Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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511 cccclv
512 cccclvi
513 cccclvij
514 cccclviij
515 cccclix
516 cccclx
517 cccclxi
518 cccclxij
519 cccclxiij
520 cccclxiiij
521 cccclxv
522 cccclxvi
523 cccclxvij
524 cccclxviij
525 cccclxix
526 cccclxx
527 cccclxxi
528 cccclxxij
529 cccclxxiij
530 cccclxxiiij
531 cccclxxv
532 cccclxxvi
533 cccclxxvij
534 cccclxxviij
535 cccclxxix
536 cccclxxx
537 cccclxxxi
538 cccclxxxij
539 cccclxxxiij
540 cccclxxxiiij
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519cccclxiijſachen/ Das zehend bůch. habend/ ſeyend geſchwewecht/ als ſo man ein kind inn můter leib mitt dem
gebornen
kind vergleichet/ oder ein ey mitt dem hůnlin/ ein pfeiff holter
mit
dem ſommeruogel.
es hatt aber das bley/ ertz/ eyſen vnnd ſilber/ kein
beſondere
würckung/ ſo vonn dem gold vnderſcheidenn.
ſonder was das
gold
hatt/ als nammlich geſchmeltzt werden/ goſſen werden/ ſchwer ſein/
glantzen
/ dem feüwr widerſthen/ habend diſe auch/ doch verderbt vnnd ge
ſchwechet
.
dann ſie ſcheynend nitt ſo faſt/ ſeind nitt alſo ſchwer/ wider-
ſthond
dem feüwr nitt ſo ſeer/ ſchmeltzen nit gar/ laßend ſich nit ſo ſub-
teyl
gieſſen.
darumb ſoll man diſe ding vnuollkommen gold nennen. Vnd
zwaar
diſes iſt das fürnembſt argument/ daß man auff ihrer ſeitten mag
anziehen
.
Es habend aber diſe ding alle einen falſchenn grund/ dieweil das feüwr
11Der argumen
ten
widerle
gung@
nicht machet/ als geſagt wordenn.
Die hüner aber ſo durch des feüwrs
hilff
außſchlieffenn/ erlangend allein diſes/ daß die nateürliche werme
inn
ihnen nitt erkalte.
Alſo behaltet man gleicherweiß auch die Pome-
rantzen
an der werme.
Es ſeind auch der elementen enderungen vnuollkommen. Darũb ſeind
ſie
alſo geordnet/ daß ſie ſich bald enderen/ dieweil jr gſtalt vnuolkommen/
vnd
jr ſubſtantz aller dingen matery iſt.
So vyl aber die andere ding belan
get
/ als von dem kalb oder entenbrieen/ das beſchicht von der natur/ vnd
nit
von deß feüwrs krafft.
Was aber in den wulcken ſolte entſtanden ſein/
iſt
zum theil dahin gezogen (als an einem anderen orth angezeigt) zum theil
kein
vollkommene geſtalt bekommen.
darũb hat er auch ſelbs bekennet/ es
habe
ſich diſes eyßen weder ſtrecken noch ſchmidẽ laßen.
dañ es was ein ſtein
der
dem eyßen geleichet/ auch kein rechter ſtein/ ſonder wie ein außgebren
ter
ziegel/ welcher eines eyßen geſtalt hat/ wie wir ſehend.
wiewol nicht/
daß
dẽ ſelbig geleichet/ daran iſt.
dz calchant wirt durch kein kunſt/ ſonder
auß
einer beſonderen matery/ wiewol es nit ein beſondere iſt.
oder es wirt et
was
das dem calchant geleichet/ vnd nit rechter calchant.
Alaun wirt nitt
auß
dem kalch/ ſonder iſt in dem kalch verlaſſen/ wann er alſo worden iſt.
dann man hatt auch noch dem brand die metallen/ wie auch das öl vonn
calchant
.
Es were aber vyl nutzlicher/ ich hette nit ſo vyl harein gefürt vmb diſpu
tierens
willen/ dieweil hie nit ſtatt/ wider alſo vnnütz fragẽ diſputierẽ/
ſonder
lernen/ es wurde dañ die warheit durch ſolliche gegenwürff mehr
geoffenbaret
.
dann es iſt gewüß auff wie vyl weyß die Alchemey möge nutz
22Alchemey
nutz
.
lich ſein.
erſt/ wañ nit ein ding/ ſonder dem ſelbigen etwas gleichförmig
wirt
/ als wann ſilber vnnd gold auß ertz wirt/ ertz auß eyßen/ dar edel-
geſtein
/ vnnd anders dergleichen/ ſo kein prob/ oder gewüß vrtheil ſonſt
zůlaßend
.
Zum anderen wann etwas durch ſein krafft in einem anderen begriffen.
es erweckt aber deß feüwrs krafft eines yeden beſondere werme/ damit es
vollbracht
werde.
alſo werden ſie ein langwirende gemache werme haben/ ſo
faſt
einer natürlichen geleichen/ vnd wirt doch nicht neüwes gemacht wer
den
.
ſonder wie in einem ey etwas anders werden mag/ alſo wirt es auß ei-
genſchafft
ſeiner werme dem end gebracht.
dem driten/ wann es diſe ding ſo vorhanden entdecket/ weil es durch
ſein
krafft alle überflüßigkeit verzeeret.
als wañ man den alaun von

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