Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Vorred.
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            in mannliche thaten/ ſonder in die einige weyßheit geſetzet. </s>
            <s xml:space="preserve">dann wie er von
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            den Götteren redet/ ſpricht er alſo. </s>
            <s xml:space="preserve">Sie habend allezeyt das beſt leben/ wie
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            wir ſolliches nur ein kleine zeyt habend. </s>
            <s xml:space="preserve">es iſt aber die betrachtnuß für ſich
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            ſelbs am beſten/ vnnd vmb ſo vyl mehr/ ye herrlichere vnnd beſſere ding
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            durch diſe erkennet werden.</s>
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            bertrifft all@
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            ding.</note>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben iſt die contemplation/ vnnd deren dingen ſo inn vns ſeind
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            bedenckung am aller beſten/ vnnd faſt lieblich. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt noch ein größere zeüg
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            nuß vorhanden/ wölliche er zů dem glückſeligeſten Künig Alexander (als
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            vorgemeldet) geſchriben/ auff diſe weyß. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt vyl ſchöner vnd ſther einem
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            Künig beſſer an/ wann ſein gemüt recht vnderwiſen iſt/ dañ die geſtalt ſei-
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            nes leibs/ wölliche mit koſtlichen kleideren bezieret/ zů beſichtigen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann es
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            iſt nichts herrlichers in menſchlichen ſachen/ dañ dem gůten rath wol noch
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            kommen. </s>
            <s xml:space="preserve">diſes iſt das einig ding/ mitt wölchem wir andere thier übertref-
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            fen/ vnnd daß wir von dem eewigen Gott/ als ein fürnemmes ſtuck erlan
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            get haben. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſo es luſtig iſt mitt leiblichen augen etwas zů beſichtigen/
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            iſt es noch vyl wunderbarer/ wann man etwas mit den augen deß gemüets
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            beſchauwen mag. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben habend wir ein ſolche freüd ab vnſeren erfin-
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            dungen/ daß wir vns in gefahr vnſers lebens für diſe gebend/ als für vnſe-
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            re kinder. </s>
            <s xml:space="preserve">Vnnd widerumb an einem anderen orth. </s>
            <s xml:space="preserve">Noch dem vnnd ein ye-
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            der ein auffrechtig gemüt hat/ vnnd ſein leben mit vernunfft vollbringet/
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            alſo iſt er auch Gott am liebſten. </s>
            <s xml:space="preserve">dann weil die Götter ſich ab der beſten ſach
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            ſo in vns iſt/ vnnd ihnen auch am gleichförmigeſten/ beluſtigen/ iſt billich
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            daß ſie diſen vyl gůtthat beweyſen/ wölche ſie lieben vnnd verehren/ vorab
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            weil diſer handel auch ihnen angenem iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">es ſoll aber niemandts zweyfflen/
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            dann daß diſe ding alle bey einem weyſen mann ſeyend. </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo iſt der weyß
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            mann Gott am liebſten/ vnd ſoll billich darumb am glückſeligeſten genen-
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            net werden.</s>
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            <s xml:space="preserve">Wann du aber vylicht den nam̃en vnnd gůten lümbden bedencken/ wer
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            dẽ nit minder von Ariſtotele dañ von Alexandro meldung gethon. </s>
            <s xml:space="preserve">Ia man
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            ſagt allein von Alexanders loblichen thaten/ wölche er zů ſeinen zeyten be-
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            gangen/ vnnd von demm ſchandtlichen niderlag Darij. </s>
            <s xml:space="preserve">ſo doch vyl andere
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            weyſe meñer/ die mit ſampt Ariſtoteli gelebet/ treffenlich gepriſen werden/
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            als Speuſippus/ Xenocrates/ Demoſthenes/ vnd Eſchines. </s>
            <s xml:space="preserve">Was haben
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            wir aber auch von dem Alexandro noch überig/ dann allein die bloſſe vnd
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            einfache gedechtnuß ſeines nammens vnd weidlichen thaten? </s>
            <s xml:space="preserve">ſo aber Ari-
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            ſtoteles in ſeinen büecheren gantz vnd gar lebet? </s>
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            gen/ dann dz etliche bücher verloren ſeind? </s>
            <s xml:space="preserve">dann was ghond jn der leib vnd
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            die entpfindtliche ſinn an? </s>
            <s xml:space="preserve">alles das er erkeñet/ was er geliebet/ ja was den
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            gantzen Ariſtotelem begreiffet/ iſt noch alles vorhanden/ lebet/ vnd wonet
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            bey vns. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann man das alter bedencket/ wöllicher Künig mag dem Or-
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            pheo verglichen werden? </s>
            <s xml:space="preserve">diſer hat noch erſchaffung der welt (wie man ſagt)
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            zwey tauſent vnd ſiebẽ hundert jar gelebet. </s>
            <s xml:space="preserve">man weißt aber noch in den ver-
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            ſen von ſeinem treffenlichẽ gemüt zů ſagen. </s>
            <s xml:space="preserve">ſonſt iſt aller Künigen gedecht
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            nuß/ wölche zů der ſelbigen zeyt gelebet/ verloren. </s>
            <s xml:space="preserve">Iſt nit der großmechtig
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            Triſmegiſtus von wegen ſeiner weyßheit/ vnnd nit von wegen ſeines Kü-
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            nigreichs vnd prieſterthumb/ auff heütigen tag verrüembt? </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo mag man
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            fein ſehen/ wann alles mit einanderen verglichen/ daß nicht nützers iſt/ zů
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