Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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391 cccxxxv
392 cccxxxvi
393 cccxxxvij
394 cccxxxviij
395 cccxxxix
396 cccxl
397 cccxli
398 cccxlij
399 ccclxiij
400 cccxliiij
401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
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              <pb o="cccxxxvi" file="0392" n="392" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            ein böſen dampff gibt/ die ſchlang aber ein weſenlich gifft/ darzů ein wun
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s10972" xml:space="preserve">Ich weiß auch kein andere kranckheit/ ſo ehe ertödet dañ die peſtelentz/
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            außgenom̃en {der} einig erſtaunẽde vñ gäch todt/ wölcher auch über ober zelle
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            te ding allein dẽ menſchẽ vexiert. </s>
            <s xml:id="echoid-s10973" xml:space="preserve">wiewol auch etlich arthẽ {der} peſtelẽtz vorhã-
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            den/ ſo nitt min{der} in einẽ augenblick dẽ menſchẽ vmbringẽ/ dañ {der} gech todt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10975" xml:space="preserve">Dieweil nun die menſchliche natur zů allen dingen ringfertig/ iſt jren al
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              get nitt.</note>
            lein zůwider/ daß ſie nitt fliegenn mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s10976" xml:space="preserve">diſes beſchicht darumb/ daß es nitt
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            an dem temperament/ ſonder geſtalt ſthet. </s>
            <s xml:id="echoid-s10977" xml:space="preserve">Es iſt aber ſolches ſo faſt wider
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            vnſer natur/ daß man auch in fablen nicht dörffen daruon anziehen/ wie
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            man dann vyl ding von Thyaneen etdichtet. </s>
            <s xml:id="echoid-s10978" xml:space="preserve">doch iſt gwüß daß nicht ſchwe
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            rers zů thůnd von wegen deß großen laſts.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10980" xml:space="preserve">Wie ghet es aber zů weil er gantz kaal vnd glatt/ daß er ſo ein dicken vnd
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            langen bart hat? </s>
            <s xml:id="echoid-s10981" xml:space="preserve">was iſt für ein gewiſſer zeichen ſeiner treffenlichẽ werme?
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            <s xml:id="echoid-s10982" xml:space="preserve">zwar nitt aller werme/ ſonder allein deß geburt glids. </s>
            <s xml:id="echoid-s10983" xml:space="preserve">ſolliches zeigt an daß
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            weder den kinden nach den frauwen/ nach den verſchnittnen der bart wach
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            ſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s10984" xml:space="preserve">auch an keinem anderen orth dann am kine. </s>
            <s xml:id="echoid-s10985" xml:space="preserve">wann den verſchnittnen ei-
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            ner vorhin gewachſen/ ſo beleibt er/ aber wie geſagt/ wachſet jnen kein ande
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            rer. </s>
            <s xml:id="echoid-s10986" xml:space="preserve">Wann nun einem der bart außfellet/ iſt ein anzeigung daß ein mangel
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            bey dem geburt glid iſt/ als in der Indiſchen kranckheit vnd böſen Frantzo
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            ſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10987" xml:space="preserve">wann aber einem auch dz haar im haupt außfallet/ zeigt es die ſchwind
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            ſucht vnnd abnemmen daß gantzen leibs an. </s>
            <s xml:id="echoid-s10988" xml:space="preserve">Wann aber das haar in dem
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            haupt allein außfallet/ zeigt es ein treffenliche außtrückne daß haupts vnd
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            hirnes an/ vnnd diſes an dem anfang/ vnd darumb iſt ein treffenliche ent-
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            pfindtlichkeit in allen ſinnen vorhanden. </s>
            <s xml:id="echoid-s10989" xml:space="preserve">Alſo auch wann einem allein der
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            bart grauw wirt/ zeiget er ein ſchwach heit daß geburts glid an/ vnnd daß
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            man nitt mehr wol mag der liebe pflegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10990" xml:space="preserve">alſo wann allein das haar grauw/
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            zeiget es ſorg/ ſchwach heit deß hirns/ vnnd ein forcht an. </s>
            <s xml:id="echoid-s10991" xml:space="preserve">Wann aber beide
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            grauw ſeind/ zeiget es das alter vnd kelte daß gantzen leibs an.</s>
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            <s xml:id="echoid-s10993" xml:space="preserve">Ds laſſet ſich auch anſehen als wann alles das dem menſchen begegnet/
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            dem menſchen ſelbs zůgehöre/ vnnd nitt dem leib oder gemüt allein. </s>
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            einem der leib wee thůt/ iſt nit der leib/ ſonder der menſch kranck. </s>
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            müt traurig/ fürwar ſo iſt der menſch traurig. </s>
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            ſtand. </s>
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            erkanndtnuß beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10998" xml:space="preserve">dann ob die überigen auch alſo ſeyend oder nit/ iſt
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            vns nicht vyl angelegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s10999" xml:space="preserve">darumb wann der menſch gantz beſch weret/ kom-
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            met doch der anfang offt von dem leib/ als in kranckheitẽ/ etwan von dem
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            gemüt/ als in traurigkeit vnnd forcht/ etwan von beiden/ als in ſchlaffen
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            vnnd wachen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11000" xml:space="preserve">Deßhalben wol hie zů fragen/ dieweil der weyſeſt/ dorechti-
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            geſt/ frömmeſt/ böſt/ ſterckeſt/ ſchwecheſt/ glückhafftigeſt/ vnnd vnglück-
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            hafftigeſt/ vnnd alles anders nur einer iſt/ ob die ding alle zůgegenn/ oder
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            gar nicht: </s>
            <s xml:id="echoid-s11001" xml:space="preserve">dann das etwas vorhanden/ vnd etliches nitt/ iſt nitt billich. </s>
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            mögend auch nitt mehr dann diſe vier vnderſcheid ſein: </s>
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            vnd dorheit gehöret zů deß gemüts vnd der ſeelen ſubſtantz. </s>
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            tet vnnd eigenſchafft die from̃keit vnd boßheit. </s>
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            rend alle tugendt/ zů der boßheit alle laſter. </s>
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            ret ſtercke vnd ſchwachheit/ zů wöllichen geſundtheit/ kranckheit/ auch die
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            ſinnreiche/ vnd doller verſtand gehöret. </s>
            <s xml:id="echoid-s11007" xml:space="preserve">die ſchöne geſtalt aber/ iſt ein fröm
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            de gůtthat/ vnd nit eines ſelbs eigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11008" xml:space="preserve">die glückſeligkeit vnd vnglückſeligkeit
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