ſcheid an dẽ glideren jres leibs/ an der bedeckung/ an {der}
ſchalen
/ federen/ haar/ haut/ ſchůpen/ leder/ horn/ vnnd der gleichen.
Es
ſeind
auch meñlein vnnd weyblin/ vnnd ſo deren keines ſeind/ vnnd ſo de-
ren
beid haben.
Deßhalben habẽd ein theil gar kein geſchlecht noch natur/
als
die mehrſchnecken/ ein theil ſeind an jrer natur geletzet/ von wegen der
zertheilung
.
doch iſt ſolliches nitt in der gantzen art/ ſo vyl die geburt belan
get
/ kom̃end ettliche thier von denen/ ſo inen geleich ſeind/ ein theil von vn
geleichen
/ oder allein auß der faulung/ oder auß einer materien ſamen/
demnach
werden etliche geleich vollkom̃en geboren/ als die ſo auß einer ha-
rigen
oder ſchalechtigen art ſeind/ etliche habend erſten eines ey geſtalt/
etliche
werden außwendig daß leybs erzogen/ als die eydochſen vnd vögel/
ein
theil inwendig als die nateren/ ein theil habend der würmen geſtalt/
bewegend
ſich etliche auß inen/ vnd etliche nit.
Es iſt ein anzeigung einerley arten vnd geſchlecht/ wañ ſie ſich mitt ein-
11wölchethier
einerley
art
ſeyend
.
anderen vermiſchen/ daß iunge darauß werden.
dañ was für thier einerley
art
habend/ die vermiſchend ſich mitteinanderen/ es verhinderẽ dann die
gröſſe
etwas/ vnd geberen auß ſollichem/ nitt anderſt/ dañ wie auch die mẽ
ſchen
vnnd Indianiſchen hůner mitt den vnſerẽ/ ob ſie noch wol zweymal
als
groß ſeind.
Die weil aber nitt geleich volget wann ſie geberen/ daß ſie auch einerley
thier
ſeyend/ als in den roſſen vnd eſſlen beſchicht/ wöllen wir lůgen ob die
ſo
gehoren ſeind/ etwas verletzet werden/ wie die maul thier.
dañ ſie werden
auß
zweyerley arten geboren Wölche aber wider geberen/ die ſeind auß ge
leicher
art geboren/ als auß einem hund vnd fuchs.
Wir müſſend auch die
beſondere
würckungen ergründen/ als wann ein hund ein beſondere nei-
gung
dem menſchen/ daß roß hatt ſein beſonder geſchrey/ der pfauw ri-
chtet
ſein ſchwantz auff in ein ring/ der menſch iſt allein mitt vernunfft be-
gabt
.
Demnach warum̃ dem einen etwan ein notwendig glid manglet/ etwan
vyl ſeye.
dañ die hünd ſo zwey maul biß habend/ vnnd die wider ſo vier
hörner
habend/ ſeind keiner beſonderer art von den überigen.
dann die zän
vnnd
hörner ſeind nitt notwendige glider/ ſo gleich mitt vns geboren wer
den
.
Wann aber die ſelbige einanderen nitt geleich/ zeigend ſie den vnder-
ſcheid
in den arten vnd geſchlechten an.
Wölche nun einer art ſeind/ werdẽ letzſt in des lands natur verkeert/
wie
auch die Indiſche phaſianen ſo vns gebracht/ wölche letzſt kleiner
werden
/ weil ſie durch das land vnnd ſpeyß allgemach geendert werden.
Was aber neüw iſt/ die ſterben zum theil bald/ als die Einhorn in Teütſch
landen
.
die andere geberen nitt/ als die Helffand. die andere geberen wol/
aber
ſchwerlich/ als die leüwen vnnd Tigerthier/ wölcher geſchlecht mitt
der
zeytt letzſt můß abghen.
Ettliche kom̃end gern harfür/ wölche ſich auch mehren. dañ es iſt nicht

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