Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
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428ccclxxijVon mancherlei wunderbaren dam in einer Oration/ ſo er lob der Medicin beſchriben/ erzellet. dañ er
11welſcher re-
det
Teütſch.
ſagt/ er habe einẽ mañ geſehen mit nam̃en Phliariẽ von Spoletẽ/ wölcher
ein
Italiener geweſen/ vnnd nie inn Teütſch landen gewhonet/ vnnd aber
garwol
Teütſch reden kondt/ als wann er mit dem teüfel beſeſſen.
darumb
hatt
jm Panaceus ein verrümpter artzet geholffen.
dann er hatt jm ein artz
ney
geben/ vnd ein großen hauffen würm von jm getriben/ vnnd alſo den
menſchen
von der kranckheit entlediget/ auch der Teütſchen ſpraach vnnd
erfarung
beraubet.
Man haltet auch etliches für wunderzeichen/ das doch keine ſeind/ als
do
Albertus ſagt/ er habe einen menſchen geſehen/ wölchem in dem achtzig
ſten
jar die zän gewachſen.
dañ es iſt nit ſo faſt zůuerwunderẽ/ weil über die
gemeinen
acht vnd zwentzig/ noch andere vier vorhanden/ ſo der weyßheit
genennet
/ vnd erſt nach dem dreyßigſten jar wachſend.
Er ſagt auch er ha-
be
ein frauwen in Teütſch landen geſehen/ wölcher erſtgeboren ſun viertzig
jar
älter dañ der jüngſt geweſen.
dann diſes mag wol beſchehen/ dieweil ein
frauw
biß in das ſechtzigeſt jar gebären mag.
demnach auch ein meitlin
neün
jarẽ/ daß man nach der größe/ kaum ein jar alt vermeint zůſein.
Dar
zweyling die einanderen alſo gleich an der ſtim̃/ geſtalt/ red/ dz man
ſie
küm̃erlich voreinanderẽ erkeñen mocht/ wölche auch einanderen treffen
lich
lieb gehabt.
Wie auch ein frauw eines kinds geneſen/ hatt ſie ſieben tag nach der ge-
22Kindthetterin
entpfacht
.
burt ein anders entpfangen/ vnd alſo ein ſun geboren der dem erſtẽ gar ge-
leich
geweſen/ wiewol ſie nit beid in einer geburt worden.
Man trucket auch
den
junckfrauwẽ die milch mit gewalt auß den brüſtẽ/ gleich wie deñ geißen.
dañ man ſchlecht die duttẽ mit neßlẽ/ wañ man diſe trucket/ geth blůt her-
auß
/ darnach eiter/ zůletſt milch.
Es iſt auch ein frauw Wormbs am
Rhein
geweſen/ wölche duttẽ wie ein mañ gehabt/ vnd doch alſo kind bar/
daß
ſie gemeinlich in einer geburt zwey kinder gebracht.
Alſo beſchehen vyl
ding
/ wölche wunderbar vnd warhafftig/ vnd doch der vernunfft nit gar
zůwider
ſeind.
Es beſchicht auch offt/ wie wir an anderen orthen angezeigt/ dz die ſchla
33Schlaaffend
wachen
.
fenden alſo ſchlaaffen/ als wañ ſie wacheten.
darumb ghand ſie/ thůnd die
thüren
vff/ ziehend den rigel hinderſich/ legen jre kleider an.
in wölchẽ han
del
Ariſtoteles vyl fleiſſiger dañ Galenus geweſen.
Dann weil der ſinn zwi-
fach
iſt/ nam̃lich außwendig vnd inwendig/ begibt ſich offt im ſchlaaff/ dz
der
auſſerlich ſiñ überwundẽ wirt/ vnd der iñerlich nit.
wölches gemeinlich
beſchicht
/ wañ wir in tröumen ſeind.
Vnd widerũb mag {der} iñerlich růwen/
vnd
der auſſerlich nitt.
von diſem hatt Ariſtoteles an einem anderẽ orth ein
exempel
gebẽ/ ſprechende/ Es beſchicht erſt etlichẽ ſchlaaffenden/ daß ſie
des
getöß/ liechts/ geſchmacks/ auch des tact o{der} angriff entpfindẽ/ doch
gar
wenig/ als von weitnuß.
Man findet auch die im ſchlaaff ein klein ſe-
hend
/ vnd darzů das liecht/ ſo ſie vermeintẽ ein wenig zůſehen/ als bald ſie
erwachet
/ in der warheit alſo befundẽ.
Demnach ſeind etlich ſo der hanen
geſchrey
/ vnd der hunden bellen ein klein gehöret/ vnd wañ ſie außgeſchla-
fen
/ das ſelbig eigentlichen befinden.
Es ſeind auch etlich ſo vff die fragen
antworten
/ dann es begibt ſich ſo man wachet oder ſchlaffet/ wann das ein
vorhanden
/ můß auch das ander zůgegẽ ſein.
vnd můß man doch diſer kei-
nes
für ein traum halten.
es ſeind auch nitt anzeigungen/ ſo man warlich

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