Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
461 ccccv
462 ccccvi
463 ccccvii
464 ccccviij
465 ccccix
466 ccccx
467 ccccxi
468 ccccxij
469 ccccxiij
470 ccccxiiij
471 ccccxv
472 ccccxvi
473 ccccxvij
474 ccccxviij
475 ccccxix
476 ccccxx
477 ccccxxi
478 ccccxxij
479 ccccxxiij
480 ccccxxiiij
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453cccxcvijſachen/ Das acht bůch. durch ein beſondere götliche hilff. Es ſeind etliche vnder diſen allein einlei-
tung
vnd erzellung/ etlich aber der ſachen ſubſtantz.
Solches hettẽ wir wol
mögen
der gantzen welt ſubſtantz vnnd weſen rechnen/ doch habend wir
ſie
allein auff den menſchen gezogen/ weil faſt allein der menſch/ vnnd für-
nemlich
/ reich/ glückſelig/ ſich ſelbs für etwas beſonders zůſein achtet.
Was man auch von dem ſagt/ mag der gantzenn welt gerechnet werden.
Deßhalben damit ich dem handel komme/ zeiget Diodorus an/ es ha-
be
Oſiris vyl komlichkeit den menſchen angezeigt/ wie auch das bier trãck.
darzů an anderen orthen den Dionyſium/ in diſen landen/ da es ſein mö-
gen
/ den wein.
Es ſeind gewaltige regimenten vnnd Künigreich in Aegypten geweſen
11Egyptier
reich
alter.
vnder Seſoſtren/ Amaſen/ Simandiẽ/ vnd Oſiriden/ auch ſo vyl Künig/
daß
bey C C C C lxxv mann daſelbſten geregiert/ on fünff frauwen.
Man
thůt
auch zehentauſet jar darzů/ in wöllichen ſollen die Gött geregiert ha-
ben
/ vnder diſen iſt Oſiris der letſt geweſen.
Auch ſonſt fünffzehen tauſet
mann
.
Demnach zeigend die treffenliche große gebeüw etwas an/ wölcher
anzeigung
eines vngleüblichen pracht vnd alters/ nach Diodori zeytten
vorhanden
/ alſo daß ſie in menſchlichen ſachen dem menſchen vyl zůbeden
cken
gebend.
Dann S. Laurentzen kirchen Meyland/ wölche vor M C-
CCC
.
jaren erbauwẽ/ hat nach gar kein anzeigung deß alters/ es ghet auch
deren
nicht ab.
Es hatten aber die Egyptier vyl ſterckere vnd ſteyffere ge-
beüw
/ wölliche doch vor alter außgefreſſen.
Ir gewonheiten mit ſampt der
beſchneydung
/ ſeind den Iuden/ Colchen/ vnd Troglodyten kommen.
Auß wöllichem bekanndt/ daß alle ding bey dẽ Heydẽ vyl anderſt angefan-
gẽ
/ dañ recht daruõ ſagt.
doch gehörẽ diſe ding den ewigen heimlichkei
ten
.
Diſes iſt inder gantzen welt bekanndt vnd offenbar/ daß die erdẽ nun
ein
lange zeytt allenthalben bewonet worden/ alſo daß ſo vyl einwoner/ vor
ab
in den weitgelegnen inſlen/ in ſo kurtzer zeyt nit wol hettẽ auff kommen
mögen
.
Was hat ſie aber dahin gezwungen? zwar die notwendigkeit vnnd
vyle
der menſchen hat ſie dahin gebracht/ daß ſie neüwe wonungen habend
ſůchen
müſſen.
Es wer aber ein beſonder groß wunderwerck/ wann geleich
von
anfang der welt ſo vyl menſchen geweſen/ daß ſie jre wonungen hetten
enderen
müſſen.
Deßhalben ſolle das menſchlich gſchlecht mehr von ſeiner
eigenen
ſubſtantz/ dann von der geburt har entſtanden vnnd auff kommen
ſein
.
Was aber iſt/ das iſt zům theil warlich/ als der himmel/ das gemüt/ {der}
verſtand
/ vnd die Elementen.
in wöllichen weder anfang nach end. das an-
der
iſt wie ein ſchatten oder das etwas ſein mag/ als die ſtück der elementen
vnd
was von jnen kom̃et/ als die thier vnd gewechs.
etliche ding habend ein
mittelmeſſige
natur/ als der menſchen ſubſtantz/ vnd ſo etwas anders köſt
lichers
darbey begriffen.
Es laßt ſich aber anſehen als wann deß menſchen
ſubſtantz
nit were/ dieweil ſie nach der vergangnen zeyt für nicht geachtet.

diſes
zeigt die vergeßlichkeit vnd das lãg alter an/ wölche ein natur haben
mit
denen/ ſo erſt neuwlich verloffen.
ſie iſt auch in zůkünfftigen nitt/ weil
man
allein der hoffnung lebt/ vnd auch vngewüß iſt.
Auch nit in gegenwer/
tigen
/ weil die ſelbe zeyt allein ein augenblick/ vnd vnbeſtendig.
darumb ha
bend
die weyſen Pyrrhonici geſagt/ es ſeye kein vnderſcheid vnder dem gůt
ten
vnnd böſen/ weil ſie alſo nach bey einanderen ſeind.
Was man aber von der hellen ſagt/ kom̃et zům theil von den Egyptiern
22Hell auch
bey
den heidẽ

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