Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
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412ccclviVon mancherlei wunderbaren daß ein yetlicher dreyangel drey eck hatt/ ſo den zwey enn geſtrackten geleich
ſeind.
Vnnd diſes auch/ dann das man weißt/ daß die größer ſeitenn gegen
dẽ größern eck ſthet.
Vnd widerũb daß es ſich nit verſch leißt nach alt wirt/
nach verdirbt/ dañ das gemüt verſchleißt ſich nit/ ſonder bleibt allwegen.
Dann was verdirbt/ wirt alles alt/ als die thier/ die ſinn/ vnd dz marck in
gewechſen vnd ſtam̃en.
Es mag auch nit alt werden/ ſo ſich nit verſchleyſſe.
dann das alter iſt für ſich ſelbs ein verſchleyſſung.
Es iſt auch bekañdt daß
der verſtand ſich nit verſchleyſſet/ weil er in deß leibs alter vyl beſſer wirt.

Darumb ſeind die alten/ ſo recht vnderwiſen/ auß menckliches vrtheil die
fürſichtigeſten vnd weyſeſten.
Es iſt auch an jm ſelbs bekañt/ daß es nit veraltet. dañ weil es on vnder-
laß für ſich begeret/ vnd in dem hin deren dz vorder begriffen/ als in dẽ be-
ſchluß die anfeng/ vnd was vorgangen/ iſt offenbar daß es nit verſchliſſen
wirt.
wann du aber ſagſt/ Die alten ſeind vergeßlich: das gehöret nit zů der
ſach/ weil ſolliches nit von dem verſtand harkommet.
Dann alle tuget nem
mend in dem alter etwas ab/ dieweil ſie nit an vorgender ſubſtantz hangen/
ſon{der} allein die erſt vñ ewige.
diſe aber ſeind leiblich vnd dẽ alter vn{der}worffen.
Wann man auch ein vergleichung thůt gegen dem innerlichen/ vermer
cket man widerumb daß das gemüt ewig/ weil wir ſehẽ/ daß es läblicher vñ
vollkommener/ dann die ding/ ſo für ſich ſelbs tödtlich/ aber ongefahr vnd
an ſeiner natur vntödtlich/ als die ſeel vnd der materlich verſtand.
dann es
iſt hie ein reinere würckung vnd lieblicher dañ die andere alle.
Es verdirbt
auch nit von deß leibs wegen/ wie das leben/ dann es mag hie nit ſein/ weil
wir verſthond/ vnnd an der ſubſtantz ein ding iſt/ oder die ſelbigenn an ſich
nim̃et/ als anzeigt worden.
es iſt auch kein theil deß leibs/ dann ſonſt müßte
es leiblicher ſein dann die ſeel.
auch nit deſſen würckung/ ſonſt möchte es die
ewigen nit faſſen ſo ſeiner natur zů wider weren.
auch kein auſſerlich ding/
dann wir wurden es ſelbs nit verſthen.
Alſo auch wann man es vergleichet mit dem außwendigen. dann wie das
auſſerlich liecht die vnuernünfftigen thier leytet zů rechten wercken/ als die
ſeydenwürm vnd ſchwalmen/ alſo thůt das innerlich zů ſollichen dem men
ſchen.
dann er weißt allein was er thůt/ warumb/ vnd was geſtalt. Weil a-
ber das auſſerlich liecht die gantz arthen anrichtet/ vnnd in keiner matery
iſt/ ſo iſt das innerlich auch ewig.
daß auch diſe theil deß liechts einanderen
geleich/ zeigend die würckungen an.
Es iſt auch kein ſchwere darhinder/ es
wölle dann yemand ſagen/ es thüend die thier ſolliches auß nateürlichem
brauch.
Vnd ob wol ſolliches wenig weyſen verſthend/ haben ſie doch vmb
dreyerley vrſach ein großen zweyffel.
Zů erſten daß man in neüwen inſeln
ſicht daß die vögel von den menſchen kein abſcheühen/ dann ſie kennen diſe
nit.
wann aber diſe offt an ſolliche örther kommen/ fliechend ſie. Demnach
daß wir diſen langen brauch an denen ſehen/ ſo mit den fingeren die lauten
ſchlagen/ da ſie im nit weyter nach gedencken/ ſonder gar ſchnell vnd orden-
lich gelernet die ſeytten zů drucken oder zů ſchlagen.
Zům drittẽ iſt ſonſt kein
anderer weg/ deß menſchlichen gemüt vntödtlichkeit ab zůwenden/ dann
diſer.
doch haben wir von ſollichem an anderen orthen gnůg gehandlet.
Nun iſt es zeyt/ daß wir auch von deß gemü@s krefften handlen/ weil ietz
11Gemůts kreff
ten.
angezeigt/ daß diſes ein ewige ſubſtantz ſeye/ ſo ſich zů allen dingẽ verwand
len mag.
doch behaltet es die matery vnnd auſſerliche zůfäl nit.

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