Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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680dcxxiiijVon mancherley wunderbaren nacht ein ſeltzam geſchrey hört/ als wann es todter menſchen ſtimmen we-
rend
/ darzů erdbidem/ finſternuſſen/ waſſersnot/ ſeind alles zeichen vnd
vrſach
der peſtelentz.
Alſo wann theüre zeytt vnnd krieg vorhanden/ vnnd
wann
vyl zweyling geboren/ als wann die natur den mangel erſetzen wolt/
vnnd
wann die kindtbetteren ſterben.
Es iſt kein gewüſſere anzeigung ſeines tods/ dann wann yemand ſein ei-
11Seins eignen
tods
anzeigũg
genen geiſt geſechen/ öder der jm treüwet/ wie dann Marco Bruto dem
anderen
malen begegnet/ ſprechende/ O Brute ich bin dein böſer geiſt/
Philippis
wirſt du mich ſechen.
Diſes hat ſich begebẽ wie er auß Aſia geſchei
den
/ vnnd mit Caſſio in die Philippiſchen landtſchafft kommẽ/ da er auch
erſchlagen
worden.
Zům anderen mal ſagt man ſeye jhm diſes in der nacht
daruor
begegnet/ als er überwunden worden.
Alſo wann der geiſt traurig
iſt
/ als Keyſer Iuliano beſchechen.
dann wie diſer bey Cteſiphon geweſen/
vnnd
wachend der Philoſophey obgelegen/ hat er ſeinen geiſt geſechen (wel
licher
jm vor etlichen zeytten in Franckreich begegnet/ vnnd etliche wort ge
redt
/ in wölchẽ Reyſers Conſtantij todt angezeiget/ vnnd ſein glück) gantz
traurig
auß der kammer vnnd Küniglichen palaſt ghen.
es warend auch
Amalthee
horn beſchloſſen/ mit wöllichen deß gemeinen nutz geiſt oder deß
ſelbigen
verweſers gewonlich gemalet.
Alſo iſt am nachgendẽ tag der Key-
ſer
erſchlagen worden.
Es ſeind drey ding von nöten daß man ſolche ding ſechen möge. dann es
ſicht
nit ein yeder der bald ſterben ſoll ſeinen geiſt/ ſonder ihren gar wenig.
Zům erſten můß es gar ein fürnemmer mann ſein/ wie Brutus geweſen/
wölcher
in nammen deß gantzen Römiſchen gemeinen nutz gehandlet/ ſich
geſtercket
/ vnnd vmb ein zeüg beworben hat.
Zům anderen daß es ein faſt
böſer
menſch ſeye.
dann Brutus hat Keyſer Iulium erſchlagen/ von wölli
chẽ
er erhalten wordẽ/ alſo dzer ſich ſeiner vndanckbarkeit halbẽ nit hat ver
antwortẽ
mögen.
Ich will erſt geſchweigẽ daß vyl vermeinẽ er ſeye deß Key
ſers
ſon geweſen.
Es iſt auch Iulianus gegen Gott/ Keyſer Conſtantio/
vnnd
Vrſulo gantz vndanckbar geweſen/ dann er hat den letſten/ ſo jm vyl
gůts
gethon/ tod geſchlagen.
Dergeleichen ſeltzam geſicht iſt auch dem Dioni begegnet/ wölcher Dio-
nyſio
ſeinem ſchwager faſt vndanckbar geweſen.
es iſt Dion auch ein ver-
rümpte
perſon geweſen/ vnnd ein oberſter über den gezeüg.
dem dritten
můß
man glauben daß der geleichen teüffel vnnd geiſter ſeyend/ vnnd die
ſelbige
verehren/ als gemeldete perſonen gethon.
Deßhalben hat Caſſius
kein
geiſt geſechen/ ob er wol Keyſer Iulio auch vndanckbar geweſen/ von
wölchem
er erhalten worden/ darzů dem gemeinen nutz vorgeſtanden.
dann
er
was dem Epicuro ergeben/ vnd weil er nit vermeinet daß teüffel weren/
ſolte
er auch keine geiſter ſechen.
Weil Sylla ein oberſter feldherr geweſen/
vnnd
auff die teüffel gehalten/ darzů dem Mario vndanckbar/ von wölli-
chem
er hette mögen erſchlagen werden/ vnnd aber erhalten/ der hatt ſein
geiſt
auch geſechen/ aber im ſchlaff.
Deßhalben iſt gewüß daß diſe ſo treffenlich vndanckbar/ wölche auch ei-
nes
großen nammens vnnd mechtigen gemüts geweſen/ darzů dem teüffel
geopfferet
vnnd verehret/ faſt alle wann ſie ſchier ſterben ſollen/ jhren geiſt
ſechen
werdend/ gleich als wann diſer frolocket/ wölchem ſie vndanckbar ge
weſen
.
oder als wann der teüffel freüd daran hette/ wöllichem nicht liebers

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