Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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521 cccclxv
522 cccclxvi
523 cccclxvij
524 cccclxviij
525 cccclxix
526 cccclxx
527 cccclxxi
528 cccclxxij
529 cccclxxiij
530 cccclxxiiij
531 cccclxxv
532 cccclxxvi
533 cccclxxvij
534 cccclxxviij
535 cccclxxix
536 cccclxxx
537 cccclxxxi
538 cccclxxxij
539 cccclxxxiij
540 cccclxxxiiij
541 cccclxxxv
542 cccclxxxvi
543 cccclxxxvij
544 cccclxxxviij
545 cccclxxxix
546 ccccxc
547 ccccxci
548 ccccxcij
549 ccccxciij
550 ccccxciiij
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575dxixſachen/ Das zwölfft bůch. reſten vnbewonte landtſchafft/ ſo bleiben nach lvj grad. Zeüch nach etwas
mehr
dañ den halben theil daruon/ für die meer/ ſee/ vnd flüß/ ſo beleibend
nach
zwen vnd dreyſſig grad.
von diſen zeüch den vierten theil für die einö-
den
/ pfützen vnd berg/ wölchen man nit kom̃en mag/ ſo bleiben vier
zwentzig
grad/ wölches der drittheil von zwey vnd ſiebentzig gradẽ iſt/ wöl/
che
wir für den gantzen vmbkreyß geſetzt haben.
Wañ nun ein landtſchafft
dargeſtellet
als namlich Franckreich/ ſo müſſen wir deren landtmarchẽ auff
einẽ
circkel bſchreiben/ nach der Graden breitte vnd lenge/ vnd die ſelbigen
zůſamen
ziechen/ als in dem anderen exempel/ mit hilff der taflen/ vnd di-
ſes
allenthalben in dem vmbkreyß.
demnach hauw ich in der mitte ein gro-
ßen
circkel auß/ vnd dz überbliben/ ſo in dẽ vmbkreiß auff das kleineſt auß
getheilet
/ thůn darzů/ damit ein großer circkel gemachet werde/ wölliches
Semidiameter
du nach der graden breitte meſſen ſolt.
Alſo iſt Franckreich v
graden
vnd vier vnd zwentzig minuten/ mit diſen haſt du auch in der tafel
der
vmbgewanten ſchooß ſechßzehen minuten/ deßhalben ſůch wie groß {der}
gantz
ſinus oder ſchooß gedoplet ſeye/ das iſt 7200 minuten/ vnnd iſt eine
auß
ſ50.
alſo groß iſt der gantz vmbkreiß in Franckreich. Deßhalben iſt es {der}
hundert
vnd fünfftzigeſt theil der gantzen bewonten welt.
Von der occultation oder verberg kunſt/
Das
lxj Capittel.
DIe verberg kunſt ſthet in dingẽ/ gedanckẽ deß gemüts/ geſcheff-
ten
/ vnd bedeüttungen.
Man verbirgt etwan ein handel durch
ding
ſo einanderen geleich ſeind.
dañ die gleichnuß iſt ein vrſach
der
vnwüſſenheit/ wie ein vnderſcheid der erkañtnuß.
Doch ha-
ben
wir von diſem in bücheren der Subtiliteten gehandlet.
aber
in
kümernuſſen deß gemüt/ oder anderẽ gedancken verbirgt man ein ding/
wann
das angeſicht geendert.
wie der ſagt/
Das angſicht zeiget ein hoffnung an/
Den ſchmertzen truckt man ins hertz hindan.
Aber die gſchefft verbirgt man erſt/ wann ſich ander leüth deß annem
men
/ vnd wañ man nit der geleichen thůt/ vnd wañ wir allein heimlich da-
mit
vmbghend.
Weil aber diſe vngewüß/ iſt nit von nötẽ daruon reden/
ſonder
wöllend den heimlichen bedeüttungen kommen.
Wir zeigend vn
ſer
gemůt auff zwen weg an/ mit der ſtimm vnd der geſchrifft.
Die ſtim̃ oder red verbirgt man auff ſiebẽ weyß. erſt mit abweſenheit.
11Red zůverber
gen
.
diſes iſt die ſichereſt weyß.
vnnd wann man diſer nitt innenn wirt/ iſt auch
kein
argewon dabey.
Demnach mit murmlen oder leyßreden/ wölches gar
vnzierlich
/ voll argwon/ vnnd offtermalen vrſach eines großen vnglück
iſt
.
Zům drittenn durch ein vnbekanndte ſprach/ als mitt den Lateiniſchen
Griechiſch
/ vnnd mit den Welſchen Teütſch.
doch iſt auch ein argwon dar-
hinder
/ vnd nit faſt fein.
Zům vierten mit wincken/ als wann zwey mit ein
anderen
ſchimpffen/ aber ſolches iſt ſchantlich vnd ſpötlich.
Zům fünfften
durch
wort ſo etwas anders anzeigẽ/ wölcher weg den lottersbůben geheim.
Die Italiener nennen diſe ſprach Calman/ vnnd die Teütſchen Rotwelſch.
Auff
diſe můß man lang acht haben.
wann aber yemand diſe recht

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