Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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791 dccxxxv
792 dccxxxvi
793 dccxl
794 dccxxxviij
795 dccxxxix
796 dccxxxvij
797 dccxli
798 dccxlij
799 dccxliij
800 dccxliiij
801 dccxlv
802 dccxlvi
803 dccxlvij
804 dccxlviij
805 dccxlix
806 dccl
807 dccli
808 dcclij
809 dccliij
810 dccliiij
811 dcclv
812 dcclvi
813 dcclvij
814 dcclviij
815 dcclix
816 dcclx
817 dcclxi
818 dcclxij
819 dcclxiij
820 dcclxiiij
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762dccviVon mancherlei wunderbaren angefangen beſchelten. Alſo habe jm diſe von ſtundan inn Armeniſcher
ſpraach
geantwortet/ vnnd gewellen auß dem bett ſpringen/ vnnd mitt jm
vnderſtanden
kempffen/ wie ſie aber der alt beſchworen/ iſt ſie wider le-
dig
worden.
Diſe hatt hernach bekennet ſie habe den teüffel/ wie er inn das
bett
geſtigen/ inn eines weibs geſtalt geſehen/ mitt außgeſpreittetem haar/
gantz
dunckelechtig/ wölliche inn ſie gefallen ſeye.
hernoch aber wüſſe ſie nit
mehr
was ſie gethon habe.
Deßhalben ob wol die teüffel kein gewüſſe geſtalt/ noch eigene ſprach ha-
bend
/ ſeye jnen doch ein lüfftiger leib geben/ wöllichen ſie noch jrem gefal-
len
/ wie ein wäyender wind die wolcken/ in mancherley geſtalten/ verende-
ren
/ darzů zůſam̃en ziechen vnd außſtrecken mögen.
Diſe verenderen auch
jre
farben noch den begirden jres gemüt/ wie die menſchẽ/ aber vyl beſſer/
weil
ihr leib der ſehl mehr gehorſammer iſt.
Doch komme alles gar bald wi-
der
hinweg/ von wegen ihres leibs beweglichkeit vnd ſubteyle.
dann jr leib
iſt
lufft/ oder ein kleine feüchtigkeit darbey.
Es ſeind auch geleich wol mitt weyßheit vnnd liſtigkeit die teüffel vonn
anderen
teüfflen vnderſcheiden/ als die menſchen/ pferd/ küngelin/ leüwẽ/
meüß
/ ſchnecken/ vnnd andere thier.
dann der teüfflen verſtand ſeyend ſo
weyt
von einanderen/ daß etliche gar weyß/ vnd zůkünfftiger ſachen ver-
ſtendig
/ die andere aber kümerlich ein gegenwirtige ſach verſthen mögen.
Darumb nemmend die feüwrige vnnd lüfftige mancherley geſtalten an
ſich
/ vnd beleibend nit lang darinnen.
doch ſeind diſe langwirender die ſich
jnen
mehr vergleichend.
als in weyſſagungen eines Künig ſcepter/ gezier-
den
/ ernſt/ vnnd weißheit/ in erſchreckungen eines leüwen freuel vnd brü-
len
.
Die aber ſo das liecht fliehend/ vnd ſo vnder der erden wonend/ behal-
tend
ihre geſtalten lang/ vnnd mögend die nitt gar eigentlich verenderen.
Die jrrdiſchen vnnd wäſſerigen habend inn allen dingen etwas mittels vn-
der
diſen/ doch nemmend die wäſſerigen gar gern der weiberenn/ vöglen/
vnnd
Nereiſchen Nymphen oder Heydniſchen Götterenn geſtalt an ſich.

die
jrrdiſchen aber der menſchen vnnd hunden/ in wöllicher geſtalt ſie auch
lang
beleibend/ dann ſie habend ein großen luſt darinnen.
Sie haben auch
kein
beſondere ſpraach/ ſonder brauchend ſich gemeinlich deren/ bey wölli-
cher
ſie wonend.
Es iſt aber aller teüfflen natur gantz forchtſamm/ vnnd förchtend für
11Teüffelforcht
ſamm
.
vnnd für ſie werden noch in größere finſternuß geſtoſſen.
deßhalben förch-
tend
ſie die treüwung vnnd Barbariſche vnbekannte wort gar ſehr/ weil ſie
diſe
nit verſthend/ vorab was vnder der erden iſt/ vnnd verlaſſend alſo den
menſchen
.
Sie förchtẽ auch mehr man binde ſie mit bley/ wachs/ vnd reinem
faden
/ dann wann man mit rechten beſchwerungen vnnd heiligen wortten
an
ſie geradtet.
Sie werffen auch etwan mit ſteinen/ aber ſchaden niemand
nicht
.
ich acht auß diſer vrſach/ weil ſie nit mitt gewalt werffend/ vnnd we-
nig
krafft hinder jnen/ ſonder es faret dahar/ als wann es von einem wind
getriben
were.
deßhalben verletzend ſie nitt/ ſonder erſchreckenn allein/ alſo
daß
aller deren dingen/ mit wöllichen ſie nit beſchedigen mögen/ jr blödig-
keit
vnd große forcht vrſach iſt.
darum̃ dörffen ſie auch diſe nit vnderſthen/
ſo
ſie vermögend/ ſie werden dann darzů gereitzet.
Ich will aber wider auff
den
Pſellen vnd Marxen kommen.
Darũb ob wol die lüfftigen teüffel weyß ſeind/ bringẽ ſie doch nicht gůts.

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