Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Vorred.
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            erhaltung deß gůten nammens/ dann die weyßheit.</s>
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            vnd Alexan-
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            ders verglei.
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            chung.</note>
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            <s xml:space="preserve">Wann ſich etwan begibt daß wir von der waarheit vnd rechter erkanndt
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            nuß abgetrettenn/ alſo daß einer in diſen/ der ander inn einen anderen jrr-
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            thumb fallet/ beklagend wir vns als arbeytſelig leüt/ vnnd ſůchend alſo in
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            finſternuß das liecht/ in dem krieg die růw/ in der gefahr die ſicherheit/ inn
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            der auffrůr den friden. </s>
            <s xml:space="preserve">Wie kanſt du aber glückſelig ſein/ wann du nit weiſt
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            wölliches die recht glückſeligkeit iſt? </s>
            <s xml:space="preserve">wann du nitt weiſt wo das end aller vn
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            ſerer handlungen ſeye/ dahin du dein leben richten ſolt? </s>
            <s xml:space="preserve">Wöllicher ſchiff-
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            mann iſt ſeiner kunſt alſo gewüß/ daß er ſein ſchiff recht leytten könne/ wañ
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            er nitt weißt wohin er farenn ſolle? </s>
            <s xml:space="preserve">Die treffenliche begirden vnnſers ge-
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            müets überfallend vnnd vergrabend all vnſere rechten gedanckenn/ vnnd
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            ſůchend alſo ein ſalbe inn demm kaat. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt gůt daß wir vnſer end wüſſen/
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            auch vnſer ſubſtantz vnnd vrſprung/ mitt ſampt allem dem/ daß da nutz-
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            lich iſt recht vnnd ſeliglich zů leben.</s>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben ob wol große vnnd mechtige ding etwan bey den menſchen er
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            funden/ als reichtumb/ fründ/ vnnd gewalt. </s>
            <s xml:space="preserve">wann man diſe zů gůten kün-
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            ſten/ rechter erkanndtnuß vnnd contemplation der weyßheit vergleichet/
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            vnd hiemitt vnſer kurtz leben/ vnſerer krefften blödigkeit/ kranckheit/ be-
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            girdenn/ vnſtandthafftig glück/ vnnd wölliches mencklichem am aller be-
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            ſchwerlichſten (vnd ſich aber der mehrtheil alſo zů tregt) daß wir am mehr-
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            ſten vnfaal bekommen vnnd geplaget werdend/ dannenhar wir am mehr-
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            ſten gůtthat verhofften zů bekommen (namlich von kinden/ fründen/ ver
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            wandten/ dienſten/ vnnd fürnemlich wöllichem wir vyl gůtthat bewiſen)
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            bedencket/ wirt man waarlich nicht lieblichers dann die kunſt/ vnnd nicht
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            ſeligers dann die weyßheit erfinden mögen.</s>
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            <s xml:space="preserve">Mich bedaucht es möge der anderen menſchen leben vnnd condition der
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            kauffmannſchafft/ ſo auff dem meer getriben/ recht verglichen werden. </s>
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            wann namlich yedermann ſchiff begeret zů erlangen/ on wölliche man die
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            kauffmannſchafft nitt treiben mag/ vnnd aber hiemitt niemandt ſchiffe.
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            <s xml:space="preserve">Alſo ghet es auch hie zů/ dann ſie beſthond an denen dingen/ ſo vmb ande-
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            rer willen erfunden/ als wann es die rechte vnd waare güeter werend/ nam-
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            lich inn reichtumb/ ehrenn/ fründtſchafft/ vnnd gewalt/ wie ein ſchiff ſtill
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            ſthet/ noch dem vnnd es gemachet iſt/ vnd man ſich allein darab verwun-
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            deret. </s>
            <s xml:space="preserve">dergeleichen ghet es auch mit den kauffleüten diſer welt zů. </s>
            <s xml:space="preserve">dann weil
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            wir ſoltend gantz luſtige ding erfaren/ vnnd vyl heiliger reichtumb bekom
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            men/ ſeind wir allein diſe worden/ wölliche ſich ab dem ſchiff verwunderen. </s>
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            Darumb wann ich ſolliches bey mir bedenck/ halt ich es ſeye in diſem leben
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            nicht herrlichers/ weder die frücht der weyßheit. </s>
            <s xml:space="preserve">dann der menſch wirt hie-
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            mitt vonn der tödtlichkeit abgeſünderet/ vnnd bekommet auß der ſchlech-
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            ten vnreinigkeit das eewig liecht/ geleich als wann er auß demm wůſt vnd
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            kaat das edelgeſtein zůſammen leſe. </s>
            <s xml:space="preserve">doch ſeind die edlen geſtein/ mit ſo herr-
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            lichen/ immerwerenden/ vnnd auch Göttlichen geſichten nitt zů verglei-
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            chen. </s>
            <s xml:space="preserve">Was man hie für hüpſch vnnd ſchön haltet/ als die edlen geſtein/
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            gold/ felder/ tiſch/ heüſer/ weiber/ vnd das liecht ſelbs/ erlangend jr ſchö-
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            ne geſtalt/ vonn der höchſten klarheit vnnd gezierd/ vnnd überkommend
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            allein den ſchatten vonn der ſelbigenn. </s>
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            vntödtlich/ diſe ſeind vnrein/ die andere aber gar rein/ diſe ſeind wüeſt/ die
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