Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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271 ccxv
272 ccxvi
273 ccxvij
274 ccxviij
275 ccxix
276 ccxx
277 ccxxi
278 ccxxij
279 ccxxiij
280 ccxxiiij
281 ccxxv
282 ccxxvi
283 ccxxvij
284 ccxxviij
285 ccxxix
286 ccxxx
287 ccxxxi
288 ccxxxij
289 ccxxxiij
290 ccxxxiiij
291 ccxxxv
292 ccxxxvi
293 ccxxxvij
294 ccxxxviij
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296 ccxl
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274ccxviijVon mancherlei wunderbaren
Die Griechen vereriben die ſchermüß alſo/ ſie ſagend man ſoll ein nuß o-
11Schermeüſs
vertreiben
.
der ein anderen öpffel/ ſo geleiche hert hatt/ außhülen vnnd durchboren/
demnach
ſtrauw/ wachs/ ſchwebel gnůgſam darein thůn.
auff diſes ſoll
man
alle kleine zůgeng vnd lufft löcher der ſchermeüßen wol verſtopffen/
vnnd
ein loch ſo etwas weytter offen behalten.
in diſes ſolt du die nuß/ ſo in
wendig
angezündet iſt/ legen/ alſo daß ſie von dem einẽ orth har möge lufft
entpfahen
/ wölchen ſie an dem anderen orth wider von ihr laße.
wann alſo
alle
ſpält voll rauchs werden/ müſſen die ſchermeüß eintweders gleich flie-
hen
oder ſterben.
Wañ du der bauren oder feldmeüß löcher mitt eichener
eſchen
fülleſt/ werden ſie grindig vnd ſterben.
Ich ſag das nicht ſchnellers
alle
thier vmb bringet/ dañ der ſteckrüblin ſafft/ welches doch den alten vn
bekant
geweſen.
es iſt auch nit gůt von den vmbgebrachten thierẽ zůeſſen/
ſie
ſeiend vierfüßig/ vögel/ fiſch oder andere.
Wann du einem hund ein gekochte fröſchen zůeſſen gibſt/ wirt er nim̃er
von
dir weichen/ alſo ſchreibt Saſerna in ſeinem feldwerck daruon.
ich weiß
aber
wol daß ich vyl hünden mehrmalen fröſchen/ ſo ongefahr gekochet
waren
/ geben hab/ welche mir doch nit gehorſammet.
Wann ſie aber etwan
ein
anderer ſchlecht/ ſo ſie von dir weichẽd/ du jnen allein zůeſſen gibſt/
bleibend
ſie bey dir.
Etlich vermeinend wann man ihnen brot zůeſſen geb/
das
man vnder der achßlẽ getragen/ alſo das es von ſchweiß naß worden/
ſeyen
ſie den herrẽ gehorſam vnd lieben die.
die andere/ welches doch ſchant
lich
zůſagen/ wann man das brot in eines weibs kranckheit vnd blůt beſud
le
.
Vnd wañ ſchon diſes war/ ſoll man doch nit ein ſolche ſchand begehn/ da
mit
man den hund günſtig behalte.
Alle thier/ nit allein die vierfüßige/ werden treffenlich vnnd gar bald
22Thier ſelſst
zůmachen
.
feißt nach dem dreytägigen hunger/ mit der ſpeiß/ ſo ihnen füglich iſt.
man
vermeint
es ſeye den roßen das bilſenkraut/ ſneckenfleiſch/ gerſten vnd an
ders
der gleichẽ/ gantz kommlich.
den ſchaffen iſt das ſaltz in der ſpeiß gůt/
dann
ſie werden fürnem̃lich durch das tranck feißt.
Die vrſach iſt daß der
hunger
in diſen thierẽ die überflüſſige feüchte verzeert/ mehret die hitz/
vnd
bringet vyl tag begird der ſpeyß.
Die wildẽ thier fragend nicht nach
der
ſpeyß/ dann wañ ſie die nateürlich begird darzů treibt.
Es hatt aber die öltrůſen ein ſolliche krafft vnd nutzbarkeit/ dz ſie auch
die
ochſen vor krãckheit behütet/ luſtiger eſſen machet/ wañ man diſe
allgemach
am vierdten o{der} fünfften tag vnder die ſpeyß vnd trãck miſchet.
Alſo wann man diſe mit weintrůſen vnd feygbonen ſafft vermiſchet/ vnd
außwendig
das viech vnnd ſchaaff mit beſtreychet/ behaltet es ihnen das
haar
vnnd wullen/ darzů die haut vor reüdigkeit vnd auff ſchrinden/ ja es
@nehret
jnen auch die wollen.
es iſt aber beſſer daß man die geſchmirtẽ ſchaaf
mit
ſaltzwaſſer ab weſche.
. Der geſchmack von einer verbrenten katzen ver
treibt
alle arthen der wißelein.
alſo beſchicht mitt allen blůtloſen thieren/
ein
yedes in ſeiner arth.
Wann man ein ſchwam in feißte röſtet/ iſt der hünden gifft/ dañ er frißt
diſen
/ vnd mag jn weder widergeben/ weil er geſchwillet/ noch vertäuwen
veil
er gantz zäch iſt.
alſo geth es auch mit den thierfälen / doch töten ſie
nit
ſo bald.
demnach die mittelmeüßlin ſo leicht vnnd hert ſeind/ alſo auch
das
glaß.
dañ das überig gifft ſpeyen ſie herauß. Mam kompt jnẽ widerũb
zůhilff
/ wann ſie vyl öl getruncken/ welches der mehrtheil nützlich inn den

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