Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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271 ccxv
272 ccxvi
273 ccxvij
274 ccxviij
275 ccxix
276 ccxx
277 ccxxi
278 ccxxij
279 ccxxiij
280 ccxxiiij
281 ccxxv
282 ccxxvi
283 ccxxvij
284 ccxxviij
285 ccxxix
286 ccxxx
287 ccxxxi
288 ccxxxij
289 ccxxxiij
290 ccxxxiiij
291 ccxxxv
292 ccxxxvi
293 ccxxxvij
294 ccxxxviij
295 ccxxxix
296 ccxl
297 ccxli
298 ccxlij
299 ccxliij
300 ccxliiij
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279ccxxiijſachen/ Das ſiebend bůch. dieweil vorgemeldet/ das auch auß die wildẽ hünd wölff werden. Deßhalbẽ
ſeind
wilde vnd Welſche katzen/ vnnd demnach auch die meerkatzen ſo lan
ge
ſchwäntz hand.
wiewol ſie etlich geſchwäntzet affen neñen/ weil ſie ſitzend
eſſen
/ vnd nit für ſich gebogen wie die katzen.
Inn gemein iſt diſes eben ein
geſchlecht
vnnd arth mit den Panterthieren vnnd Parderthieren/ wie vor
geſagt
.
Dann inn Affrica vnnd India vermiſchend ſich vyl thier mitei-
nander
auß mangel des waſſers/ vnd geylkeit ſo auß dem heiſſen land ent-
ſthet
/ alſo das auß jrem beyſchlaaff vyl ſeltzamer thier herſur kommend.
11wie die pferd
oder
roſs
erkennen
.
Der roßen zeichen iſt/ daß ſie an der ſtirnen vnnd füſſen (wie wol der ör-
ter
fünffe ſeind) ein klein weyßſcheinend bletzlin haben/ oder ein linien vnd
ſtrich
an der ſtirnen/ ſo weder das maul noch die augbrauwen berüret.
Ettlich laßen ihnen gefallen/ wann ein hübſch weiß ſternlin dem roß an
der
ſtirnen ſteht/ wann ſchon kein fůß/ oder einer/ oder noch mehr weiß we
ren
.
Dann wann die hinderen/ oder die lincken füß alſo ſeind/ ſagt man es
ſeyend
die beſtenn/ weil an dem ſchlechterenn orth auch die gůtenn zeichen
ſthand
/ wie dañ der zältner iſt/ welchen mir Iohannes Amulthon der tref-
fenlich
biſchoff inn Schotten geſchencket hatt/ den ich pfleg zůreiten.
Wañ aber alle füß weyß ſeind/ ein ſternlin auch an der ſtirnen ſteth/
ſeind
ſie beſſer dann die vorgende.
Deßhalben ſeind diſes die beſtẽ/ die ein weyß ſternlein an der ſternen ha-
ben
/ vnnd über diſes auch ein ſtrich/ ſo weder das maul noch die augbrau-
wen
an rüret/ wie dann mein zeltner iſt/ als ich geſagt hab.
wiewol er auch
ein
weyß maul hatt.
wañ die hinderen füß auch weyß ſeind/ kan man nicht
mehr
daran wünſchen.
Darumb ſoll man ſie deſter baß alle zeit beſichtigẽ/ daß der minder theil
weiß
ſeye/ vnd der hinder fůß mehr dann der vorder/ dañ an den hinderen
füſſen
iſt mehr gelegen/ dañ an den vorderẽ.
Nun wöllen wir das zeichen
den
ſtrich ſo gemeinlich an der ſtirnen ſteth/ vnd allwegen ein weidlich roß
bedeütet
/ laßen fahren/ nach dem ſo allein die zwen hinderen füß weyß
hatt
/ diſes hie ſetzen/ welches allein ein hinderen/ nammlich den lincken
weyß
hatt.
dann diſes iſt fräuel vnnd ringfertig. nach diſem ſetzen wir das/
ſo
beid hinder füß vnnd den vorderen lincken weyß hatt/ demnach welches
beid
hinder füß vnd den vorderẽ rechten weyß hatt.
Auff diſes/ welches al-
le
vier füß weyß hatt.
Dann diſes wirt kein mangel des gemüts haben/ wie
wol
es nit ſo dapffer vnd ſtarck iſt.
Demnach welches allein den rechten vorderen fůß weyß hatt. dann es
wirt
gelernig ſein/ doch nitt inn allen gerathen.
dem ſibenden/ welch-
es
allein an dem vorderen lincken fůß weyß iſt.
welches aber an dem hinderẽ
rechten
fůß allein weyß iſt/ das laſſet ſich wol anſechen als wann es můtig
vnnd
ſtarck were/ vnnd iſt doch hoffertig vnnd vnglücklich/ darzů eines
vngetreüwen
gemüets.
Nach dem iſt/ welches beid vorderen füeß/ vnd
den
einen hinderen weyß hatt/ fürnemlich den lincken.
Welche allein die
vorderen
füß weyßhaben/ ſeind ſchlechter/ vnnd dem elfften zellen.
Die traber ſeind die böſten/ welche beid recht o{der} beid linck füß weiß hand.
welche
auff der rechten ſeytten weiß/ haltet man geringer dann die/ ſo auff
der
lincken weyß ſeind.
Es ſeind aber diſes die aller böſten/ welches über-
zwerch
traber ſeind/ ſo ein fůß vmb den anderen weiß hand/ nammlich den
vorderen
rechten/ vnd den hinderen lincken/ oder den hinderen rechten/

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