Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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693 dcxxxvij
694 dcxxxviij
695 dcxxxix
696 dcxl
697 dcxli
698 dexlij
699 dcxliij
700 dcxliiij
701 dcxlv
702 dcxlvi
703 dcxlvii
704 dclxviij
705 dcxlix
706 dcl
707 dcli
708 dclij
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710 dcliiij
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712 dclvi
713 dclvij
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694dcxxxviijVon mancherlei wunderbaren heiſſen. wie er nun die ſelbige von jm gelaſſen/ weil man jr můtter offenlich
mit růtten geſchlagen/ iſt er in ſolliche angſt vnnd not kommen/ daß er ver
meinet/ ſein voriger bůl lege jm an der ſeyten.
vnnd ob er wol ſonſt ein weid
licher ritter/ ſaß er doch diſer vrſach halben allwegen beſeytz auff dem roß/
vnnd iſt auch zů letſt auß langwerendem verdruß inn ein kranckheit gefal-
len.
Er ſagt wann man ihm ſein bůlen zůfüret/ wurde er lebend beleibenn.
als ſie aber diſes abgeſchlagen/ hat er ſich verzeeret/ vnd iſt alſo verdorben.
Weil aber etliche ſagend/ daß in vndergang der Küniglichen ſtatt Qua
hutemallan/ als ein waſſer auß der hüle kommen/ da vorhin das feüwr auß
gangen/ vnnd ein ků ſo nur ein horn gehabt/ vnnd ſonſt an ein ſeil gebun-
den/ vyl vmbgebracht/ weil ſie mitt dem ſeil vyl von den heüſeren vnd vor-
ab dem Küniglichen palaſt/ die ihren helffen wolten/ herab gezogen/ ſolte
ein vnhold geweſen ſein/ achtich für ein fabel.
dann es hatt ſich ongfahr be-
geben mögen/ daß diſes thier das ſeil gebrochen/ weil es in großer gefar jm
ſelbs hat wellen zů hilff kommen/ vnnd von wegen deß großen lang ſeil in
dem ſchwimmen/ vyl vndergetrucket vnd ertrencket.
dann man ſagt es ſey-
end bey ſechs hundert menſchen vmbkommen.
Welche aber auff der natur gründ vnnd fundament ghond/ verſpotten
11Hexen werck
beweret.
diſes als wann es eyttel fabel werend.
deßhalbenn ein großer zweyffel ent-
ſtanden/ weil etliche vermeinend es ſeye etwas das hexenwerck/ vnnd aber
andere nicht darauff haltend.
Wölliche etwas daruon halten/ ziehend die
erfarnuſſen an/ wie wir dann etliche vorhin angezogen.
demnach der ſelbi-
gen aberglauben vnnd verachtung der waaren religion/ alſo daß ich es kü-
merlich darff erzellen.
dann ſie bettend deß ſpils vnnd ſchimpff herſcheren
an/ vnd opfferen deren wie einem Gott.
Es ſeind auch offt die kinder geſtorben/ ſo ſie angerürt/ auch etlichen an-
deren hat deren hexenwerck vyl ſchaden gethon.
dann diſe ding bekennend
ſie in der marter/ ſo ſie doch wüſſend daß jnen ſolche bekanndtnuß faſt vyl
ſchaden wirt/ vnd zů dem tod dienen.
es ſtimmet auch aller ſachen außgang
mit jrer bekanntnuß/ weil vyl kinder/ die wol bey leib/ on ein offenbare vr
ſach biß in den todt eindorrend.
Weil auch auß vyl erfarnuſſenn die kunſt
entſthet/ vnd jren vyl mit einanderen ſtimmen/ vnd mit einerley verderb
nuß vnnd thaten vmbghond/ laſſet es ſich anſehen als wann diſe hiſtorien
mehr von einer kunſt dann hexerey keme.
Eben diſes bekennen auch wie ſie
tantzen/ ſpringen/ ſchimpffen/ zechen/ vnd an herrlichen maalzeyt ſitzen.
ſie
werden truncken/ ermüden/ vnnd leiden andere dergeleichen ding/ noch j-
rem beduncken.
Deßhalben traumet ihnen/ oder ſie bilden jnen ſolches ein/
oder ſie liegen/ oder ſie ſagend gentzlich die waarheit.
es will ſich aber nit rei
men/ daß man an der marter/ wañ große gefahr deß lebens vorhanden/ lie
gen ſolte.
noch vyl minder daß jnen traumen ſolte. dann die treüm habend/
denen begegnet nit für vnd für ein ding/ vnd nit alle zeyt.
aber es beſchicht
diſen allwegen zů beſtimpter zeyt/ vnnd auff ein weyß/ oder daß gar klei-
nen vnderſcheid von einander hat.
Wann ſie auch jnen ſolten ein ding ein-
bilden/ were ein thorheit darhinder.
es ghet aber anderſt mit diſen zů/ dañ
ſie ſeind witzig/ vnd ſehend diſes nit wachend/ ſonder im ſchlaaff.
Sy fürend auch jre döchteren dahin/ vnnd leerend ſolliches andere. deß
halben müſſend ſolliche ſchandtliche verpflichtung/ bey wöllichen großer
wolluſt iſt/ waar ſein.
ſie zeügend auch offt wider ein anderen/ alſo daß ein-

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