Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
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425ccclxixſachen/ Das acht bůch. wie gemeldet/ dann man findet nit allein Riſen in gar hitzigẽ/ ſonder auch
kalten orten.
Es zeigt Hector Boethius an/ daß in der kirchẽ zů Petten in
Morauien/ welches ein landſchafft in Schottẽ/ Litil Ihon gebein noch be
halten werdẽ/ nam̃lich des kleinen Iohanſen.
(dañ die Schotten reden nitt
wie wir) ſonder keren dz hinder herfür/ vnd ſpilẽ auch von der linckẽ gegen
der rechten hand) welche er ſelbs geſehen.
vnd vnder anderẽ ſeye das hufft-
bein am ſchenckel nit kürtzer/ dañ der gantz menſchlich fůß/ vnd war an der
dicke wie die waden/ alſo dz er den gantzen arm darein ſtoßen mocht.
daß er
můtmaßen kondt/ er were bey den viertzehen ſchůhen lang geweſen.
darũb
hatt man jn zů geſpött weiß Kleinhanß genennet.
Eben diſer Boethius
bezeügt/ daß man in dem M.
D. xxj. jar zů Buthouhanien vmb die Crou
daiſche gelegenheit/ die greber auffgethan/ da man alle gebein vyler Riſen
geſehen.
Was ſolte dann zů diſer zeit hindernuß bringenn/ daß nitt auch
möchten ſolliche wunderwerck geboren werden/ dann mancherley vermi-
ſchung der völckeren/ vnnd daß die ſpeyſen geendert?
wie wir zů anderen
zeiten angezeigt.
Darumb nit züuerwunderẽ daß man võ diſen ſagt/ ſo bey S. Auguſtins
haubt whonend/ wölche den Riſen ſollend gleich ſein/ vnd an dem lauff al-
ſo ſchnell/ daß ſie ein jaghund oder haſen ereylen mögend.
Ich achten auch/
diſes möge waar ſein/ wann ich an den Corſiſchen gedenck/ wölcher ſich auff
ſein ſchnelle verlaſſen/ vñ vnderſtandẽ den Keyſerlichen landuogt Ferran
den Gonzagen vmbzůbringen.
Sigmund ein Freyherr ſo des Keyſers legat in Moſcouiten geweſen/ zei
11Moſcouiten
faſten.
get an/ daß daſſelbig volck in der faſten/ am Montag/ Mitwochen/ vnnd
freytag gar nicht eſſe.
doch ſeind ettliche ſo allein an diſen dreyen tagẽ waſ-
ſer vnd brot eſſend.
etlich eſſend am Sambſtag vñ Sontag allein/ die übri-
ge fünff tag bleibend ſie gar on ſpeiß.
es möchten etliche diſes für ein fabel
halten/ aber jm iſt alſo.
dann es dienet hie zů/ daß der leib nit faſt reſoluiert
vnd auffgelößt wirt/ von wegẽ des kalten luffts/ demnach die lange gewon
heit/ ſo von jren altu orderen auff ſie kommẽ/ vnd die vylfaltige ſpeyſen/ ſo
ſie an diſen tagen/ in wölchen ſie eſſen/ zů ſich nemmen/ alſo daß ſie vyl vn-
teüwigkeit daruon bekommen/ vnd demnach der lang ſchlaaff/ von wegen
der laugen nacht/ auch die růw vnd der ſpeyſen natur.
Es iſt noch etwas größers/ daß diſe mögen ein gantze ſtund blaſen vnd
trum̃eten/ vnd doch nit den lufft durch den mund an ſich ziehen/ dann ſie
füllend diſe vor voll lufft/ demnach wañ ſie blaſen oder trum̃eten/ ziehend
ſie den lufft durch die naſen an ſich.
alſo vyl thůt gewonheit. Wann die ſelbi
gen auch nach jrer lãds arth trum̃eten vnd pfeyffen/ machẽ ſie ein wunder-
bar geſchrey.
Vnder die wun{der}werck d er menſchlichẽ natur/ ſoll auch Hay
des Schotlenders vñ ſeiner ſünẽ vngläubliche ſtercke billich gezellet wer-
22Hay ſter@@@. den.
dañ wie diſer allein mit zweyen ſünẽ zů der ſchlacht kom̃en/ hatt er/ als
wañ ein neüwer zeüg vorhan dẽ/ die Denmarcker ſo faſt geſiget/ in die flucht
bracht/ vnnd damit du dich noch mehr verwundereſt/ nitt mit den kolben
oder ſchwert/ ſonder mit dem pflůg.
deßhalben hatt man ihm flecken vnnd
güter geben/ darzů geadlet/ alſo daß deſſelbigen geſchlecht noch weret.
Des
felds größe/ welches ſechs tauſent ſchritt lang/ vnnd vier tauſent breit/ zei-
get an wie diſe bauren ein treffenliche thaat begangenn.
vnnd diſes iſt die
warheit.
Das man aber von Merlino ſagt/ vnd wie Vterus der künig inn

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