Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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401 cccxlv
402 cccxlvi
403 cccxlvij
404 cccxlviij
405 cccxlix
406 cccl
407 cccli
408 ccclij
409 cccliij
410 cccliiij
411 ccclv
412 ccclvi
413 ccclvij
414 ccclviij
415 ccclix
416 ccclx
417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
421 ccclxv
422 ccclxvi
423 ccclxvij
424 ccclxviij
425 ccclxix
426 ccclxx
427 ccclxxi
428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
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            pfeyſen in ohren. </s>
            <s xml:id="echoid-s11503" xml:space="preserve">Dieweil aber in etlichen die ſiñ alſo geordnet/ daß ſie etwas
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            behalten/ wölliches ſich dann begibt/ wañ die natur alle macht auß gewon-
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            heit erfüllet (wie zů anderen zeyten von den Engaſtrimythen geſagt) wirt
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            der ſinn auch/ wann diſes ſo im entgegen ſthet nit vorhandẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s11504" xml:space="preserve">Doch iſt offen-
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            bar daß diſes nit in allen/ nach allwegẽ/ nach auff ein geſtalt beſchicht/ ſon-
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            der in etlichen mehr oder minder/ oder zů beſonderen zeiten.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11506" xml:space="preserve">Es verenderend auch die auſſerliche ſinn den leib wunderbarer geſtalt/
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            vnd die iñerliche nach mehr/ vnd aber das gemüt am aller mehrſten/ alſo dz
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            etliche allein in der betrachtnuß vnd contemplation lang gelebt/ vnnd ein
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            gůte geſtalt behalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s11507" xml:space="preserve">Es wirt auch das geblüt in den aderen gůt vnd rein.
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            <s xml:id="echoid-s11508" xml:space="preserve">wañ wir auch etwas hoffend/ werden wir wider iung/ vnd werden die kran
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            cken leib geſund. </s>
            <s xml:id="echoid-s11509" xml:space="preserve">Es můß aber die hoffnung von gůten dingen/ vnd nit al-
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            lein von nůtzlichen ſein/ vnd dz on alles vorgeding. </s>
            <s xml:id="echoid-s11510" xml:space="preserve">Weil aber {der} glaub faſt
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            ein traum deß gemüts iſt/ bringt er nicht anders bey vns zů wegẽ dañ auch
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            der leiblich traum. </s>
            <s xml:id="echoid-s11511" xml:space="preserve">Es erfriſchet aber vns {der} leiblich traum o{der} ſchlaff gantz
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            offenbarlich/ alſo auch deß gemüts. </s>
            <s xml:id="echoid-s11512" xml:space="preserve">Dañ deß gemüts werck beſchicht nit on
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            ein beſondere übung deß hertzens/ vnd ſolches mit der geiſterẽ bewegung/
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            von wölchen {der} leib betrübet wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11513" xml:space="preserve">Die werck werden vnderlaſſen/ die kreffe
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            gemindert/ der leib vnd was dariñen begriffen/ endern ſich in ein frömbde
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            qualitet vñ eigẽſchafft. </s>
            <s xml:id="echoid-s11514" xml:space="preserve">Solches zeigẽ die beküm̃ernuſſen an/ als die forcht/
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            ſchmertz/ vnd zorn. </s>
            <s xml:id="echoid-s11515" xml:space="preserve">Damit aber {der} handel offenbarer/ wöllend wir von deß
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            leibs ſchmertzen anfahen/ wölcher offt vnd dick dẽ gantzẽ menſchẽ vmb ſein
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            leben bringt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11516" xml:space="preserve">dẽnach wöllẽ wir zů {der} forcht vñ traurigkeit kom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s11517" xml:space="preserve">auff ſolches
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            zů der hoffnung/ wölche auß freüd vnd forcht zůſamen geſetzet. </s>
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            len wir auff die ding kom̃en/ ſo diſen zůwi{der}/ nãlich zů {der} freüd vnd glauben/
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            damit wir das aller beſt anzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11519" xml:space="preserve">Es vollbringen aber ſolches alles die in-
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            nerliche ſiñ/ darumb ſeind ſie offt deß lebens vnnd tods vrſach. </s>
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            ſchlaff/ ſo nit faſt dieff/ dẽ menſchẽ faſt beküm̃ert/ alſo iſt {der} ſchwach glaub {der}
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            hoffnũg geleich. </s>
            <s xml:id="echoid-s11521" xml:space="preserve">wañ nun {der} glaub {der} hoffnũg geleich iſt/ beküm̃ert er dẽ leib.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11523" xml:space="preserve">Es haben aber die ſiñ vier vnderſcheid. </s>
            <s xml:id="echoid-s11524" xml:space="preserve">die beſtẽ/ wölche dz gůt für gůt/
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              derſcheid.</note>
            vnd das böß für böß halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s11525" xml:space="preserve">denen ſeind zůwider ſo dz böß für gůt/ vnd dz
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            gůt für böß achten/ vnd ſeind die aller böſten. </s>
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            die beid gefallen/ vnd ſeind den beſten am nechſtẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s11527" xml:space="preserve">doch etwas fürzůkom̃en
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            vnnützer/ dann diſe/ ſo alles verwerffend. </s>
            <s xml:id="echoid-s11528" xml:space="preserve">die ander vnnd viert weyß iſt in
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            krancken/ wie der erſt vnd dritt in geſunden iſt. </s>
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            ſinn auß jrem eigenen mangel betrogen/ etwan auß deß dings natur/ oder
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            auß kũſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11530" xml:space="preserve">Von dẽ eigenen mangel iſt bißhar geredt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11531" xml:space="preserve">Von {der} natur aber/ als
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            wañ mã vermeinet/ die Soñ ſeye eines ſchů breit vñ groß/ weil ſie weit von
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            vns iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11532" xml:space="preserve">es iſt aber in diſen beiden arthen we{der} nutz nach fein/ wann man be-
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            trogen wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11533" xml:space="preserve">Wañ man aber auß kunſt betrogẽ/ iſt dem werckmeiſter gantz
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            angenem/ vnd den ſiñen lieblich. </s>
            <s xml:id="echoid-s11534" xml:space="preserve">Als ich bey Briaren in Franckreich wz/ vñ
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            durch den wald reyſet/ ſo zů nechſt darbey gelegen/ war diſer gegen der rech
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            ten hand etwas höcher/ vnd machet das dunckel laub/ daß man den him̃el
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            nit wol ſehen mocht. </s>
            <s xml:id="echoid-s11535" xml:space="preserve">weil aber diſes orth (wie geſagt) etwas höcher/ machet
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            diſer theil deß him̃els/ ſo niderer gelegen dañ deß walds laub vnd äſt/ weil
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            man den oberen theil vor dem laub vnd grünen äſten/ darzů den vnderen
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            vor der erden ſehen mocht/ als wann man ein ſee oder fluß ſehe/ weil er et-
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            was weiſſer anzůſehen.</s>
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