Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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73 xvij
74 xviij
75 xix
76 xx
77 xxi
78 xxij
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83 xxvij
84 xxviij
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65ixſachen/ Das erſt bůch darum̃ můß daß geſchirr brechen. Es iſt aber an dem gantzen leib kein ge-
ſchirr
ehezerbrochen/ dañ die pulßaderen der lungen/ die weil ſie gantz ſub-
teil
iſt/ den pulß ſchlecht/ den athem haltet/ vnd daß aller wärmeſt geblüt
hatt
.
Weil dañ diſes gantz offenbar/ ſo hörend die ſchwetzer auff/ wölche al-
lein
darum̃ kein gefallen an vns habend/ daß wir etwan anderſt halten dañ
der
Ariſtoteles.
Die meinend auch mañ ſolle ſie allein darum̃ witzig halten/
daß
ſie ſich Ariſtoteliſch neñend/ dieweil ſie mitt groſſen titlen jre vngeſchick
licheit
bedeckend.
Ich begeret allein/ wo es müglich/ denen wölcher aber
gar
wenig/ ja küm̃erlich einer oder zwen/ nitt geſchriben zehaben.
Sie laſſend ſolliches allein/ vnnd gefallet jnen nicht/ da mitt ſie diſen
durch
wölche ſie vnderrichtet ſeind/ nitt dancken dörffen.
Wider ſol-
liche
hab ich diſes geſchriben/ vnnd nitt wider denn Ariſtotelem/ wölchen
ich
allezeytt hoch vnnd lobwürdig gehalten hab/ wölcher/ ob er wol nichts
anders
gethan/ hatt er den Theophraſtum vnderwyſen/ vnnd alſo den gů-
ten
künſten ein heyteren verſtand gemachet.
Merck aber wie vyl doran gele
gen
ſeye/ daß mañ ſolliches wüſſe.
dannwir mögen geleich wie die natur han
dlen
/ wañ ſie auß vyl dingen ein wunderbars machet/ vnd daß groſſem
nutz
des menſchlichen geſchlechts/ chren dem ſchöpffer/ doch wellend
wir
daß harnach anzeigen/ habend es auch vor an anderen orthen geler-
net
.
nun aber iſt genůg daß man weißt dz die antipathia widerwertikeyt
můß
auß ſympathia gleichförmigkeyt genom̃en werden.
daß ſo vyl
des
einen arten ſeiend/ als des anderen/ dieweil die widerwertikeyt on die
gleichfermigkeyt
nitt beſthã mag.
Dieweil dañ nun alle ding mitt einande-
ren
vnd wider einanderen ſeind/ wañ mañ auch die ding bedencket/ ſo nitt
nach
der gleichförmikeyt widerwertigkeyt/ ſonder nach gemeinem lauff
beſchehen
/ als von dem leym vnd ancken oder butter geſagt/ ſoll mañ wiſ-
ſen
/ daß die ding ſo an dem menſchen oder in der welt am mehrſtẽ wider ei-
nanderen
ſeind/ ein treffenlich mittleyden mitt einanderen habend/ als dz
erdterich
mitt dem him̃el/ der mund vnnd der magen mitt den füeſſen/ als
mann
heitter ſehen mag in den ſalbungen/ wölche von dem queckſilber be-
ſchehen
.
Gleichergſtalt die ding ſo vnder den Polis fürghand/
11Der w@l@ ab@
theylung
.
von denen dingen ſo in den heiſſeſten landen/ nam
lich
in der mitte.
daß mittel ſag ich durch wölches
die
Soñ/ der Mon/ vnd die andere Planeten lauf
fen
.
wölcher circkel von der läbendige thieren figur
wägen
Zodiacus geneñet wirt.
die außerſte theil a-
ber
ſo vm̃ die Polos ſeind Arcticus Antarcti-
cus
.
das mittel aber dariñen wir wohnẽ/ heiſſet dz
ober
/ das überig heiſſet das vndertheil.
Das ober
mittel
hatt von einem polo dem anderem zwo
auſſereſte
gegne/ deren yetwedere hatt 23 {1/2} gradus
die
mittel hatt 47.
Dieweil nun von einem Polo dem anderen 180 grad
ſeind
/ thůnd die zwo in mittẽ ſo man ſie ſam̃en thůt 86 grad.
alſo hatt ein
yedes
theil 43 grad.
Die ſoll mañ abtheilẽ wie du an der ſeyten ſicheſt. An dẽ
vnderẽ
theil aber ſeind auch ſo vyl/ alſo dz die mittnächtigſte vndẽ dao
bẽ
habe 47 grad.
alſo auch die gegẽ mitag. Die in mittẽ aber 94. Dẽnach ein
yede
in mittẽ 86.
alſo dz daruß werdẽ 360 grad/ welches dañ iſt der vm̃kreyß
der
gantzẽ kugel.
nun diſe mitt jren vnderẽ ſam̃en thůt/ als vor
22
## Mitnacht vnwonhafft
# 23 {1/2}
## Mitnacht wonhafft
# 43.
Mittle
# 47.
## Mittag wonhafftig
# 43.
## Mittag vnwonhafftig
# 23. {1/2}

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