Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
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782 dccxxvi
783 dccxxvij
784 dccxxviij
785 dccxxix
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787 dccxxxi
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762dccviVon mancherlei wunderbaren angefangen zů beſchelten. Alſo habe jm diſe von ſtundan inn Armeniſcher
ſpraach geantwortet/ vnnd gewellen auß dem bett ſpringen/ vnnd mitt jm
vnderſtanden zů kempffen/ wie ſie aber der alt beſchworen/ iſt ſie wider le-
dig worden.
Diſe hatt hernach bekennet ſie habe den teüffel/ wie er inn das
bett geſtigen/ inn eines weibs geſtalt geſehen/ mitt außgeſpreittetem haar/
gantz dunckelechtig/ wölliche inn ſie gefallen ſeye.
hernoch aber wüſſe ſie nit
mehr was ſie gethon habe.
Deßhalben ob wol die teüffel kein gewüſſe geſtalt/ noch eigene ſprach ha-
bend/ ſeye jnen doch ein lüfftiger leib geben/ wöllichen ſie noch jrem gefal-
len/ wie ein wäyender wind die wolcken/ in mancherley geſtalten/ verende-
ren/ darzů zůſam̃en ziechen vnd außſtrecken mögen.
Diſe verenderen auch
jre farben noch den begirden jres gemüt/ wie die menſchẽ/ aber vyl beſſer/
weil ihr leib der ſehl mehr gehorſammer iſt.
Doch komme alles gar bald wi-
der hinweg/ von wegen ihres leibs beweglichkeit vnd ſubteyle.
dann jr leib
iſt lufft/ oder ein kleine feüchtigkeit darbey.
Es ſeind auch geleich wol mitt weyßheit vnnd liſtigkeit die teüffel vonn
anderen teüfflen vnderſcheiden/ als die menſchen/ pferd/ küngelin/ leüwẽ/
meüß/ ſchnecken/ vnnd andere thier.
dann der teüfflen verſtand ſeyend ſo
weyt von einanderen/ daß etliche gar weyß/ vnd zůkünfftiger ſachen ver-
ſtendig/ die andere aber kümerlich ein gegenwirtige ſach verſthen mögen.
Darumb nemmend die feüwrige vnnd lüfftige mancherley geſtalten an
ſich/ vnd beleibend nit lang darinnen.
doch ſeind diſe langwirender die ſich
jnen mehr vergleichend.
als in weyſſagungen eines Künig ſcepter/ gezier-
den/ ernſt/ vnnd weißheit/ in erſchreckungen eines leüwen freuel vnd brü-
len.
Die aber ſo das liecht fliehend/ vnd ſo vnder der erden wonend/ behal-
tend ihre geſtalten lang/ vnnd mögend die nitt gar eigentlich verenderen.
Die jrrdiſchen vnnd wäſſerigen habend inn allen dingen etwas mittels vn-
der diſen/ doch nemmend die wäſſerigen gar gern der weiberenn/ vöglen/
vnnd Nereiſchen Nymphen oder Heydniſchen Götterenn geſtalt an ſich.

die jrrdiſchen aber der menſchen vnnd hunden/ in wöllicher geſtalt ſie auch
lang beleibend/ dann ſie habend ein großen luſt darinnen.
Sie haben auch
kein beſondere ſpraach/ ſonder brauchend ſich gemeinlich deren/ bey wölli-
cher ſie wonend.
Es iſt aber aller teüfflen natur gantz forchtſamm/ vnnd förchtend für
11Teüffelforcht
ſamm.
vnnd für ſie werden noch in größere finſternuß geſtoſſen.
deßhalben förch-
tend ſie die treüwung vnnd Barbariſche vnbekannte wort gar ſehr/ weil ſie
diſe nit verſthend/ vorab was vnder der erden iſt/ vnnd verlaſſend alſo den
menſchen.
Sie förchtẽ auch mehr man binde ſie mit bley/ wachs/ vnd reinem
faden/ dann wann man mit rechten beſchwerungen vnnd heiligen wortten
an ſie geradtet.
Sie werffen auch etwan mit ſteinen/ aber ſchaden niemand
nicht.
ich acht auß diſer vrſach/ weil ſie nit mitt gewalt werffend/ vnnd we-
nig krafft hinder jnen/ ſonder es faret dahar/ als wann es von einem wind
getriben were.
deßhalben verletzend ſie nitt/ ſonder erſchreckenn allein/ alſo
daß aller deren dingen/ mit wöllichen ſie nit beſchedigen mögen/ jr blödig-
keit vnd große forcht vrſach iſt.
darum̃ dörffen ſie auch diſe nit vnderſthen/
ſo ſie vermögend/ ſie werden dann darzů gereitzet.
Ich will aber wider auff
den Pſellen vnd Marxen kommen.
Darũb ob wol die lüfftigen teüffel weyß ſeind/ bringẽ ſie doch nicht gůts.

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