Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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611 dlv
612 dlvi
613 dlvij
614 dlviij
615 dlix
616 dlx
617 dlxi
618 dlxij
619 dlxiij
620 dlxiiij
621 dlxv
622 dlxvi
623 dlxvij
624 dlxviij
625 dlxix
626 dlxx
627 dlxxi
628 dlxxij
629 dlxxiii
630 dlxxiiij
631 dlxxv
632 dlxxvi
633 dlxxvij
634 dlxxviij
635 dlxxix
636 dlxxx
637 dlxxxi
638 dlxxxij
639 dlxxxiij
640 dlxxxiiij
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587dxxxiſachen/ Das zwölfft bůch. auch diſes nit mercken/ welches dann noch größer/ es werde dann der gantz
circkel
erfüllet.
dann ob wol diſer handel ſich on gefahr begibt/ iſt doch auch
etwas
göttlichs darhinder.
Deßhalben ſollend der Griechen fablen hie
gar
nichts gelten/ mit jrem ſchiff Argo/ darzů mit dem Iaſon/ vnd Colchi
de
.
Es ſeind auch des Salomons ſchiff zůgroß/ vnnd vmb ſo vyl (gegen de
nen
ſo ſich vnſeren zeiten zůgetragen) daß man es für fablen haltẽ möch
te
.
Wir wöllẽ aber diſes/ ſo fürgehalten/ beweiſen. dann es ſeind inn diſem
handel
mehr dann ein wunderwerck/ ob man es wol allein für ein wunder-
werck
halten möchte.
Deßhalben wöllen wir der erden vmbkreiß A B C ſetz
en
/ vnd der Sonnen lauff auß dem A inn das B/ vnd ein
98[Figure 98]a d c b e yeden tag auß dem B in das C.
aber in einem jar auß dem
A
in das C/ vnd auß dem C in das B/ dann ſie lauffend ge-
gen
einander.
Wann diſes geordnet/ vnnd das ſchiff in ei-
nem
tag vmb die welt füre/ iſt offenbar daß es die Soñ al-
wegenn
an dem orth haben wirt/ da ſie vonn anfang ge-
weſen
.
alſo wirt man meinen es ſeye inn einem augenblick
vmb
die welt gefaren.
Wann aber das ſchiff den erſten tag auß dem A inn
das
B füre/ vnd den anderen auß dem B in das C/ vnd den drittẽ auß dem
C
in das D.
wann das ſchiff in dem B were/ wurde die Sonn wider in dem
A
ſein.
vnnd wann es inn dem C were/ wurde die Sonn im B ſein/ vnnd
wann
es in dem A/ wurde die Sonn auch daſelbſten ſein.
Alſo wurde man
vermeinen
es werend allein zwen tag verſchinen.
darumb wirt ein tag min
der
ſein/ dann es ſich in der warheit befindet/ namlich alwegẽ für hundert/
neün
vnd neüntzig/ vnnd für ccclxv allein ccclxiiij.
vnd für drey jar/ drey
jar
minder eines tags.
diſe rechnung beſteth allwegen. Wañ es aber durch
ein
anderen lauff dem erſten gegenn hie oder dort wider kommet/ wie die
ſchiff
gewonlich thůnd/ ſo verr vnd das ſchiff auß dẽ A in das A durch B C
widerkere
/ wirt ein tag minder gezellet/ gleich wie auß dem A in das A auß
C
B nach dem widerſpil/ nammlich von Occident inn Orient/ wirt ein tag
mehr
ſein.
Denn wann man das ſchiff in das A ſtellet/ daß inn einem tag
durch
das C wider in das A kommen ſoll/ vnnd der punct ſo ihm entgegen
ſteth
A ſeye/ vnd das ſchiff E/ wirt es inn zwölff ſtunden dem E kom-
men
/ von dem C har/ vnd wirt die Sonn in dem C ſein/ von dem B har.
deßhalben wirt die Sonn wider inn Mittag ſein/ vnnd wirt man ein tag
zellen
/ vnnd ein anderen wañ es widerkeeren/ darumb werden für ein tag
zwen
gezellet.
Wann man nun wider hinderſich fahret/ vnd har komme/ wo man wöl-
le
/ ob man wol durch B C zeücht/ ſoll man ein tag von der zaal thůn/ vnnd
durch
C B einẽ darzů thůn.
Weil aber allwegẽ ſo vyl daruon nim̃et als
man
darzů thůt/ oder darzů thůt als vyl man daruon nim̃et/ ſoll man all-
wegen
end des vmbfarens ein tag minder zellen/ wann das ſchiff durch
B
C gangen/ oder eines tags mehr/ wann es durch C B kommen/ die ſchiff
jrrend
wie weit ſie wöllend.
Diſes iſt auch waar/ wañ man allein des täg-
lichen
lauff acht neme.
dann die tag werden denen ſo auß dem A durch B C
reißen
vmb ſo vyl lenger/ vnd ſo vyl kürtzer/ wañ man durch B C zeücht/
alſo
daß in der erſten abrechnung eines tags minder/ in der anderen eines
tags
mehr gezellet wirt.
Weil aber die Sonn alle tag von Occident in Oriẽt
vmb
ein grad fahret/ meinet man es ſolte das ſchiff ehe der Soñen

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