Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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291 ccxxxv
292 ccxxxvi
293 ccxxxvij
294 ccxxxviij
295 ccxxxix
296 ccxl
297 ccxli
298 ccxlij
299 ccxliij
300 ccxliiij
301 ccxlv
302 ccxlvi
303 ccxlvij
304 ccxlviij
305 ccxlix
306 ccl
307 ccli
308 cclij
309 ccliij
310 ccliiij
311 cclv
312 cclvi
313 cclvij
314 cclviij
315 cclix
316 cclx
317 cclxi
318 cclxij
319 cclxiij
320 cclxiiij
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ſachen/ Das ſiebend bůch.
ſeind diſes die beſten/ welches gäl füß hand/ vnnd die kleinen Italiſchen ſo
zů einer ſchwertze geneigt.
In gemein haltet man die kleine für mennlin/
welche ſtercker vnd mannlicher ſeind.
Weil aber in diſen vöglen zwey ding
von nöten/ nammlich miltigkeit vnnd dapfferkeit/ vnd aber bey der dapf
ferkeit gemeinlich auch ein grauſamkeit iſt/ ſeind ſie ſelten dapffer vnnd ge
gelernig.
dañ die gelernigẽ ſeind milt. Deßhalben iſt bekãt daß die happich
ſeltẽ dapfferlich/ vnnd die adeler milt gefunden werden.
Inn jrer aufferziehung ſoll man ſich hüten daß man jnen nit zweyerley
fleiſch zů eſſen geb/ auch nit von alten oder krancken thierẽ.
das beſt iſt von
den haſen/ küngeleinen/ hünden/ meüſſen/ füchſen/ rebhüneren/ jungen
hanen/ vnd gemeinlich ſo kerner eſſen/ wie auch etlich der vöglen.
das bö-
ſeſt iſt von den katzen/ wölffen/ vñ fräßigen räubiſchen thieren/ darzů die
hirne/ haarvnd gebein/ von vierfüßigen thieren.
der waſſer vöglẽ fleiſch
hatt ein mitle natur/ doch ſeind die hagelgänß vñ daucher die beſſere/ vnd
die größer am böſten/ als die gänß vnd ſchwanen.
alſo auch der trocknen/
als der ſtorcken vnnd kranich.
Das bärenfleiſch (wie gemeldet) iſt auch von den beſten/ vnd das ſchwei
nen fleiſch ſo nit feißt/ iſt auch nit böß.
Diſe arth vöglen/ wie auch alle an-
dere/ ſeind an leib vnd gemüt kranck.
Deß leibs kranckheit erkennet man
auß ihrem kaat/ erbrechen/ vnd verwirrung der federn/ oder wann ſie die
augen beſchloſſen hand/ oder wann die ſtimm träg iſt/ oder ſo ſie nit eſſend
vnd trinckẽ.
der kaat von den geſundẽ iſt weyß/ vnd hatt ein lautere farb/
darzů ein zimmliche geſtandene ſubſtantz.
das erbrechẽ iſt auch lauter. Sie
haben faſt allerley kranckheit/ wie die menſchen vnd röſſer/ an dem haupt/
eingeweid/ leberen/ darzů das feber vnd podagra/ vnnd vnzalbarlich vyl
andere/ welche wir hernach ordenlich wöllen erzellen/ mit ſampt wie ihnen
zůhelffen ſeye.
Die hüner brůten die gänß eyer beſſer vnnd nützlicher auß/ dañ die pfau
Auſsbrůtung
der pfauwen.
wen eyer.
man ſoll ſie ihnen alſo vnder legẽ. Man ſoll dem hůn fünff pfau
wen eyer/ vnd die übrigen hüner eyer vnderlegen.
an dem zehenden tag ſol
man ihren alle hüner eyer hinweg nemmen/ vnd eben ſo vyl andere friſche
hünereyer vnderlegen/ als vyl jren genommen wordẽ/ alſo daß ſie an dem
dreyſſigeſten mon/ das iſt/ wann dreyſſig tag herumb ſeind/ mitt den pfau-
wen eyeren mögen außſch lieffen.
man ſoll aber der pfauwẽ eyer/ ſo der hen-
nen vndergelegt/ offt mitt der hand vmb keren/ weil das hůn daſſelbig
ſchwerlich ſelbs vollbringen mag.
du ſolt den einen theil am ey zeichnẽ/ da-
mit du zů ieder zeit wiſſen mögeſt/ wölches theil du vmbkeeret habeſt.
Wann ſie nun außgeſchloffen ſeind/ ſoll man gůt ſorg zů ihnen haben/
weil ihnen die kronen oder kammen wachſet/ dann denzůmal verderbend
ſie gar bald.
Alſo ſoll man anch die ganß eyer mit anderen/ den hüneren vn
detlegen/ vnd hinweg thůn.
dañ die pfauwen vnd genß haben ein zeit auß
zůbrůtẽ.
die hüner aber xxj tag/ nam̃lich neün minder dann die pfauwen.
doch ſoll man neßlen vnder die gänß eyer ſträuwen. Diſes alles zeigt Pal-
ladius an.
Ich hab aber durch die erfarung gelernet/ daß die junge gänß
oder pfauwen/ die von der hüneren zucht her kommen/ jr eyer nitt wöllen
auß brůten die ſie legen.
alſo werdenn wir gezwungen alle zeit der hüneren
dienſtẽ zůgebrauchen.
darumb rathich/ dz man die/ welche man allein ihr
geſchlecht zůmehren behalten will/ laß von ſeiner arth außgebrůter werdẽ.

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