Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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521 cccclxv
522 cccclxvi
523 cccclxvij
524 cccclxviij
525 cccclxix
526 cccclxx
527 cccclxxi
528 cccclxxij
529 cccclxxiij
530 cccclxxiiij
531 cccclxxv
532 cccclxxvi
533 cccclxxvij
534 cccclxxviij
535 cccclxxix
536 cccclxxx
537 cccclxxxi
538 cccclxxxij
539 cccclxxxiij
540 cccclxxxiiij
541 cccclxxxv
542 cccclxxxvi
543 cccclxxxvij
544 cccclxxxviij
545 cccclxxxix
546 ccccxc
547 ccccxci
548 ccccxcij
549 ccccxciij
550 ccccxciiij
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605dxlixſachen/ Das dreizehend bůch. in mehrtheil abſünderen/ die kürtzere in weniger/ namlich in eine minder.
Wann wir auch lenger tiſch machen wöllen/ ſollẽ wir die lengere ſeytẽ in we
niger
theil/ vnnd die kürtzere in mehrtheil/
117[Figure 117]a k l m b e q r g f ſ t h c n o p d 3118[Figure 118]a g h b e m n f c k l d 4119[Figure 119]a k b e m g f n h c l d 5120[Figure 120]a b c d 1121[Figure 121]a b c e d 2122[Figure 122]a b c e d 3 namlich eine mehr abtheilen.
Zům vierten/
wañ
wir etwas wöllen der ſeyten thůn/
ſollen
wir auß {der} ſeyten nem̃en.
ein exẽpel in
der
erſtẽ figur.
der kurtzen ſeyten ſeyẽ zwo/
vnd
{der} lengerẽ ſechs.
Ich wolt aber gern ein
figur
machen die vier lenge drey breitte
hette
.
weil ich nun ein kürtzere ſeyten (nam
lich
zwo) machen wolt/ daß es drey ſeyend/
vnd
drey/ die zwey vm̃ eins übertreffen/ ſo
theil
ich A C vnd B D in zwẽ geleiche theil/
alſo
dz ein yeder eins ſeye.
darũb diuidier
zertheil
ich nach dẽ dritten gebott das A B
vnd
C D in drey geleiche theil/ darnach ſetz
ich
das richtſcheit (diſes iſt ein inſtrument
auß
metall o{der} holtz von den werckmeiſterẽ
bereittet
/ wölches ein grad eck haltet eigent
lich
nach den geſtrackten linien/ breit vnnd
dick
/ damit es ſich nit biege/ wölches gſtalt
wir
vorhin an {der} ſeyten angezeigt) auff das
G
vnd E/ vnd verzeichnen alſo den punc-
ten
M in deß richtſcheit eck/ vnd ſetze dann
auch
dz richtſcheit auff F vnd S/ vnd ver-
zeichnen
N.
wañ man nun gerade linien G
M
vnd M N/ vnd N L zeücht/ vnd die fi
gur
G M N L/ D B abſchneidet/ wañ die
rechte
linien M N ob dẽ A G zůſamen kom̃et/ wirt dz L D
mit
derẽ auff M N fallen/ vnd haſt du alſo/ wañ diſe zůſa-
men
kom̃en/ wz du gefragt haſt.
Alſo wañ du auch begerſt dz
in
der fünfften figur auß A B C D/ wölches ſeyten A B
C
D ſechs ſeyen/ vnd A C auch B D vier/ jx lenge machen/
wirt
der vnderſcheid zwiſchen jx vnd vj/ ſein.
weil ich auch diſes will len-
ger
machen/ ſůch ich wie offt ich drey in ſechs haben möge/ nãlich A B vnd
C
D {der} lengeren ſeytẽ/ vnd ſich dz es der halb theil iſt.
deßhalbẽ theil ich A B
D C durch gleiche theil/ durch dz dritt gebott A C B D in theil
ſetz dañ dz richtſcheit o{der} winckelmeß auff die punctẽ K E/ deßgleichẽ
auff
dz H L/ vnd find die punctẽ M N.
dañ zeüch ich liniẽ/ vnd theil
A
B C D in zwo figur A C M N H B E C D H N M.
ſetz dañ EM
auff
N H/ ſo fallet A K eigentlich auff E M/ vnd wirt ein figur die jx len
ge
hat/ auch in {der} breite wie E C/ dz iſt ij ein viij theil.
Dz fünfft iſt/ du
begerſt
etwz einẽ rechtẽ quadraten bringẽ/ ſo můß die proportz {der} langẽ
ſeytẽ
dẽ kurtzẽ/ wie zweyer quadratẽ zal ſein/ wölcher vrſprũg in einẽ vn-
derſcheiden
.
Ein exempel in {der} dritten figur. A B ſeye vier vnd ein halbs/ A
C
ſeye deren zwey/ ſo iſt die proportz wie neün vier.
deren zalen radices
vrſprung
ſeind zwey vnnd drey/ ſo an dem einen vnderſcheiden.
deßhalben
theilẽ
wir nach dẽ drittẽ gebott A B vnd C D in drey theil/ A C vnd B D

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