Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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261 ccv
262 ccvi
263 ccvij
264 ccviij
265 ccix
266 ccx
267 ccxi
268 ccxij
269 ccxiij
270 ccxiiij
271 ccxv
272 ccxvi
273 ccxvij
274 ccxviij
275 ccxix
276 ccxx
277 ccxxi
278 ccxxij
279 ccxxiij
280 ccxxiiij
281 ccxxv
282 ccxxvi
283 ccxxvij
284 ccxxviij
285 ccxxix
286 ccxxx
287 ccxxxi
288 ccxxxij
289 ccxxxiij
290 ccxxxiiij
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288ccxxxijVon mancherley wunderbaren rechten orth ſthen/ mitt großen dutten/ wie die ſtůtten habend. Demnach
auch
ein weiblins ſcham am rechten orth ſthen/ vnnd hieng das mennlich
glid
der ſcham harauß.
Es ſchrey die ſtůtten an/ vnnd hatt eines menn-
lins
geſtalt/ gantz gring mitt auffrechtem haubt/ einem dicken leib/ ſo gri-
ſelechtig
war/ mitt einem großen kopff.
wann es das glid harauß ſtrecket/
war
es nit über ein zwerch hand lang.
Man hat es vmb xxxvj. guldẽ kaufft.
es iſt gewüß daß diſes ſein geilkeit nitt hette mögen vollbringẽ/ dieweil jhm
an
der mennlichen růtten gemanglet.
Es iſt gar gemein daß ein morſo vyl iunge bringt/ als vyl ſie dutten hat.
Wann ſie minder bringt/ iſt ſie vnfruchtbar/ ſo ſie aber mehr bringt/ iſt es
ein
wunderwerck/ dann ſie mag diſe nitt erneeren.
Die hünd ſo auß einem ſaamen geboren werdend/ helffend einanderen/
dann
ſie ſeind gefründt.
was iſt dann verwunderen ſo die menſchen auch
alſo
/ oder nach vyl mehr der geſtalt geſinnet ſeind?
wie Varro daruon ge-
ſchriben
hatt.
Wann ein ſtier nach der geilheit vnnd beyſchlaff auff der rechten ſeiten
hinab
ſteigt/ wirt die ein mennlin bringen/ ſo der auff der lincken ſeiten
abſteigt
/ ein weiblin.
Ich hab ein magt geſehen/ von wöllicher ein fein ſchoßhündlin/ vnd ein
11Krãc@heit erb
lich
.
katz den fallenden ſiechtag bekommen/ alſo daß ſie inn dem gantzen hauß
vmb
einanderen geloffen gar ſchnell/ vnd demnach von ſtund an/ für todt
niderfüelend
.
Hie ſeind zwey ding verwundern/ namlich daß die fallend
ſucht
erblich/ vnnd an andere arthen kommen mag.
Man ſagt daß die baldrion wurtz (die der Phu geleich oder faſt ein arth
iſt
) wann ſie warm gemachet wirt/ die katzen behalte/ wölliches nitt ver
wunderen
/ von wegen deß geſchmackts.
doch ſagt man daß die vnuernünff
tige
thier allein den geruch oder geſchmack an der ſpeyß entpfindend.
Es
erkennend
aber die hünd jhre herren an dem geruch/ vnnd entpfindend vy-
ler
anderer dingen durch diſen ſinn.
weil aber von diſem die frag etwas hö-
her
/ iſt daruon inn den bücheren der ewigen heimligkeitten geſagt worden.
Nitt minder wunderbarlich iſt diſes/ das Ariſtoteles von dem hirtzenn
angezeigt
/ mitt diſen worten.
Es habend alle hirtzen lebendig würm inn
dem
haupt/ vnder der zungen/ oberthalben da die gleich am hals anfahen/
vnnd
das haupt auff den nacken ſtoſſet/ nitt kleiner dann die würm/ ſo
gemeinlich
inn dem faulen fleiſch wachſend am aller gröſten.
dern ſeind bey
xx
.
vnnd wachſend neben einandern alle mal. hie mag man wol eines ſol
22Ariſtotelis
zucht
.
lichen treffenlichen Philoſophi ſchamhafftigkeit vnd beſcheidenbeit erken
nen
/ wöllicher das angezeigt/ was er inn erfarenheit verſtanden/ vnnd a-
ber
hiemitt die verborgene vrſach ergründen vnderlaſſen.
Wie er dann
auch
inn den Problematen vnnd verborgenen fragen gethon.
Die vrſach
iſt
/ daß die hörner groß ſeind.
dann was inn der wurtzel vnnd nidereſt ü-
berflüſſig
/ das freſſend diſe auff/ nitt von wegen der hörneren/ ſo ſchon ge-
wachſen
/ ſonder von wegen deß getemperierten hirns.
dann es iſt vonn nö-
ten
/ daß vyl jrrdiſche feüchte doſelbſten vorhanden ſeye.
Wann die hörner
kleiner
werend/ oder daß haupt größer/ oder nitt ſo vyl überfluß/ weren d@
ſe
ding nitt ſo faſt von nöten geweſen.
Man ſagt daß die füchs ſterbend wann ſie nuß eſſend/ ſo ſie nitt waſſer
darauff
trinckend.
etliche wöllend diſes von dem mandelkernen verſthen/

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