Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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261 ccv
262 ccvi
263 ccvij
264 ccviij
265 ccix
266 ccx
267 ccxi
268 ccxij
269 ccxiij
270 ccxiiij
271 ccxv
272 ccxvi
273 ccxvij
274 ccxviij
275 ccxix
276 ccxx
277 ccxxi
278 ccxxij
279 ccxxiij
280 ccxxiiij
281 ccxxv
282 ccxxvi
283 ccxxvij
284 ccxxviij
285 ccxxix
286 ccxxx
287 ccxxxi
288 ccxxxij
289 ccxxxiij
290 ccxxxiiij
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289ccxxxiijſachen/ Das ſiebend bůch. als wann etwas in dem bůch außgelaſſen.
Man ſagt auch daß eines ebers zan ſo erſt getödet/ alſo hitzig ſeye/ daß
11Eberzan. er etwan das haar/ ſo man inn darzů hebt verbrennet.
Man ſagt auch daß
die
geiſſen wann ſie Eryngien oder brachendiſtel gefunden/ ſich ſamenn
thůnd
/ vnnd nitt ehe von einanderen weichend/ biß ſie diſen ab gefreſſen.
diſes hatt nitt alſo ein heittere vrſach/ als das/ ſo wir von dem eberzan ge-
ſagt
.
dann der eber hatt ein treffenliche hitz/ vnnd wirt auß zorn vnnd ü-
bung
gar erhitziget.
ſolliches zeiget der ſchaum an/ es hatt aber der zan ein
dicke
ſubſtantz.
Es iſt auch gleüblicher/ dann von dem Eryngien/ daß deß
Salamanders
haarlöck von dem feüwr nitt ſollend verzeert werden.
Ich
hab
am Salamandren nie kein haar vermercket/ wiewol Fortius anzeiget/
er
habe ſolliches erfaren/ es were dann ſach daß auß der auffgelöſeten vnnd
abhangenden
haut/ haar worden.
dann es iſt müglich/ iſt auch wol glau-
ben
/ daß ſie von wegen jhrer kelte/ deß feüwrs gewalt mögend lang wider-
ſthen
.
Es ſagt auch der ſelbig/ wann man mitt der hand eines ſchwartzenn
roſſes
hals beſtreiche/ gebe es inn der nacht funcken/ aber inn dem tag kei-
nes
wegs nitt.
Es ſeind inn der thieren kneybüegung/ ſo geſpaltene füß habend (vnnd
22Der alten ſpil inn keinem anderen vierfüſſigen oder zweyfüſſigen thier/ ſo vyl vnnd mir
wüſſen) zwey beinlin/ wölliche mehr dem ſchinbein dann dem ſchen
ckel
gehörend/ die werdend aſtragali/ latin tali oder knoden genennet.
doch nennend die Latiner auch die bein talos vnnd knoden ſo ob den fůſſen
ſthand
.
wiewol diſe/ inn der warheit/ am menſchen nitt ſeind/ nach geleich
ob
den füſſen ſthond/ ſonder wie gemeldet/ inn den kneybüegungen.
Wie
auch
diſe gebein an wenig thieren/ vnd faſt allein an denen ſo geſpalten füß
habend
/ vnnd villicht auch nitt an allen gefunden werdend/ alſo haben ſie
ein
wunderbare zůſamenn ſetzung.
Sy ſthond auch allein an den hinderen
ſchencklen
/ inn dem geleych ſo ſich fürſich beigt vnnd heiſend kneybüegung.

inn
diſen beinlinen wendet ſich das ſchinbein/ vnd wirt ſteiff/ wie auch deß
menſchen
ſchinbein in den knoden.
Dieweil auch ein yedes lieblich ding (wie angezeigt) mag ſechs breitte
lenge
haben/ ſeind inn diſen aſtragalen allein vier/ dann die obereſt vnnd
nidereſt
werdend krum̃ vnnd gantz klein.
doch hatt die obereſt zwen theil/
vnnd
wirt wie zwey hörner von einandern geſünderet.
Ich nenne diſes das
obereſt
/ wölliches weil das bein am thier ſther/ gegen dem hinderen ſchen-
ckel
ſicht/ vnnd den vnderen theil ſo gegen dem fůß iſt.
alſo hatt es ring
harumb
allein vier breitte vnnd lenge.
do vornen eines/ wölliche gegen dem
hinderen
theil der kneybüegung/ vnnd faſt (alſo reden) hinauß ſicht/
vnnd
diſe ghet für auß/ vnnd ligt der knoden leichtlich darauff.
Gegen de-
ren
über ſthet dahinden eine/ ſo ein klein hol iſt/ vnd ſicht gegen deß thiers
vorderen
ſchinbeinen/ weil das bein noch an ſeinem natürlichen orth ſthet.
wann man es aber auff den tiſch wirfft/ ſthet der talus/ knoden/ oder würf
fel
ſchwerlich auff diſem theil.
Die andern zwo ſeiten/ vnder wöllichen die eine gegen dem auſſern ſchen
ckel
/ die anderen gegen dem anderenn theil ſicht/ habend auch jhre namen.
Die gegen dem auſſeren theil ſicht/ wirt hund genennet/ vnnd Ariſtoteles
heißt
es iſchion.
die innwendig ſthet/ heißt das alter. Eine vnder diſen iſt

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